A biciklinek rossz ha rendszeresen megázik?
Egyszer kétszer kint hagyod nem.
De hosszútávon sajnos nagyon nagy kár lesz benne.
Rozsdásodik, nyikorog, elkopik...





A legtöbb normális szintű alkatrész jobbára aluból vannak, nincs para, inkább csak a csavarok (azokat meg kapásból lehet cserélni inoxacélra).
Nem az ázás fogja tönkretenni, hanem amikor a szintén felázott úton közlekedsz. A vízben a mocsok szépen bemászik a láncgörgők közé, a váltók szegecseléseibe, a fékbetéteket retkeli össze, csapágy-zsírzást támadja, stb. Egyszóval amortizálja az egészet. Itt szokott kettéválni a közösség - van, aki pont emiatt minden gagyit tesz a bicajra, aztán "ott rohadjon meg ahol van", a másik fele meg az átlagnál erősebb alkatrészekkel (de kifejezetten NEM a felsőkategóriásakkal) szerel, és így akár minimális karbantartás mellett is sokáig bírja. Ami elhullik, azt meg pótolja.





A vízzel kevert sár elég xar kenőanyag.
Lánckopás, teló tömítései meghalnak, ülés héja elöregszik, egy idő után a saválló és alu elemek is elkezdenek bemattulni...
Meg fog látszani.
Minimum randa lesz.










"Semmi baja nem lesz egy kis esőtől, nem kell túlbuz.izni."
Ha az esők közt karbantartod, akkor nem lesz.
Találkoztam már sok elrettentő példaként rasztásodó lóval.





Nem sok minden kell. Ha normálisan tömítettek a csapágyak, a letakarításon és lánctisztításon, kenésen kívül nem sok mindent muszáj csinálni.
Ha a víz nem áll rajta napokig, nincs semmi gond.
Sajnos sok csavar nem saválló, csak krómozott rozsdásodó vas, hamar meglátszik rajtuk a víz hatása.
A v-fékek többsége olyan, hogy a forgástengelye nincs rendesen eltömítve, a zsír keveredik a vízzel, rozsdával és a mozgást megfogó trutymóvá rohad össze.
A fék- és váltóbowden házak is a végeiken begyűjtenek némi vizet, ha nem rozsdamentes a bowden, teflon ide vagy oda, meg fognak szorulni.
Ülések bőr vagy műbőr huzata, alatta a szivacs is nagy vízgyűjtő, sokszori elázás szétmállasztja.
Kormánymarkolatoknál is fajtafüggő, a szivacsosak nem komálják a gyakori megázást.
Régi menetes racsnik, kerékagyak tömítése is elég gyér, ott is összeáll a zsír a rozsdával ragasztóvá.
Hasonló halála szokott lenni a nem monoblokk középcsapágyaknak és tömítetlen pedáltengelyeknek is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!