Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » A biciklinek rossz ha rendszer...

A biciklinek rossz ha rendszeresen megázik?

Figyelt kérdés
Ma pl. teljesen megázott, árthat neki hoszzútávon? Gonolok itt a váltóegységre, egyéb fontosabb részeire, roszdásodhat pl.?
2018. nov. 26. 18:41
 1/7 anonim válasza:

Egyszer kétszer kint hagyod nem.

De hosszútávon sajnos nagyon nagy kár lesz benne.

Rozsdásodik, nyikorog, elkopik...

2018. nov. 26. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 szlory ***** válasza:

A legtöbb normális szintű alkatrész jobbára aluból vannak, nincs para, inkább csak a csavarok (azokat meg kapásból lehet cserélni inoxacélra).


Nem az ázás fogja tönkretenni, hanem amikor a szintén felázott úton közlekedsz. A vízben a mocsok szépen bemászik a láncgörgők közé, a váltók szegecseléseibe, a fékbetéteket retkeli össze, csapágy-zsírzást támadja, stb. Egyszóval amortizálja az egészet. Itt szokott kettéválni a közösség - van, aki pont emiatt minden gagyit tesz a bicajra, aztán "ott rohadjon meg ahol van", a másik fele meg az átlagnál erősebb alkatrészekkel (de kifejezetten NEM a felsőkategóriásakkal) szerel, és így akár minimális karbantartás mellett is sokáig bírja. Ami elhullik, azt meg pótolja.

2018. nov. 27. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Wadmalac ***** válasza:

A vízzel kevert sár elég xar kenőanyag.

Lánckopás, teló tömítései meghalnak, ülés héja elöregszik, egy idő után a saválló és alu elemek is elkezdenek bemattulni...

Meg fog látszani.

Minimum randa lesz.

2018. nov. 30. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Semmi baja nem lesz egy kis esőtől, nem kell túlbuz.izni.
2019. febr. 20. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Wadmalac ***** válasza:

"Semmi baja nem lesz egy kis esőtől, nem kell túlbuz.izni."

Ha az esők közt karbantartod, akkor nem lesz.

Találkoztam már sok elrettentő példaként rasztásodó lóval.

2019. febr. 21. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Hogyan kell karbantartani esők között?
2019. febr. 22. 21:12
 7/7 Wadmalac ***** válasza:

Nem sok minden kell. Ha normálisan tömítettek a csapágyak, a letakarításon és lánctisztításon, kenésen kívül nem sok mindent muszáj csinálni.

Ha a víz nem áll rajta napokig, nincs semmi gond.

Sajnos sok csavar nem saválló, csak krómozott rozsdásodó vas, hamar meglátszik rajtuk a víz hatása.

A v-fékek többsége olyan, hogy a forgástengelye nincs rendesen eltömítve, a zsír keveredik a vízzel, rozsdával és a mozgást megfogó trutymóvá rohad össze.

A fék- és váltóbowden házak is a végeiken begyűjtenek némi vizet, ha nem rozsdamentes a bowden, teflon ide vagy oda, meg fognak szorulni.

Ülések bőr vagy műbőr huzata, alatta a szivacs is nagy vízgyűjtő, sokszori elázás szétmállasztja.

Kormánymarkolatoknál is fajtafüggő, a szivacsosak nem komálják a gyakori megázást.

Régi menetes racsnik, kerékagyak tömítése is elég gyér, ott is összeáll a zsír a rozsdával ragasztóvá.

Hasonló halála szokott lenni a nem monoblokk középcsapágyaknak és tömítetlen pedáltengelyeknek is.

2019. febr. 25. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!