Hidraulikus tárcsaféken hogyan kell állítani a fékpofák távolságán?
elvileg sehogy.
Van egy rugó (egy lemez) ami úgy van méretezve, hogy a fékpofákat a megfelelő helyzetben tartja - fékezés után megfelelő helyzetbe tolja
Még az is lehet, hogy beszereléskor sok olaj került bele, így nem lehet visszanyomni a dugattyút, ilyenkor pár cseppet ki kellene engedni belőle.
De ennek ellenére, legvalószínűbb, hogy be kell állítani a nyerget. Vagy a kereket mozgatod meg gyorszárat kioldva, utána visszazárva. Simán lehet, hogy a kereskedésbe betették, a gyorszár meg nem sebészeszköz, megszorít, azt kb. egyenes.. Ők meg nem ellenőrizték.
Ahogy írták is, valószínűleg a pofák visszahúzódása elegendő, csak aszimmetrikus a nyereg helyzete a tárcsához.
Elvileg a legtöbb fék azt is lekezeli, de ez csak hellyel-közzel igaz.
Az sem kizárt, hogy a nyereg nem teljesen párhuzamos a tárcsával, akkor a pofák ferdesége miatt sem a táv nem jó, sem a visszahúzódás nem tud jól működni az oldalirányú erők miatt.
Ha a nyereg pontos beállítása nem segít, akkor lehet nézelődni, hátha tényleg szorulva, akadva jár valamelyik fékdugattyú vagy akár a betét (M395-nél gyakori, hogy a betétek fémlemeze berágódik a nyergen az ütköző felületbe, utána ferdén jár, súrlódik meg dudál is).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!