Hidraulikus tárcsafék hiba javítása hogyan?
A hiba az, hogy a betétek elérik a tárcsát.
Nem tudom beállítani, mert nem távolodnak el a betétek egymástól eléggé.
A rugón már görbítettem hogy nagyobb ereje legyen.
Szerintem az van, hogy a munkahengerek elkoszolódtak az évek során és nem tudnak könnyen alaphelyzetbe állni fékezés után, nem tudnak akadálytalanul mozogni a féknyeregben.
Szétszerelés nélkül hogyan tudom megtisztítani a féknyereg belső részét?
Mármint nem azt a belsőt ahol az olaj van, hanem a munkahengerek környékét.
Féktisztítós, vagy petróleum bemosás nem árt a tömítéseknek, szimmeringnek ami a munkahengert és a féktest két felét tömíti?
Köszi a válaszokat!
Erre az a megoldás, hogy lecsavarozod a féktestet a vázról, kiveszed a betéteket. Majd WD40-el és féktisztítóval befújod a munkahengereket, és módszeresen mozgatva, több körösben kitisztítod, mindkét oldalt. Vigyázz, nehogy a tisztítás során a mozgatással túlzásba ess és kiessen a henger, mert akkor olajnak annyi vagy min. légteleníteni kell egy nagyot.
A lemez hajlítgatást (rugó) felejtsd el nyugodtan, ha már ennyire koszos, nem lesz ereje, majd eltörik fékezés közben, az sokkal rosszabb.
A végeztél a tisztítással, utána csavarhúzó, rongy, szépen visszanyomogatod a nullába őket. És visszaszereled. A művelet sok tököléssel kb 1 óra.
Ezen kívül más műveletet csak olyat tudok, ami komplett szétszerelést igényel. Ezt viszont többször alkalmaztam már (értsd: évente, rendes nagygenerálos tisztítások során) és helyrehozta a dugattyúk mozgását.
Igazából nem kéne évekig koszolódni hagyni. Amúgy ha elkezd ereszteni (nem most fogja elkezdeni), akkor max nagyszerviz. Tehát ne aggódj a szimmeringek miatt. Legalábbis ne rövid távon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!