Ez a csavar a Shimano féktesten mit szolgál?
ha tekergettem, attól elmehet a fékhatás, semmit nem fog.
br-m446 fék
tárcsa cserélve, vadonatúj fékbetétek műgyantás, és légtelenítve.
Egyedül a fékfolyadék nem tudom mennyire szennyezett.
2 éves bicó kb. 10000km (tízezer)
Esetleg belül a munkahengerben romlott el valami? Vegyek új féktestet? 8eFt, kihagynám, ha nem muszáj.
Ez tényleg az olajcső csavarja. Annak elvileg jól meg kéne húzva lennie, gondolom nem ujjal tekergetted.
Ha igen ,alapból xarul volt meghúzva, megkapta a fals levegőt, fellevegősödött, ennyi.
Visszahúz, légtelenít és elvileg jó.
Igaz nem mondtam, de első fék. Így furcsa az üléscső dolog.
Az az érdekes, hogy nulla fékhatás mellett is legyalulta 1 hónap lejtőzés az első fékpofát fémig!
Dobozos Shimano fékbetét, rendes boltból.
Nem, gyárilag tuti meg volt húzva, csak nem fog a fék és azért tekergettem dilettáns módon.
Harapófogóval jól összekaristoltam.
Nem volt tapasztalatom hidraulikus fékkel, és a primitív agyammal arra asszociáltam, hogy a bowdenes időkből azzal lehet finomhangolni a fékpofákat.
Meghúztam, fogóval sufni tuning módon, nincs 8-9mm-eskulcsom.
De legalább megértettem, hogy az tartja a csövet a féktesthez. Így ránézve már logikus :D
Nem tudom minek csavargattam anno. Közöm nem volt a hidraulikus fékekhez, de szépen haladok. ;-)
Amúgy köszi, mert nem vágtam, hogy mit kell vele csinálni.
Mindig tanulok valamit.
A fékhatás több dolog miatt lehet gyenge, és ettől a rendszertől nem is lehet sokat várni. Ha van határozott fogáspontja a féknek, és nem tudod sokkal tovább húzni annál, akkor nem levegős a rendszer.
Először is ez a fék nem ilyen használatra van tervezve. Ez egy belépő fék, inkább utcai esetleg lightos trail használatra.
Másodszor a 160-as tárcsa kicsi előre. Én még az utcai bringámon is 180-asra cseréltem. Ha nem akarsz költeni, legalább cseréld meg őket, hogy elöl legyen a nagyobb.
Ezen kívül a tárcsafék nagyon kényes a szennyeződésre. Ha összezsíroztad, olajoztad a tárcsát vagy a betétet, akkor nem sok fékhatás lesz. Ha a gyantás betét olajat kap, mehet is a kukába. Ez lehet nem elővigyázatos szereléstől, tárolástól is, vagy ha szivárog a fékolaj, akkor szintén a tárcsán köthet ki.
azt a nyereg dolgot az első hsz-nál félre értettem, szerintem, én az ülés-nyeregre gondoltam, nem értettem hogy jön a fékhez :D
Ezek a dolgok még az elején voltak, ma már fel vagyok fegyverkezve szerszámokkal, meg sok YT videót néztem, 1-2 dolog ami nem világos, mert amikor már tényleg mindent lecseréltem és még mindig semmit nem fog a fék, akkor nem értek semmit.
Majd tesztelek egyet, mert az is lehet mocskos volt a hidraulika olaj, de most szereztem zsír újat, lecserélve, és nagyon kíváncsi leszek, megjavult-e.
Nem tudtam ezt sem, hogy a nagyon mocskos olajnál sincs meg a tolóerő a munkahengerben.
Bár a nagyon mocskos túlzás, csak nem folyattam le eddig fulra, hanem csak légtelenítettem, és rátöltöttem egy keveset.
igaz most is csak áttoltam rajta a 20ml-es fecskendővel. Nem tudom mennyire kavarodott össze.
Ja, az autóknál ezt féknyeregnek hívják, bennem meg így rögzült. :) Elnézést a félreérthetőségét.
Ugye ásványi olajjal légteleníted? Lehetőleg shimano gyárival. Erre az időre a betétet mindig vedd ki, és legyenek a munkahengerek kitámasztva az erre szolgáló tömbbel!Szerintem vagy olajos lett a betéted, vagy egyszerűen ennyit tud ez a fék. A tárcsákat még cseréld meg! Az sem egy nagy mutatvány.
Van degreaser spray-m majd jól nyakon fújom, remélem elég neki. Ötlet köszi!
Arra vigyázok, hogy tárcsa se legyen olajos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!