Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Az első váltó bowdenem az...

Az első váltó bowdenem az üléscsőnél alul elkezdett szakadni a rögzítő csavar felett (eddig 2 szál), hogyan lássak neki a cseréjéhez? Még soha nem állítottam váltót.

Figyelt kérdés

A kormányon Sram Attack Trigger Shifter van, a vázon pedig Shimano Top Swing Sis 050:


[link]



2014. júl. 12. 12:22
 1/1 szlory ***** válasza:

Ha nem akarsz kockáztatni (ugyanis lesz esélye, hogy 1-2 napig szívsz majd vele, amíg amatőrként összejön, plusz szerintem nincs meg hozzá a megfelelő szerszámkészlet), akkor inkább szerviz, rutinmeló, megvárhatós.


Ha mégis nekivágsz. Kell hozzá inbus kulcs(ok), csavarhúzó (nem tuti, a váltókarhoz kellhet), bowden vágó (vagy nagyon éles lemezolló, a csípőfogóval óvatosan, kirojtozhatja a végét a vágásnál), váltóbowden-szál (MTB-re való, duplafejű - vagy kiveszed a régit és azzal mész vásárolni).


Régit kicsavarozás előtt fesd meg alkoholos filccel, hogy lásd, hol csavarozod majd meg a váltóval az új huzalt. Nézd meg, hogy pontosan milyen irányból, hogyan van becsavarozva a huzal, nehogy az újat majd ne találd el, fordítva kösd be vagy kicsússzon, mert nem ugyanoda tetted.


Válts le a legkisebb tányérra.


Régit kivesz. Miután kilazult, a váltókarnál látnod kell, hol férsz hozzá. Általában egy csavar kitekerésével (vagy annyi se) lehet hozzáférni a bowdenhez. Jegyezd meg, hogy hogy állt benne a huzal - nyugodtan húzd vissza kézzel, hogy lásd, hova és hogyan ül be a huzalvég a szerkezetben.


Összeveted a fejeket az új huzalon és a régin (egyezniük KELL, ha nagyobb vagy kisebb, szét fog esni vagy törik a váltó!). Ha megvolt, a filces jelölést lemásolod, utána behúzod a váltókaron keresztül az egészet.


Ellenőrizd, hogy a bowdenházak akadálytalanul csúszkálnak-e a huzalon. Ha nem, még most szánd rá az időt és elsőként láncolajjal fújd/csepegtesd be, ha az sem elég, akkor vágni kell új bowdenház szeleteket (akkor már mindegyiket cseréld). Ha nem vágtál még házat, akkor baj van, az egy külön kérdés. És ahhoz már tényleg kelleni fog a bowdenvágó.


A jelölésnél húzd rá a váltón a rögzítőcsavart, közepes erővel, átmeneti jelleggel.


Ezután a váltókarral mozgasd meg a huzalt, látni fogod, hogy mozog-e és közben előfeszíted a huzalt, minden a helyére kerül. Ha kell korrigálj.


Ezután jöhet az erős meghúzás. Nem kell túlzásba esni, mert akkor a huzal szétesik a csavar alatt és hamar újra kiszálasodik. Ha gyengére húzod, akkor viszont el fog mozdulni néhány használat után. Amúgy ~5Nm nyomaték kell neki.


Most jön a balhé. Teszteld. Ha változtatni kell a feszítésen, biztos van a váltókarnál állító csavar (gallér) ahol a bowdenház beérkezik rajta. Óramutató szerint lazítani fog, ellentétes irányban feszíteni. Szépen be kell játszanod az új feszességet. Első váltónál ez nem olyan nehéz, rá kell érezni.


Sok sikert. Nekiállsz? :)

2017. jún. 23. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!