Országúti kerékpárnál mikor kell a BOWDEN feszességén állitani?
Az egyértelmű, hogy az első vagy a hátsó váltónál van a gond, a kettő nem zavar be egymásnak. Gondolom, hogy a hátsó lehet, akkor szokott a kerregés lenni (ha az első váltóval van a gond, a láncterelő elég hangosan jelzi, hogy nem tudja feljebb/lejjebb dobni a láncot).
Nem feltétlenül a bowden a hibás, a váltó maga simán elállítódhat, nem sok kell hozzá, hogy pontatlanul váltson (sokszor például csak az egyik irányba vált nehezebben, a másikba simán).
Ezekben a videókban elég jól elmagyarázzák. Lehetséges, hogy csak a határolókat kell kicsit állítanod, ahogy az előző válaszoló is írta (első váltónál is van ilyesmi). Kell hozzá egy kis rutin, mert eléggé el lehet állítgatni a váltót, hogy aztán gyakorlatilag káosz lesz belőle, szóval ha nem bízol magadban, nyugodtan vidd el egy szerelőhöz.
Nem tudom, mennyit mentél már a bringával, és hogy milyen minőségűek a bowdenek, de bele kell tenni jópár kilométert a bicajba ahhoz, hogy egy átlagos vagy jobb minőségű bowden annyira megnyúljon, hogy állítani/cserélni kelljen. Az én bringámon az elmúlt 15 évben szerintem talán 3 vagy 4 bowden csere volt (évente olyan 3-4000 kilométer van benne - igaz, ez csak egy városi munkagép).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!