Országúti kerékpárnál az 50-es vázméret.178cm magassághoz az kicsi lenne?
Tudom van fent már sok ilyen jellegű kérdés, azért én mégis megköszönném, ha valaki közvetlen nekem is kifejtené a ötletét/javaslatát...
Ezt a bringát nézegettem és az 50-es a legnagyobb, ami választható:
Gondolom megnézted a linkelt oldalon közzétett, márkakereskedői méretajánlást. Az 52 minimum kéne a 178 centidhez.
Mi lesz, ha megveszel egy 50-es vázat? A részletekben búvó ördögöktől megkíméllek, szorítkozzunk csak arra a tényre, hogy kb. felsőcső hosszod 50 az 52 helyett. 2 centi, amit kompenzálnod kéne stucnival. Tegyük hozzá azt, hogy ezen felül a saját méretedre szabásban is előfordulhat, hogy az adott vázhoz (pl 52) egy hosszabb stucni fog kelleni, cirka 1 centivel (pl. 90->100). Ha a kettőt összeadod, akkor már egy 120-130 hosszú stucnival lennél képes ráülni úgy, hogy rövidebb úton ne utáld meg az egészet a kényelmetlenségektől. Egyfelől ez a hossz már a felső határ, amit gyártanak mostanság, másfelől a kormányzásba nagyon erősen bele fog szólni.
Röviden: ezt leakciózták azért, mert 2016-ból maradt vissza, és már csak ez a 2 méretük van, amit el kéne adni, hogy lezárják a raktártételt a nagykerék. És ez nem neked való. Gyűjts hozzá még 70e pénzt és vegyél inkább egy CUBE NUROAD-ot. Abből lesz a méretedben és minden paraméterében megéri a plusz befektetést ehhez képest. A nyerget feltehetőleg viszont azonnal cserélni fogod, mikor 60 percet tekersz rajta 1huzamban. Az meg előfordul :)
Köszönöm szépen a korrekt válaszokat../2 különösen neked a részletes levezetésért, köszi...
Lenne még egy olyan kérdésem, hogy miben térnek el a méretezések, mert van ahol 54cm írnak van ahol 500at van ahol pedig inchben adják meg??? Van valami táblázat, ahol ezek pontosan össze vannak vetve???
Szívesen. A lepattanó kérdésed egyszerűbb lesz.
54 cm = 540 (mm) = 21.26" (inch).
Tehát amit 500nak láttál, az egy "50-es váz". Csak egyikük centiben, a másikuk milliméter pontossággal fejtette ki. Inchbe átszámoláshoz pedig legjobb barátod a Google nagytestvér, így: [link]
Fordítva, tehát cm->inch is működik persze, gondolom rájössz ;)
A vázgeometria az ilyen felsőcső hosszakat befolyásolja, az, hogy milyen mértékegységben adták meg a hosszt, az viszont semennyire.
szlory, még1x nagyon köszönöm..és most már tényleg egy utolsó kérdés, erről mi a véleményed:
[link] ???
Tudom linkelted a CUBE NUROAD-ot is, azt sem zártam ki, csak kiváncsi lennék erre is...
Ha nem nyúzod nagyon, jó lehet, úgy látom, olcsóbb is, mint az eredeti Merida - de ahhoz képest arányaiban jóval gyengébb. Nnyilván mert Scott váz drágább, Syncros cucc is drágább árcímkés, mint a gyári Merida. A "Claris" a legalja a Shimano országúti kínálatának, azt követi a Sora, majd a Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace. Ez a Scott meg tele van verve Claris és Sora cuccal. Van benne pár jó húzás, de különösképp a hajtás-váltás-fék rendszerére tekintettel harmatos, mint a gyep a hajnali völgyben. Szóval az alapokon kívül minden határozottan felkiáltójeles.
Ha most kevesebb pénzed van, de később tudsz/akarsz áldozni még ugyanennyit (mert kisker áron a szettek ára drágább, mint amennyiért a bringán beárazzák neked), akkor jó lehet ez a Scott is, indulásnak. Ez egy lehetőség.
Másik az, ha kvázi keveset tekersz és bizonyos tekintetben "érzéketlen" is vagy a mechanikai finomságokra, akkor ez így is kiszolgál majd, csak nyűgösebben. Amire eséllyel számíthatsz (részint ismerem/teszteltem ezeket az alkatrészeket): fékezni időben kezdj, vizes felnivel különösképp gyenge fékhatás várható, ha jól látom ez valami tektro patkó, abból a gyártótól még nem láttam jót | elállítódó váltás, húzogatni kell a bowdeneket a fékváltókar formája és működése a beugró alapszinten | rugalmas hajtás: ha erősen tudsz tekerni, lesz olyan érzésed, mintha kicsit nyúlna a lánc - na az a hajtókar és a monoblokkos konstrukció gyengéje. Ritkás a küllőzése, ez országútinál persze előny, de rossz útra, nehezebb (80+?) bringással szinte kéri a pofont. És 2x8 sebesség, ami annyit tesz ennél, hogy a váltások között jó nagy az áttétel ugrás, előtte nagyon gyorsan "kell" tekerni, váltás után meg jól lelassulsz. Ez hatékonyság, kényelem és térdízület rovására megy tulajdonképp.
Offtopic: tapasztalom, hogy sokan, sokszor nincsenek tisztában, hogy milyen elvárásokat kéne támasztani a bicajukkal szemben. Persze túllőni az ár és esetleg a bonyolultság miatt nem illdomos, de alullőni sokkal alattomosabb tud lenni. Viszont fellendítik a használt piacot, illetve sajnos másoknál meg lelohasztják a bringázás iránti lelkesedést. Nem tudok üdvözítő megoldást, de szívesen kutatnám ki.
CUBE/Merida/Scott: általános minőségi dominanciában igen, ez a sorrend. De az ára is ezt mutatja, helyesen. Arra ügyelj, hogy NEMTUDOM, neked mire kell, ezt nem osztottad meg velünk.
A Cube például előnyös egyrészt a tekintetben, hogy ezért a pénzért kész van - nem kicsit. Bőven tudnék rajta fejlesztgetni, de az az én igényeim miatt volna. Viszont nem "igazi országúti", mert vaskosabb, nehezebb és kényelmesebb. Meg elmegy terepen is. Meg csomagtartóval is felszerelhető.
A Meridád arra lett (volna) jó, hogy egy jó árra akciózott, elég alap módon, de már kevesebb rizikóval bevállalható gép lenne. Rizikó az, hogy az alkatrészek "olcsósítása" miatt én nem garantálom, hogy ennek nincs vagy a legalacsonyabb a szervizigénye a kategóriában.
A Scott pedig szintén igazi országúti, abban is hasonlít a CUBE-ra, hogy az alkatrészek minősége gyengébb, mint az alapkonstrukcióé - tehát jól fejleszthető a jövőben, ahogy elkapja a lendület a tulajt. A szomorú, hogy itt nagy eséllyel KELL is fejleszteni, mert nem vicces, hogy az élmény nagy részét itt-ott egy tüskével nyeld le. Márpedig ha használni fogod kvázi rendszeresen és sokat (nem mondjuk heti 50-100km, esetleg nem is egyszerre) akkor ezek a tüskék egyre nagyobb eséllyel elő is jönnek, egyre nyilvánvalóbbak lesznek. Rizikó tehát ez is.
Capriolo: most meg fogsz lepődni. Ez még a Scottnál is sz**abb nyilván, viszont ezen az áron? Annyival nem rosszabb, de itt már borítékoltad magadnak a szöszölést. De meg lehet ám azt is szeretni! :)
Kerék: 20/24 küllő baromi kevés. Sok nyolcas, tojás várható a kerékben, elpattanó küllő dettó. Nem lehetetlen ám kihozni erős kereket ennyiből - de nem ennyi pénzért. Konkrétan ezt a kerékszettet nem ismerem, de picit kételkedem a golyóállóságában. Esetleg nézz utána külön, ha mégis a Scott irány lenne a nyerő. Nekem eddigi minimálrekordom egy Campa Khamsin G3 szett, ami városban (tehát néhány közepes úthiba is játszik, baleset jelleggel) kisebb mocorgás után beállt és nem ütötte szét magát egy év után sem, 105+12kg napi terhelés mellett. Az 24/24 küllő és cirka 60e Ft kisker áron a szett.
Akkor a CUBE az olyan cyclocross féle bringa? mint pl. ez:
[link] ,ez a fajta jobban megéri, mennyire tér el a országútitól? Ilyen hobbi szinten szeretném használni, hosszabb távokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!