Szerintetek mi az értelme az elektromos hegyi kerékpárnak?
Kevés okból kell, azonban több okból praktikus.
Szerintem olvass bele a lenti cikkbe: [link]
És itt a bevezető után a "Mi a búbánatnak kell egy kerékpárnak más meghajtás, mint a lábunk?" keretes részben kifejtve. Van még néhány ilyen a neten, segít.
Adva van egy illető, aki szeret "kalandozni" de a biciklihez gyenge, és/vagy lusta.(pedig szivesen menne)
Ezért autóval megy mindenhová.
Aztán gondol egyet, kicsenget 3-4000 eurónyi pénzt egy ilyenre. ettől kezdve bicajjal kalandozik, mert a villanyrásegítéssel már bírja az iramot.
Az E-bike sporteszköz olyanoknak, akik mennének, de nem nagyon bírják, nincs idejük, vagy olyan messzire kívánkoznak, ami túl van a komfortzónán.
Sporteszköz, de nem összemérhető a hagyományos bringákkal.
Én a mászás miatt vennék eMTB-t. Vannak perverzek, akik nagyon élvezik a mászást, de nekem elég nagy szenvedés a bő mázsás súlyomat több száz métert felvonszolni. Amikor 6-7 km/h átlagsebességet megyek kilométereken keresztül, az nem túl izgalmas. Ezeket a szakaszokat jobban élvezném, ha némi rásegítéssel, tempósabban haladnék felfelé. Izgalmasabb is lenne, időt is nyernék.
Egyelőre az ára túlságosan nagy visszatartó erő. Egy jó fullyt kapnék egy millióért, ugyanez elektromosban kb. a duplája.
A közhiedelemmel ellentétben az ilyen gépen is ugyanúgy elfáradsz a tekerésben. Ha fel akarsz tekerni a hegyre hiába segít a motor, ugyanúgy taposni kell a pedált, mivel a nyomaték alapján szabályozza a rásegítést. Ha nem lépsz oda neki akkor nem fog segíteni...
Az előnye hogy kiterjeszti a lehetőségeidet.
Az az értelme,hogy 50 fölött nem a Tv-t lesem egész nap ,hanem tekerek a Mátrába amikor csak időm engedi. Viszont az időm az meg kevés,de így,hogy egy 73km-es mátrai kört az erdőbe letekerek 3 és fél óra alatt,így a kifáradáshoz bőven elég.
Nálunk még sokan ellenségesek ezzel a fajta biciklivel,de majd lesz még ez másképp is,csak valahogy még kipróbálni se akarják az emberek.
Kereslet óriási rá...csak nem nálunk.Én az enyémet Szlovákiába vettem,mert itthon 7-8 hónapot kellet volna várni rá!!!Arra a bicóra ,amit itt gyártanak Tószegen(Haibike).Beszéltem egy német vadásszal.,akinek természetesen e-bike-ja van odahaza.Azt mondja,hogy Ő már nyáron előrendelésbe leadja az igényét,hogy tavaszra legyen új bicó,mert különben csak az áruházi készletből válogathat,vagy elindulhat a nagyvilágba,mint én, aztán vagy lesz vagy nem bicó.
Itthon is elfog terjedni ez biztos,de nem azért mert olcsó lesz,mert mindig csak drágább lesz( elég megnézni a Haibike 2019-es kínálatát),hanem azért,mert a tőlünk nyugatabbra fekvő országokból ömleni fog a használt e-mtb viszonylag olcsón.Egyre többen próbálják majd ki és aki egyszer felül rá az már csak ilyet akar majd.
Szlory: Nem igazán alternatíva a külföldi bringapark. Egyrészt hétvége vagy szabadség kell hozzá. A töredék árat is kétségbe vonnám. Megnéztem egy közelebbi parkra, nekem kb. 50ezer lenne egy ilyen kis kiruccanás (üzemanyag, szállás, belépő). Elég hamar el lehetne mókázni egy ebike árát. Nyilván jó szórakozás lenne, de sajnos nekem erre nincs időm, és évi 3-4 alkalommal többet nem is szívesen fizetnék ki.
Az ebike miért ne lehetne konditerem? Azon is hajtasz ugyanúgy, csak közben gyorsabban haladsz, és meredekebb helyeken tudsz felmászni.
Miért ne krossz motor? Fogyasztja a drága benzint, még drágább fenntartani, jogosítvány kell hozzá. Hangos, ezért zavarja a kirándulókat, vadakat, szennyezi a környezetet. Ha elkapnak, még jól meg is büntetnek. Ennek a bringához képest már tényleg szerény a sportértéke, bár csapatva nyilván azon is el lehet fáradni.
7!- elleségesek. Néhány hülyegyerek, aki sértésnek veszi, hogy 100 kilóval és 50 évvel az ember lépést tud tartani velük.
szerintük ez nem sport. Nem kel velük foglalkozni. Amint megtanulják, hogy a villanybicajt a villanybicajjal kell összemérni és nem a hagyományossal, majd megértik.
Vagy ha megöregszenek, de már nem bírnak kimenni a hegyre pedig szeretnének, rádöbbennek, hogy milyen jól jöne az a párszáz Watt a lábuk között.
"Azon is hajtasz ugyanúgy, csak közben gyorsabban haladsz, és meredekebb helyeken tudsz felmászni."
És miért nem elég a kevésbé meredek hely és a lassabb tempó, teljesen önerőből?
Edzeni és szépen faragni le a saját időmből, gyorsulni, meredekebb, nagyobb hegyeket mászni, fejlődni. És ezt 50 évesen is lehet, nem csak ifjú titánként, csak normálisan kell megválasztani a célokat.
Csak ugye ma mindenki mindent egyből akar, elsőre Dobogókőre felmenni 30 perc alatt meg 35+ os átlagot stb. aztán lehet feszíteni a stravan, hogy amatőrként profikkal vetekedő időket mész...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!