Van értelme a home made DIY hybrid kit rendszernek? A generátor helyett egy erősebb villanymotor rá tud segíteni a hajtásra? (2KW, )
Elvileg már csináltak ilyeneket, csak nem tudom-h szíj hajtáson keresztül rá tud-e segíteni a motorra?
Írják is, hogy 5-ik ben lehet igazán érezni. De ha működik akkor ez nem más gondolom mint egy mechanikus turbó.Ami erőforrást von el, hogy töltse az akksikat.
Persze lehet hogy ugy több értelme lenne, ha töltenénk az akut(kat).
Én úgy tudom, hogy ha gurul egy hybrid autó(pl.prius) akkor a benzin motor kikapcsol. Nem lehet függetleníteni a hajtáslánctól.
De vannak leleményesebbek is:
https://www.youtube.com/watch?v=Ivdj_Wfb_Ro
https://www.youtube.com/watch?v=cDLp2yAjfN8
Itt a kuplungot kinyomva ki tudja kapcsolni a motort.
Szóval úgy gondolom az elektromos autók nem most fognak elterjedni, de még csak nem is 5-10 éven belül. Szivesen látnék hybrid olyan megoldást amiben van 5-6 fokozatú sebesség váltó. Valamelyik gyártó csinált már ilyet??
Egy ilyen weboldal alapjan, ami egy 5 eves gyerek szintjen levo MSPaint rajzokkal 'adja el' a termeket, biztosan nagyon jol lehet tajekozodni...
A hibrid rendszerek egyik lenyege, hogy az elektronika sokkal optimalisabban osztja el az elektromos es a benzines v. diesel hajtas kozott a meghajtast, mint a kezi valtos rendszer valaha is kepes lenne ra. Az ok, hogy reszben kiveszi a turelmetlen, 'olomlabu' sofor kezebol az iranyitast, nem engedi az uveghangon porgetest, turaztatast. Nem veletlen, hogy a gyartok kivetel nelkul automata valtoval, vagy epp fokozatmentes nyomatekvaltoval aruljak az autokat.
De gondolom érted miért kérdőjeleztem meg a hybrideket?
Pl. ingázáshoz melóba 20-25km igázáshoz elég nem volna rossz manuál váltóval sem.Ha tölteni lehetne, ha meg kfiogy a szufla akkor indul a benzin motor. Barátnőm a másik irányba 30-35km-re lakik. Tehát egy olyan akku pakk elég volna amivel 50-100km-t el lehetne menni.
Mostanában nem is pörgetem(b vectra 125 ps), leszoktam az ilyen gyerekes dolgokról, spórolósban megyek. 6-7 között eszik.Letojnám, ha a manuális hibridnek rosszabb volna az emberi tényező miatt a hatásfoka. Üzemanyagköltségbe be hozná.
Akinek elektromos van nem tudja hogy fűtsön-e vagy haladjon télen :) Valamelyikbe meg külön olajkályha van, iga biztos kevesebbet eszik mint egy motor. És gondold meg nem kéne aggódni hogy úr isten nem tudok hazamenni mert 150km-re való kapacitásom elfogyott.
Jól láttam a youtubon, hogy a priusokat is átalakitják nagyobb akksisra meg töltősre??
Tisztán elektromos hajtás az még necces, de már rég ilyenket árulhatttak volna már 2000-es évektől is.
Kapaszkodj meg: egy önindító vesz fel 2 kW-t.
Tedd sebességbe, és indítózzál.
Na kb ezt a tempót fogja tudni tisztán elektromosan a 2 kW-os elektromos hajtásod.
Elektromos robogókba tesznek 2-3 kW teljesítményű kerékagymotorokat, a 100.120 kg saját tömeggel tudnak 50-60-as végsebességet.
2kW. Na az robogóban vízszintes talajon 50 fölé nem gyorsul. Képzeld el 1.5t bódéval :)
10-20kW az már más kategória, értelmes városi közlekedésre elég is lehetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!