Bicikliken akkor most mire jó az első váltó?
Nem. Ha azért lenne, akkor ehhez egyforma fogszámú tányérokat használnának...
Az első váltó arra szolgál, hogy megtöbbszörözze az áttételi arányokat, ezáltal sokkal nagyobb áttételtartományt és ezzel együtt annak finomabb beosztását eredményezi, mint az egytányéros rendszer.
Másik előnye, hogy a széles áttételtartományhoz elég kisebb fogszámkülönbségű sor, ezáltal nem kell nagy láncfelszedőképességű, azaz extrahosszú kanalas (emiatt jóval sérülékenyebb, lassabb és pontatlanabb) hátsóváltót alkalmazni.
A DH-gépek esetén -mivel azokat csak lejtőn lefele használják- nem kellenek a kisebb, emelkedőre való áttételek, ezért nincs szükség a kisebb áttételt biztosító tányérokra. És persze egy meghibásodásra hajlamos alkatrésszel is kevesebb van a gépen (mellesleg itt az első váltó helyett általában láncterelő tartja a láncot a tányéron).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!