3x9-es rendszer,3x10-es első váltóval?
3x9 sebességes rendszer van a biciklimen.
Sajnos 9-es első váltót nem találtam olyan amit szeretnék, csak 10-est.
Szerintetek lesz valami probléma abból ha a 10-es váltót építem be?
Gyakorlatilag nem. A 10-es rendszer picit vékonyabb lánccal dolgozik, így az első váltód láncvezetője lehet keskenyebb nagyon picivel. Ez keresztbeváltásnál okozhat némi súrlódást. Vagy bírja, vagy nem. Ha nem, akkor is működni fog, de lehet, hogy 1 sebességet elvesztesz (keresztbeváltáskor - ami amúgy sem illendő gyakran, főleg ha monti)
Ha Shimano, annak van a neten mindenféle compatibility chartja, ahol meg lehet kukkantani, mi a biztosan támogatott. Azon felül "meg lehet patkolni" pár dolgot. Azon felül meg nem műxik semmi. Ha nem az életed pénzét ölöd bele egy új XTR váltóba, akkor szerintem megéri kockáztatni. De esetleg érdemes leírnod, milyen komponensekről és milyen bringáról (MTB? kerékméret?) beszélünk, mert árnyalhatja a végeredményt.
Köszi az eddigi válaszokat
A kerékpár egy 2016-os Merida Big Nine 300 29er monti.
Első váltó gyárilag egy Shimano M4000-es Alivio.
Ez: [link]
Sosem tudtam beállítani rendesen és szervizben sem sikerült a szakiknak. Valamelyik tartomány szűk volt. Vagy az alsó tányéron, vagy a felsőn.
Végül úgy haszáltam, hogy az alsó tányéron szélesebb tartományban működött súrolás nélkül (8lánckeréknyit hátul), a nagy tányéron pedig a két kicsi lánckeréken nem súrolt. A 3.nál már igen.
Aztán kapott egy pofont is tegnap előtt sajnos és eléggé eldeformálódott. A nagytányéron most már mindenhol zörög. Nem akarok tovább szívni vele.
Szerettem volna egy kicsit komolyabb váltót, de 3x9-esben az Alivio a max kategória ahogy látom...
Ezt néztem:
Gyakorlatilag minden paramétere egyezik az Alivioval, csak 10-es rendszerre való, nem 9-esre.
A crossomon SLX a hátsó váltó és nagyon meg vagyok vele elégedve. Ezért gondoltam erre. De ez sajna 10-es.
1-es vagyok: erről beszéltem. A "simán megoldható" dolgok szoktak nagyon elcsúszni, amikor TÉNYLEG kivitelezni szeretnéd.
Mivel neked az a 9-es Alivio is súrlódott, feltehető, hogy egy jobb konstrukciós 10-es ugyanoda húz vissza. Értsd: az Alivio (alatt legalábbis) a terelőlemezek bénázása ismert dolog, mumus. Engem egy 9-es Altussal szívattak meg, nem tudtam beállítani úgy, hogy tökéletesen dolgozzon.
Figyu: én látok 9-es SLX-et, igaz E-Type: [link] Én inkább ezt próbálnám meg. Illetve használtban. Keressek XT-t? :D
Köszi
Egyelőre rendeltem olyan ami volt rajta gyárilag.
Ha mégsem lenne jó, akkor majd keresek valami ami jobb lehet.
Vagy elmegyek az obiba és veszek egy reszelőt és ahol súrol, ott megreszelem a lemezt. :D
A rohadt életbe, hogy még a gyárilag összerakott szettek sem működnek egymással probléma nélkül....!!!4!4!!
Hát a 5.-6. sör után nem ígérhetek semmit finomságot!!!! :DDDD
Csak mint ha lovat b..nék :D
A megoldás egy új 3x9-es Alivio M4000-es váltó lett.
Kiváan működik, minden sebesség kapcsolható, pár perc alatt sikerült beállítani.
Tehát a kerékpáron lévő váltónak volt valamiféle deformációja. Bár ránézésre nem látszik rajta semmi komoly probléma.
Köszi a válaszokat!
Az pedig, hogy a 9-es váltóval gyakorlatilag totálisan keresztbeváltva sem súrol a lánc azt jelenti - számomra, hogy a 10-es váltóval is működött volna a dolog, csak néhány fokozat nem működött volna rendesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!