Mi lyukasztja ki a belső gumit?
Leeresztett a kerék, szétszedtem, egy(!!!) tűszúrásnyi lyuk, befoltoztam.
Egy óra múlva ellenőriztem, leengedett, gondoltam rosszul foltoztam be, de nem. A folt jó volt, de kb. 10 cm-re két újabb tűszúrásnyi lyuk.
Szemrevételezéssel, tapintással végigellenőriztem a külsőt, felnit, de semmi szúrót nem találtam.
Valaki (profi gumis) mondjon valami okosat, hogy ne teljesen hülyén haljak meg! :D
Mikor először ellenőrizted a belsőt, csak egy lyuk volt rajta ? Vagy mikor azt az egyet megtaláltad, nem is kerested tovább, hátha van több is ... ?
Én ugy szoktam , hogy pl akár egy lavórba vizet engedek, felpumpálom a belsőt, és a víz alá teszem , forgatom körbe. Ami lyuk van rajta, az mind láthatóvá válik .
Ha a külsőben nem volt semmi , a felnin se nincs semmi ... ( mondjuk ott a küllő végek esetleg kilyukaszthatják ... ) akkor max megint bele toltad/hajtottad a bicajt valami olyan dologba ami kiszúrta :)
Minden foltozás esetén célszerű a teljes belsőt ellenőrizni (ld. lavóros), majd a külső teljes belső felületét ellenőrizni végigsimítva, óvatosan, hogy ne az ujjad kapja esetleg a következő szúrást. Ha rutinos vagy, akkor már a belsőn talált lyuk elhelyezkedéséből tudod, hogy _lehet_ az idegen tárgy a külsőben (ezért jó, ha szisztematikusan helyezed fel a külsőket - pl. a gyártói feliratot mindig a szelephez igazítod). Ha a felni felől van a lyuk, akkor lehet akár felniszalag problémája vagy pl. az aluforgács-szemét kihullása a furatból.
Vagy termeszek vannak a kerékben. :D
"Én ugy szoktam , hogy pl akár egy lavórba vizet engedek, felpumpálom a belsőt, és a víz alá teszem , forgatom körbe."
És is pont így csinálom. És BIZTOS hogy nem volt másik lyuk.
Közben nem is szereltem vissza a kereket a bicajba.
A küllő végekre nem is gondoltam, de szerintem azt éreztem volna, amikor a felnit végigtapiztam.
Esetleg kiesett az a szúró valami, mielőtt vizsgáltam (???), nem tudom, csak olyan hülye érzés, hogy nincs meg az "ok".
Én már találkoztam olyan tüskével, ami úgy beágyazódott a külsőbe, hogy azt tapintással nem lehetett észrevenni. Amikor viszont a kerékpáron ültem, minden kerékfordulatnál a nyomástól előbújt és böködte a belsőt.
Szívás...
Azóta megoldódott, a 2. folt is jó lett, és nincs újabb lyuk, de...
Van egy szörnyű gyanúm, de bele sem merek gondolni, mert ha igaz, akkor nagy marha vagyok:
Amikor először foltoztam, hát nem dolgoztam steril környezetben (kamra, satu). Lehet hogy én paszíroztam bele 2 apró, láthatatlan fémforgácsot a gumiba, amikor préseltem fel a foltot? :-(
(És majdnem pontosan a gumi túloldalán lett a 2 újabb lyuk.)
Most mondjuk azt, hogy "ááh, ne aggódj, nem az volt"? :)
Na nem emiatt írok (bár jót röhögtem - persze nem káröröm, inkább az élet egyszerűsége gyönyörködtet), hanem azért, hogy komolyan satut használsz a préseléshez? Meglepődtem.
Egyfelől nekem az ujjal összeszorítás is szinte mindig megfelelő eredményt hozott (jó, igazából csak nem vittem a satut az útra magammal, ezért kellett valami más :D). Másfelől tényleg elég kevesebb erő. Akár gyorsszorító (az legalább pici, könnyű, tiszta), akár útszélen a cipőt levenni, sarkad alá betenni, ráállni.
Ha már satuzol: legközelebb gondolom használsz legalább egy-egy kartonlapot vagy más alátétet a fém-gumi kapcsolatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!