Tárcsafék vagy V fék?
Biciklivásálás előtt állok és nem tudom, hogy melyiket válasszam.
Most nem az áuk érdekel, kb tudom, hogy mennyi, hanem, hogy melyiket ajánlanátok.
Hosszú időre venném a biciklit, néhányszor mennek terepen, de leginkább aazfalton. Bírnia kéne a hosszú leejtőket (pár 100 méter szintkülönbség lefelé, rövid idő alatt).
A válaszokat előre is köszönöm!
UI: Még az is érdekelne, hogy mennyivel kissebb a súrlódása egy versenyguminak, mint egy átlagosnak vagy egy átlagos terepnek. (Természetesen versenygumit/országútit nem használnék terepen) Érdekel, hogy mennyire tapad a kanyakprokban és milyen gyorsan lehet vele megállni. Mennyi ideig bírja egy olyan gumi (csak gurulva, nem csúszkálva)
Évi 1000-1500 km-t mennék vele.
Nagyon részletesen ki lehetne fejteni és indokolni az alábbiakat, de amíg valaki külön nem kéri, nem pazarlom senki idejét vele.
Évi 1000-1500km tekeréshez, ráadásul közlekedés (nem versenysport) céllal a tárcsa luxuscikk. Persze, hogy sok előnye van, de neked a V-fék egyszerűsége, igénytelensége több, mint elég. Jó minőségű, merev féktestek kellenek, jó minőségű betétekkel (2-3 komponens mixelve, hogy esőben is fogjon és szárazon se egye gyorsan a felnit), megfelelően merev fékkarokkal - tökéletes lesz és olcsó és fenntartható!
A hosszú fékezéseknél nyúlós tud lenni, ez nem ok a mellőzésére, csak véleményem szerint jobb, ha szakaszosan, de akkor erősebbeket fékezel, mint "csúszni" több száz métert mondjuk fél fékerővel.
A gumikkal is belenyúltál a tutiba, maradok rövid. Neked túragumi fog kelleni, nem verseny+terep szett külön. Mindegyik típusból van jó és rossz tapadású és gördülési ellenállású. Tudni kéne, hogy mit jelent nálad a terep. Ha sziklás, gyökeres, akkor persze monti, de akkor montit is veszel. Amúgy meg gondolom veszel egy cross-trekkinget vagy fitness-t, netán gravel/cyclocross bicajt, amire szintén jó öszvér a túragumi, abból is van olyan, ami földút és/vagy murvás "terepre" elég. Évi 1000-1500 km nem sok, igyekeznék 1 szett gumival elintézni.
@1: a V-fék nem gyengébb. Egy jól beállított fékkel blokkolni tudod a kereket, bármilyen rendszerű is legyen. Innentől a fékhatást a gumi és a talaj közti súrlódás határozza meg, nem a fék.
A különbség inkább az adagolhatóságban van illetve hosszú erőteljes fékezéskor nem mindegy, hogy a felni melegszik avagy a tárcsa (az első esetben a gumik egészségére sincs jó hatással, a másodikban a tárcsa és a pofa sínyli meg. De még a jobbik eset, ha egy hosszú lejtőn a fékhatás gyengül, mint egy defekt)...
Fék kivesézve.
Gumi:a versenyguminak nem kisebb a surlodása. Sokkal könnyebb és gyorsabbán kopik. (Nekem.volt olyan a 400km alatt szövetig kopott,pedig direkt nem farolgattam)
Viszont nagyon jól tapadt.
Na most a gumi tapadását az anyag összetétel határozza meg elsösorban. A lágy gumik jóbban tapadnak. Cserébe kevésbé tartós.
A megállásban is ez a helyzet. A kemény hamarabb megcsúszik,és tovább is mintmegy lágy. De sokáig tart. Évi 1500km melett neked kb:addig amig elnem kezd repedni az oldafal. Az olyan 3-4év is lehet.
Neked elég a v-fék. Nekem a János hegyen jó.Kilóméternél hoszabb lejtők.
Gumiból pedig egy túra jellegü cucc kellene. Bàr jó lenne tudni nálad mit jelent a terep.
Még csak annyit hozzá, hogy a sűrű, hosszú fékezésektől nem csak a V-fék fékereje gyengülhet, de a kezed is.
Ahol sokat, erőset kell fékezni, ott fontos szempont lehet, hogy a fékkaron mekkora erőt kell kifejtened.
Ebből a szempontból természetesen a tárcsa egyértelműen nyer.
Összességében kijelenthető, hogy soha nem szól semmi fizikális ok a tárcsafék ellen, fékereje, használatához szükséges kézerő mindig jobb a V-féknél.
Csak az tény, hogy nagyon sok helyen semmi szükség a tárcsa nyújtotta pluszra.
Ilyenkor érdemes mérlegelni, hogy megéri-e az esetleges plusz árat, szervizelési plusz macerát, költséget az ezzel nyert használati kényelem.
4 vagyok van képletem bizony.
A canti fék nem biztosit fékerőt egy bizonyos állás szőg után,csak huzod a bovdent felfelé,de az nem plusz fékerő. Mindazon álltal azt leg nehezebb húzni,elöre gyenge,és marhára nem időjárás álló.
Cserébe olcsó.
A v-fék: nagy fékerő,könyebb beállitás,nincs a szögekkel macera,azt könyebb húzni.
az sem időjáras álló.
Hidrilos v-fék. Triálosokon kívül hol làttál ilyet használatban?
A tárcsa:időjárás álló. Azaz a felnire tapadó sár nem csiszolja nullra a fék pofákat. Mert versenyt nem csak napos,száraz időben rendeznek.
Legkönyebb húzni. És legnagyobb fékerő. Mondjuk száraz,napos idöben mindegy a kerék blokkolása után már a gumi-aszfalt surlodása számit.
Viszont drága,macerás beálítani,házilag nehezen vagy egyáltalán nem szerelhető.
4 vagyok ujjra.
Eredetileg a gumikról írtam. De ha megkérdeztél a fékekről akkor arrol is leírom amit tudok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!