Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Fekvőkerékpár megéri? Bővebben...

Fekvőkerékpár megéri? Bővebben a leírásban.

Figyelt kérdés

Üdv!


Elsősorban olyanok véleményét kérdezném akik tekertek már fekvőbringával vagy esetleg van nekik...


Nagyon érdekelne, hogy egy ilyen jól megrakott bringa ugyanúgy nagyon gyors tud lenni mintha üresben menne?

Gondolok itt túrafelszerelésekre, szerszámokra, sátor, gázfőző, ruha, kaja, víz stb stb...

Valamint terepet vagy rossz úton használható-e egyáltalán?

Illetve melyik a jobb? a kétkerekű vagy a háromkerekű?


Valamint nézegettem az árakat és még használtban is horribilis összegekbe kerül...

Inkább építsek egyet magamnak?

Sok mindent csináltunk már házilag szóval ne hiszem, hogy gond lenne...

Mondjuk favorit kerékpárokból összedobni, azok olcsók és nagyon strapabíróak.


Viszont az tényleg fontos lenne, hogy ne haljon meg a gép terepen (földúton, murvás úton).


Ennek fejében érdemes lenne egyszer beszereznem egyet vagy felejtős?

Ja és még annyi, hogy sajna 196cm magas vagyok, nem tudom ez mennyire befolyásolja a "kényelmet".


Bármilyen ötletet, tapasztalatot szívesen fogadok!!!

Minden érdekel! Köszönöm előre is, hogy időt szánsz rám! :)


2017. dec. 13. 14:22
 1/7 szlory ***** válasza:

Én kölcsönben tekertem ilyennel, 2 kerekűvel. Megrakodva nem volt, viszont a fizika: megrakodva pl. nagyobb lesz a légellenállásod, a végsebességen érezni fogod. Gyorsulásban meg egyértelműen nincs előnyöd. Terepen felejtős. És tényleg drágák, sokan építenek maguknak, az első kivitelezések jellemzően buktára mennek, szerintem hasonló kb. mint az "első házadat építsd ellenségednek, másodikat havernak, harmadikat magadnak" mondás.


Ennek alapján neked, "terepen" max 3 kerékkel lehetne értelme, és a magasságod miatt lehet, hogy csak egyedi építéssel.


Nem írtad, miért szeretnél fekvőre váltani, de a helyedben talán inkább passzolnék. Egy utánfutón gondolkoznék esetleg. Amúgy pedig egy normál bringára elöl-hátul csomagolva igen sok cucc elfér. Hamarabb lesz probléma a váz és a kerekek teherbírásából.. Amire megintcsak az utánfutó jó alternatíva.


Remélem, segítettem.

2017. dec. 13. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Nem váltani szeretnék hanem, hogy legyen egy ilyenem is :)


Köszi a hozzászólást, persze, hogy segítettél.


www.youtube.com/watch?v=5U7DMKTXdQw&index=1&list=LLZ..


Ezt a videót néztem, nem tűnik túl bonyolultnak az összerakása, viszont a terepezés vele nekem is eléggé neccesnek tűnik, még ha csak sima földútról beszélünk ami minimálisan hepehupás.


Sima montival szoktam menni kirándulgatni és tudom, hogy jól meglehet pakolni :) (Igaz ezen a képen nincs rajta a nagy Kellys táska)


[link]


És ezzel megrakodva is lehet menni terepen 13-15km/h-val ami nem rossz, de lehet egy fekvőbringával 10km/h-val sem lehetne menni, vagy egyszerűen elesnék.

2017. dec. 13. 15:21
 3/7 anonim ***** válasza:

Terepen és felpakolva csomagokkal a fekvőbringa kissé felejtős (csomagokkal hosszabb távon csak akkor frankó, ha tényleg komolyan tudod hajtani... ugye a légellenállás a sebesség négyzetével nő, tehát ha sima bringával 15-20-szal tötymörögsz, akkor nem oszt, nem szoroz, de ha 100 km-t lenyomsz 30 körüli átlagsebességgel, ott már kijönnek a fekvőbringa előnyei csomaggal is és az az egyik bringával 30 az fekvőbringával ~40 lesz)


Fekvőbringa előnyei nagyobb sebességeknél (és jó minőségű úton) jönnek ki.

2017. dec. 13. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Igen ezt sejtettem, hogy terepen felejtős lesz.


Na és mi a helyzet a kényelemmel? :)

Mert ugye a sima bringa nem éppen a kényelemről szól.

Itt esetleg más a helyzet? csak mert amint látom elég jól megtámassza a feneket, hátat.

Jobban eloszlik talán a terhelés?

2017. dec. 13. 18:16
 5/7 tothp ***** válasza:

Hosszú aszfaltos túrákon, kevés emelkedővel kifejezetten előnyös. Kisebb légellenállás,Nagyobb átlagsebesség, kényelmesebb üléspozició. A fekvő helyzet miatt talán a szívet is jobban kíméli(nem vagyok kardiológus).


Hegymenetben biztosan lassabb. A kátyúkat nehezen viseli. Az egyész szerkezet jóval nehezebb mint egy bicaj. Az alacsony pozició miatt sokkal lényegesebb, hogy megfelelően ki légy világítva, felzászlózva.


Baromi drágák, mivel nagyon változatos formjúak, nem alakult ki még a költséghatékony tömeggyártásuk.


Ha lenne rá 4-500 ezer forintom, talán vennék is egyet.


Ha BP kösrnyékén laksz, az AM bringabolt szokott szervezni próbatúrákat.

2017. dec. 15. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:

Egy outihoz képest nem terheli a tenyered, csuklód, alkarod, mivel nem azon támaszkodsz. Nem zsibbad a nyakad, mert nem kell felfelé nézned. A tüdőd szabadabban van, mert nem görnyedsz be. A hátadnak, ülepednek felüdülés, súly eloszlik. Egy szakember úgy fogalmazott, hogy olyan, mintha egy fotelből néznél tévét felrakott lábbal, hagyományos gépen meg a szobában négykézláb néznéd ugyanazt :)

Terep: jobb minőségű földút, murvás nem gond, mondjuk akkor, ha sokat mész ilyenen, érdemes egy jobb teleszkóppal szerelt példányt szerezni, illetve ahhoz olyan gumi is kell. Rosszabb minőségű terepet, erdei utakat valóban nem szereti.

Hegymenet gyakorlás kérdése, de valóban, a gravitáció nem segít (nem tudsz kiállni, illetve magad előtt és nem alatt tekersz), cserébe izomból többet tudsz adagolni, mert a hátad meg van támasztva. Pont ezért kezdőknek vigyázni kell, hogy a térd ne legyen túlterhelve.

Kátyúkat ezzel is kerülgetni kell, szerintem nem sokkal vészesebb, mint mással, engem nem szokott zavarni. Ha sok a kátyú, nagyobb kerekű (26 vagy 28) példány kell, azok jobban bírják, meg valami ballonos gumi, pl Schwalbe Big Apple

Amit nem igazán szeret a dolog, a városi meneteknél a sok útpadka, ez nem az a "leszaladok a kisboltba" bringa.

Túrázásra viszont szerintem szinte minden tekintetben a legjobb választás lehet, akár több száz km egy nap gond nélkül mehet, ha már az izmaid megvannak hozzá.

Én a kétkerekűt pártolom, három kerekű nehezebb, szélesebb, alacsonyabban vagy (=> rosszabb a láthatóságod), azzal aztán biztosan összeszedsz minden kátyút, nehéz vinni autóval, vonattal, nehéz tárolni, stb

Ha építés érdekel, javaslom a facebookon a rekusokk csoportot, ott sokan csinálnak sajátot, szerintem akár tanáccsal vagy kész bringával is tudnak neked szolgálni

2018. jan. 16. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:

illetve amit kihagytam: sokkal biztonságosabb. Autósok jóval előzékenyebbek, ha sokat országutazol, akkor rakj fel léthatósági zászlót és ezzel sem lesz gond. Esésnél viszont sokkal közelebb vagy a földhöz, alacsonyabb a tömegközéppont, lejtőn sokkal nagyobb a biztonságérzeted (kezdő fekvős ismerőseim nagyon meglepődtek, hogy ezt tapasztalták, de így van), nincs fékezés miatti fejreesés, előrebucskázás. Ha pedig kimegy alólad a bringa, sokkal kisebbet esel, kb pozícióban is vagy, csak lehuppansz a földre. Minap kb 30-as tempóval mentem, mikor egy sárfolton megcsúszott a kerék és kifordult a gép alólam. Kis repülés után a combomat ütöttem meg, leporoltam magam, mentem tovább, utána egy napig volt egy pirosas folt ott és kész. Egy hagyományos géppel valószínűleg megfejeltem volna az aszfaltot, végighúzom rajta a karom, stb.

És ez nem az első ilyen eset, kis zúzódásnál többet semmilyen esésben nem szedtem össze több ezer km alatt, azok is csak sár miatt voltak.

2018. jan. 16. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!