Mi a véleményetek a "rekumbens", azaz a fekvő biciklikről?
Mi az értelmük?
Mennyire praktikusak?
Tényleg hatékonyabban hajthatók, mint az ülő biciklik?
szoktam látni egyre gyakrabban és ezek ugrottak be legutóbb nézve a járgányt.
hiába van rajta egy zászló,ami a valószínűleg a járgány jobb észlelhetőségét segíti elő,ha oldalba veri egy kocsi,mert későn veszi észre annyira lent van,akkor annyi.
míg ha sima bringával kapnak oldalba,akkor felkenődsz a szélvédőre,de nagyobb az esély a túlélésre,meg eleve jobban észrevesznek mert magasabban vagy.
de mondjuk érdekes jelenség ezzel kapcsolatban,hogy miért csak 50-60 éves bajszos férfiak tekerik,mert másmilyen embert vagy nőt még nem láttam ezeken.
szóval ha veszel ilyet akkor bajszot kell növessz hozzá,ha még nincs.
A hagyományos kerékpárokkal szemben több előnye is van. Egyrészt kisebb a légellenállás, ami sokat számít hajtásnál, másrészt alacsonyabban van a súlypont, ezért stabilabb, harmadrészt a rider félig fekvő helyzetben van, sokkal nagyobb felületen, mint a klasszikus kerékpárok tenyérnyi nyerge -így nem nyomja a kényes testtájakat; akár egész nap tekerhet anélkül, hogy utána állva kellene vacsoráznia.
A hátránya ellenben egyrészt a már említett nehezebb láthatóság -ezt bőven ellensúlyozza, hogy jóval feltűnőbb-, illetve hogy nem lehet a lehenyeregből kiállva a teljes testsúlyt bevetni a hajtáshoz. Emiatt emelkedőkön vagy extrém kis áttételre van szükség, vagy tolni kell ott is, ahol a hagyományos kerékpárral még simán fel lehet tekerni.
Nem véletlenül választják sokan hosszútávú túrákhoz (ld.pl. a 360fokbringa oldalát) és a sebességrekordokat is mind ilyen kerékpárral állították fel.
Elég sokat láttam ezekből a nyáron, különösen a Velencei-tónál, igaz ott mindenféle bicaj előfordul. A bajusz eddig nem tűnt fel a hajtókon, ahogy előttem írták, ám minden bántás nélkül két dolog szokott eszembe jutni, amikor meglátok egy ilyet:
- Velorex, vagyis szegény bringás nem tud rendes bicajon ülni, csak ilyenen...
- Az ember vajon miért csinál magából nagyobb idiótát, mint amekkora valójában?
Én azt vettem észre, hogy az emberek döbbenten szokták ezeket a járműveket nézni, mint egyfajta ufókat, és a hajtóikat mint második, harmadik, netán hatodik rendbeli bringásoknak, ha egyáltalán bringásoknak tekintik őket. De mindenképpen csodabogaraknak...
"az emberek döbbenten szokták ezeket a járműveket nézni, mint egyfajta ufókat"
Maximum a falusi kocsmatöltelékek tekintenek az ilyen dolgokra "ufóként". Normális ember maximum annyira nézi meg mint egy átlagostól kicsit eltérő autót az úton.
Amúgy ahogy írják, elsősorban hosszú távú túrázásokra praktikus igazán.
Naa, azért nem csak a csőcselék számára Fatal Error egy reku. :D
Álljon itt emlékként cimborám megtörtént esete, ahol a kisfiú fagyott le, mikor ő arra tekert egy ilyennel. A gyerek megrángatta apukája kabátujját és ennyit kérdezett: "Apaa, a bácsi mit csinál?" "Biciklizik." De miért ilyennel biciklizik?" A válasz: "Mert LUSTA." :D
Mondjuk ilyen esetben az apukát minősíti a válasz. Bár az is benne lehet, hogy nem egyszerű egész nap egy pörgős kisgyerekkel.
Na meg ugye mi számít lustaságnak, ennyi erővel azt is fel lehet hozni hogy "bezzeg azok a régi jó szocialista autók" ahol még neked kellett tekerni a kormányt, nem a szervónak. Vagy nem volt elektromos ablakemelés.
Az is hülyeség hogy ne tekintenék őket "bringásnak". Elvégre mi az hogy "bringás"?
Már alapvetően olyan szintű eltérések vannak bringa és bringa közt is. Ennyi erővel egy országúti bringás mondhatja hogy ha nem 80-al tekersz az autók között akkor nem is vagy bringás, miközben egy földútra is merész dolog rátévednie. Ezzel szembe egy MTB-s simán csapatja hegynek lefelé olyan lejtőn, sziklákon ahol még gyalog is para végig menni.
És akkor hozzájuk képest egy átlag túrázó se nem gyors, se terepen nem megy el. Viszont felpakolhat a csomagtartóra 2 embernyi csomagot, sátrat, kaját. Vagy ott van egy BMX, trükközni lehet vele, de beszarsz mire körbetekered vele a Balatont.
Na meg ugye a már "ki a biciklis" kérdés. Van egy ismerősöm aki tipikus divat ember. Ha bringázni megy akkor biciklis nadrág, biciklis felső, kesztyű, fejvédő, napszemüveg, 15 percig nézegeti magát tükörben hogy minden "jól álljon". Aztán meg teker fél órát és annyi elég is a hónapra. Én meg ha tekerni akartam régebben akkor simán felültem a szakadt tescos bringámra, koszos pólóban mert úgyis leizzadok a nyári 40 fokban, sima rövidnadrág, sima cipő. Kulacstartóban kis flakon víz. Aki szemben jön az nem gondolná hogy az 50-70-edik kilómétert hajtom éppen.
A rekumbens is kerékpár. Magyar neve "fekvőkerékpár". Ebből a "fekvő" a lusta szinonimája. :D Végül is úgy igaz, hogy amit itt lustaságból megspórol, befektetheti a hatótáv növelésébe. Nekem a pedelecnél szakad el a cérna. Az nem kerékpár, nem motor. Az pedelec. KB. olyan, mintha tandemmel mennél, csak mögötted nem a sporttárs ül, hanem az elektromotor. De pont emiatt az már nem egyéni teljesítmény. Majd a divat haverod is vesz olyat, nehogy büdös legyen a hónalja a havi tekerések végére! :D
És akkor a különleges bringákhoz érve itt a másik kérdésből lopott új típus, a "treadmill bicycle", futópadon sétálsz rajta, ami egy elektromotort vezényel. Az arcom leszakad :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!