Ez milyen szeleptípus és milyen pumpára van hozzá szükségem?
Sziasztok!
Vettem egy bringát és nem tudom hogy milyen ez a szeleptípus és hogy milyen pumpa kell hozzá. Illetve hogy ezt a szelepet benzinkúti pumpával fel tudom e fújni?
kép a szelepről: [link]
Ezt a pumpát néztem ki. [link]
Jó lesz hozzá?
Köszi!
Boglárkám, a photobucket letilt. :) Nuku kép. Viszont a pumpát látom.
Jó hír: 3 féle szelep van a bringákon, amit a pumpán 2 féle fej valamelyike tutira ellát. Mivel a Dekáson 2 van, feladat megoldva. Hogy melyikkel? Ahhoz látnom kéne a képet. :) Az egyik vagy rá sem megy, vagy leesik róla. Szóval hamar kizárod.
Puskának:
Dunlop és Presta szelep: vékonyak, a Prestás fejjel fújod
Schrader, autószelep: a vastag, ilyen van az autókon, motorokon is. Értelemszerűen nagyobb lyuk. A többit a használati útmutató adja.
Arra figyelj, hogy ez 5 bar-ig fúj, szóval nem egy klasszis. Szerintem az 5-ből jó, ha 4 lesz. Ami meg ippeg-ippeg elég egy pumpától, mégha netán most nem is fújsz, csak 3-at, később még jól jöhetne. (És ennyiért tudhatná)
Ha ilyen budget-pumpa kell és nem azonnal, az Aldi/Lidi vonalon szokott pont ennyiért lenni ÉS VAN RAJTA NYOMÁSMÉRŐ IS! Amit ezen igazán hiányolok..
Dunlopb más néven Woods-szelep (belsőkön általában D/V jelölés). A prestás pumpákkal fújható, benzinkúton is -de ahhoz adapter kell.
A képen látható pumpával fel tudod fújni.
Arra készülj, hogy a három elterjedt szeleptípus közül ennek a legnagyobb a pumpálássalszembeni ellenállása (konyhanyelven szólva ezt a legnehezebb pumpálni) és nem használható a nyomásmérő.
Ha belsőcserére kerül a sor, akkor lehetőleg ne ilyen szeleppel ellátottra cseréld. De addig is használható: régen ez volt a legelterjedtebb típus a közhasználatú kerékpárokon, manapság már csak a legolcsóbbakon találkozni vele.
Remélem itt működik a kép: [link]
Szóval úgy néz ki hogy dunlop / woods szelep.
A pumpa amit kinéztem pedig Shrader és Presta kompatibilis. Szóval nem jó nekem..
A magyarországi "hagyományos" kontrás papa- és mamabájkok mind ilyennel futottak.
Előnye a marha egyszerű konstrukció, hátránya a nyomászáró elem ,ami egy furatos csőre húzott gumitömlő-darabka, ez fárad, szakad, koszt begyűjtve ereszt stb.
Tényleg prestás pumpával kompatibilis tehát prestás adapterrel is.
Ha egy bringán gyárilag ilyen van, én nem cserélném prestásra vagy motorszelepesre a belsőt, mert a felni furata nagyobb, motorszelepesnél pedig kisebb, presta lötyög benne és nagy nyomásnál vagy agresszív pumpálásnál át tud szakadni a szelep, motorszelepes meg nem fér át a lukon (a felni felfúrása barbár és felniszilárdság-csökkentő megoldás).
Bocsánat az offért, előző HSZ miatt kommentálok.
A Dunlop helyére 10-ből 9x befér a motorszelep. Rengetegszer csináltam és csak ritkán akadt el. Olyankor vagy a felni volt szabványtalan, vagy a belső. Ilyen esetben (mivel ezen felnik nem aluból készültek) nyugodtan lehet furatot tágítani vagy a gumi védőperemet faragni a szelep oldalfaláról. Presta esetében pedig szűkítőt illik alkalmazni a nagy furatokba történő behelyezéskor.
Szelep szabványokról, ha nekem nem hisztek: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!