Kontrafék szétszerelés után sokat teker üresen? Képekkel!
Kontraféket szétszedtem küllőcsere miatt. Összeszerelése nem lett az igazi, mert sokat teker üresen. Fél fordulatot is megtesz a pedál, míg rákap és elkezd tekerni. Mindent bezsíroztam össze szereléskor. Mit rontottam el?
Minden látszik a képeken. A 'hzgvw' képen látható az egyik fele, a 'knzsz' képen a másik fele. A 'sjrlv' képen látható ez összetéve + ide jön még az a két darab alkatrész darab is aminek a egyik vége vastagabb, és az ellentétes oldalon látszik ilyen kis recézés. Ha a 'sjrlv' képet nézzük, akkor a két féldarab úgy illeszkedik rá, hogy a vastagabbik fele jön alulra, oda ahol látható is a két kimarás. Egyébként a képek nagyíthatóak, úgy jobban látható a lényeg. Összesen egy videót találtam ami kb. úgy néz ki az enyém az ez: https://www.youtube.com/watch?v=5x28XzNg-AA&t
Mindent úgy csináltam ahogy a videón van, egyet kivéve a visszarakásnál, hogy én a fogaskerekes részt tettem vissza elsőnek, és utána a másik felét, és a tengelyt tekerve húztam össze, azért mert a 'rgqlk' képen lévő jobb oldali anyától balra látható elemet nem tudtam teljesen letekerni, csak addig amíg a képen is látható, mert a tengelyen ott már más a menet.
Engem megzavart, hogy nem láttam tisztán a spirálra passzoló furatot a középső darabban, ezért azt hittem ,van még egy plusz elem.
Nem egy bonyolult szerkezet ez, már látom, hogy a hagyományos kontrás agy ehhez képest egy repülőgép-motor. :D
De okos, ügyes megoldás.
Hát, ezt nézve, jól csináltál mindent, a hibát valami olyan sérülés, kopás okozhatja, ami fotókról nem derül ki, csak ott élőben, kézben tartva.
Nézd meg ezt a két képet:
Itt látható, hogy két kiálló köröm oldja meg a nyomaték-átvitelt kontrázásnál a kónuszra, amire fog a villához rögzülő fékfül.
Amikor behúzza a kúpot és ezzel szétnyomja a kúpfeleket, azt a két körmöt is betolja a kónusz két, menetes furat melletti szélesítésébe. Ez a két köröm egymással szemben van, úgyhogy az agy fél fordulata kell maximum ahhoz, hogy bemenjen. Gondolom szintén kb. fél fordulat ahhoz, hogy a spirál ezeket innen kihúzza előre tekeréskor. Áttétel-függő, de szerintem maximum negyed pedálfordulat alatt kell megtörténjen.
Én most két okot tudok elképzelni, amiért ez nem történik úgy, ahogy kéne.
1. az a két köröm igen megviselt és nem úgy talál be illetve jön ki a horonyból, ahogy illene.
2. vissszahúzásnál a félkúpokat szétfeszítő belső elem másik oldali kúpon lévő ricnijei kéne, hogy áthajtsanak a lánckerékről az agyra, gondolom ott ilyen ricnis kúpos az belseje is, mivel a középső elemen még jó állapotúnak tűnnek a ricnik, valószínűleg az agy belsejében lehet már csúnya elkopás és akkor előre tekerésnél nem fog be rendesen.
Nem akarok a földön fekvőbe rúgni még egyet, de a képek alapján a felni állapota is aggályos. Kár volt újraküllőzni.
Kontrás hátsó kerék, cseh króm csoda, kb. 7e Ft. Használt csepel hátsó, kb. 2-4e. Super Granat for prezident. Alkatrész ellátottsága tökéletes. Kerítesz hozzá egy alufelnit (gyerekméret, 20-as duplafalú) és kimész vele a világból. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!