Kontrafék szétszerelés után sokat teker üresen? Képekkel!
Kontraféket szétszedtem küllőcsere miatt. Összeszerelése nem lett az igazi, mert sokat teker üresen. Fél fordulatot is megtesz a pedál, míg rákap és elkezd tekerni. Mindent bezsíroztam össze szereléskor. Mit rontottam el?
Láttam, az elmélete viszont ugyanaz kellene, hogy legyen. Mondjuk a menetemelkedéséből fakadóan nem győzött meg, hogy feltétlen megérné az amúgy macerás görgős technikát erre cserélni. Arra gondolok, hogy túlságosan kívülre helyezkedik el a kúpos rész, ezért sok a holtjátéka, míg a befeszítésből nyugalmiba visszaáll és hajtáshoz zár. És ha ehhez azt a rést is hozzátesszük, akkor méginkább gyanús.
Csak azt nem értem, hogy ha mondjuk minden rendesen a helyére került vissza, akkor hogy lehet ennyire széthúzva egyáltalán összetenni. De ez már tényleg nem távgyógyításra való, főleg további, "robbantott ábrát" helyettesítő kép nélkül.
Ja, álljunk csak meg! Elvileg persze tudjuk a választ, de ennek a csodának a működése lehet akár meglepő is.
Kérdező: "sokat teker" üresen alatt mit értsünk? A vagy B?
A) Ha szabadon fut a kerék és újra tekerni akarsz, akkor is sokat kell előre hajtani a pedálon? Fél fordulatot is akár?
B) Vagy ha kontrázol, onnan tart sokáig? TEHÁT nem is sokat teker üresen, hanem mondjuk úgy, hogy sokat kell hátratekerni, mire elkezd fékezni?
Nem mindegy.
"Arra gondolok, hogy túlságosan kívülre helyezkedik el a kúpos rész, ezért sok a holtjátéka, míg a befeszítésből nyugalmiba visszaáll és hajtáshoz zár. És ha ehhez azt a rést is hozzátesszük, akkor méginkább gyanús."
Szerintem ez a jó meglátás, csak kézbe kéne venni, hogy lássam, hol a gixer. Az meg ugye nem igazán megy, a kérdezőnek kell átlátnia, hogyan is működik a történet.
"Kérdező: "sokat teker" üresen alatt mit értsünk? A vagy B?"
Én is kétszer visszaolvastam emiatt az elején, nekem úgy hangzott, hogy kontrázásnál tud hátratekerni, viszont most harmadszor megnézve tényleg nem derül ki biztosan.
#14:
Na ez hatalmas sejtés, ez simán lehet a hiba oka!
Még azt a "reccsenést" is magyarázná.
Egy kommentben válaszolnék mindenkinek:
Teszek fel még képeket:
Amikor azt írtam, hogy sokat terek üresen, akkor arra gondoltam, hogy sokáig tart amíg elkapja a forgást előre menetelnél. Kb. fél fordulatot, de van hogy 3/4-et is tesz vagy még annál többet is, csak akkor szinte már megrúgtam az aszfaltot mert nincs ellenereje. Kontrázásnál (fékezésnél) annyit kell vissza tekerni mint a normális kontrázásnál, 1/4-et fordulatot vagy még kevesebbet hogy fékezni kezdjen. A reccsenés a megállás pillanatában van, és ha nézem a fogaskereket akkor kb. 1/8-nyit visszafordul a reccsenés pillanatában. Szerintem akár ez a hézag miatt is lehet, hogy nem érintkezik rendesen a golyóskosár. Egyébként mindkét golyóskosárral ezt csinálja, felcseréltem őket egy próba erejéig, de a hézag így is megmaradt.
Lehet, hogy rosszul mérem fel fotókról, de szerintem itt úgy néz ki a dolog, hogy előre hajtáskor a spirál tövig behúz egy elemet, ami a fix áthajtást megadja a lánckerékről az agyra , ha kontrázol, akkor ezt az áthajtási részt kitolja, egyben nyomja a kontradobot szétnyitó kúpos részt.
Szóval ahhoz a spirálhoz közvetlenül kapcsolódó valami felelős mind a két funkcióért, azt meg nem látom a képeken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!