Kontrafék szétszerelés után sokat teker üresen? Képekkel!
Kontraféket szétszedtem küllőcsere miatt. Összeszerelése nem lett az igazi, mert sokat teker üresen. Fél fordulatot is megtesz a pedál, míg rákap és elkezd tekerni. Mindent bezsíroztam össze szereléskor. Mit rontottam el?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Láttam, az elmélete viszont ugyanaz kellene, hogy legyen. Mondjuk a menetemelkedéséből fakadóan nem győzött meg, hogy feltétlen megérné az amúgy macerás görgős technikát erre cserélni. Arra gondolok, hogy túlságosan kívülre helyezkedik el a kúpos rész, ezért sok a holtjátéka, míg a befeszítésből nyugalmiba visszaáll és hajtáshoz zár. És ha ehhez azt a rést is hozzátesszük, akkor méginkább gyanús.
Csak azt nem értem, hogy ha mondjuk minden rendesen a helyére került vissza, akkor hogy lehet ennyire széthúzva egyáltalán összetenni. De ez már tényleg nem távgyógyításra való, főleg további, "robbantott ábrát" helyettesítő kép nélkül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ja, álljunk csak meg! Elvileg persze tudjuk a választ, de ennek a csodának a működése lehet akár meglepő is.
Kérdező: "sokat teker" üresen alatt mit értsünk? A vagy B?
A) Ha szabadon fut a kerék és újra tekerni akarsz, akkor is sokat kell előre hajtani a pedálon? Fél fordulatot is akár?
B) Vagy ha kontrázol, onnan tart sokáig? TEHÁT nem is sokat teker üresen, hanem mondjuk úgy, hogy sokat kell hátratekerni, mire elkezd fékezni?
Nem mindegy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
"Arra gondolok, hogy túlságosan kívülre helyezkedik el a kúpos rész, ezért sok a holtjátéka, míg a befeszítésből nyugalmiba visszaáll és hajtáshoz zár. És ha ehhez azt a rést is hozzátesszük, akkor méginkább gyanús."
Szerintem ez a jó meglátás, csak kézbe kéne venni, hogy lássam, hol a gixer. Az meg ugye nem igazán megy, a kérdezőnek kell átlátnia, hogyan is működik a történet.
"Kérdező: "sokat teker" üresen alatt mit értsünk? A vagy B?"
Én is kétszer visszaolvastam emiatt az elején, nekem úgy hangzott, hogy kontrázásnál tud hátratekerni, viszont most harmadszor megnézve tényleg nem derül ki biztosan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
#14:
Na ez hatalmas sejtés, ez simán lehet a hiba oka!
Még azt a "reccsenést" is magyarázná.
Egy kommentben válaszolnék mindenkinek:
Teszek fel még képeket:
Amikor azt írtam, hogy sokat terek üresen, akkor arra gondoltam, hogy sokáig tart amíg elkapja a forgást előre menetelnél. Kb. fél fordulatot, de van hogy 3/4-et is tesz vagy még annál többet is, csak akkor szinte már megrúgtam az aszfaltot mert nincs ellenereje. Kontrázásnál (fékezésnél) annyit kell vissza tekerni mint a normális kontrázásnál, 1/4-et fordulatot vagy még kevesebbet hogy fékezni kezdjen. A reccsenés a megállás pillanatában van, és ha nézem a fogaskereket akkor kb. 1/8-nyit visszafordul a reccsenés pillanatában. Szerintem akár ez a hézag miatt is lehet, hogy nem érintkezik rendesen a golyóskosár. Egyébként mindkét golyóskosárral ezt csinálja, felcseréltem őket egy próba erejéig, de a hézag így is megmaradt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Lehet, hogy rosszul mérem fel fotókról, de szerintem itt úgy néz ki a dolog, hogy előre hajtáskor a spirál tövig behúz egy elemet, ami a fix áthajtást megadja a lánckerékről az agyra , ha kontrázol, akkor ezt az áthajtási részt kitolja, egyben nyomja a kontradobot szétnyitó kúpos részt.
Szóval ahhoz a spirálhoz közvetlenül kapcsolódó valami felelős mind a két funkcióért, azt meg nem látom a képeken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!