Cross trekking vagy orszaguti kerekpar?
Kerekpar vasarlas elott vagyok es 2honapja orlodom ezen hogy milyen kerekpart is kellene vasarolnom, tobb weboldalt is atolvastam mar hogy melyik kerekpart hova ajanljak de nem jutottam dulore. Leendő kerékpáromat főként kerékpárúton, városban, települések között, településeken át hosszabb túrákon szeretném használni, azaz leginkább aszfaltozott úton. Sajnos soha nem lehet tudni teljesen biztosra, hogy milyen útviszonyok várnak ránk, de az biztos hogy kerülném a földutakat és a terepviszonyokat ha lehetseges.
Hasznalnam mint sportolasra, vagy esetleg ha be kell ugrani a varosba valamiert. Tobb embert is megkerdeztem mar valaki ezt/valaki a masikat janlotta. Az orszaguti kinyes az uti viszonyokra, dehat patika jellegu utakat itt Mo.n nem talalsz csak az autopalyan. Mrg hat nem hinnem h valami baja is lenne az orszagutinak, enyhen kavicsos utakat meg birja szerintem.(?) (Fentiekbe is emlitettem nem homok/kavicsos hegyi/erdei utakra szeretnem hasznalni.) Ezek miatt ajanlottak inkabb a cross trekkinget mert azok elso teleszkoposak es a gumik es valamennyivel vastagabbak/szelesebbek azokkal is lehet ugyan ugy szelni az utakat. Az orszaguti kerekparok fele kacsingatok, ugy hiszem az is megfelelne nekem. De ha veletlen nem jonne be kidobott penz lenne, 4-5evre elore nezoen nem szeretnek venni masikat, ezert is fontos hogy ne valaszak be egy olyat ami aztan megbannek.
És akkor gondoltad, hogy majd itt egy csapásra megoldjuk a problémádat? :D JÓL GONDOLTAD!
Futócipő. Fel lehet venni kertészkedéshez? Igen. Arra való? Nem.
Tessék megjegyezni. Az országúti sporteszköz. Izgága és fordulékony, kemény-kényelmetlen (egy túragéphez képest) és a vázszerkezete is a megadott igénybevétel szerint lett kialakítva. Nyilván nem lehet mindegyik modellre egységesen ráhúzni ezeket, de nagy eltérés nincs. Akkor vegyél ilyet, ha szó szerint edzeni, versenyezni fogsz. Ha nem, akkor tessék belátni, neked nem ez kell.
Ha bajod van a cross trekkinggel (mert pl. leírásod alapján a teleszkópot fölöslegesnek ítélem), akkor nézz meg "hibrid" vagy "fitness" néven hívott típusokat is. Olyat keress, amin országúti a szerelés (de legalábbis a hajtómű 48-50 fogas, nagyobbal úgysem boldogulsz elsőre), de van rajta sárvédőszem, V vagy kantifék - és talán az egyenes kormány sem lesz rossz neked kezdéshez.
Ha a fentiek sem győztek meg, akkor még választhatod a "gravel" vagy a "cyclocross" modelleket. Na, ha ezeket megnézted, már garantálom, hogy a fenti történeted után nem veszel országútit. :)
Gravel/travel: Author Ronin, millió cuccal felszerelheted, nagyon kényelmes, jó küllemű bringa, túrára is jó lesz, tekerni is lehet - azonban nehéz a kicsike és 300 pénzért adják.
Fitness-t legalapabb (később tuningolós) esetben 150 táján meglőheted.
Az általam javasolt bringatípusok mindegyike fogad akár széles külsőket is, ami egy túránál külön kényelmi és biztonsági faktor. Neked talán a V-fék / tárcsafék dolog nem kritikus, a V is elegendő lesz, persze ha van tárcsafogatás a vázon-villán, sosem baj.
10-12 kiló táján nézelődj, abban van elég anyag a túrás ütöm-vágomhoz is, de kellően kevés ahhoz, hogy kiélhesd sportos hajlamaidat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!