Hogyan lehetne a bicomból 1 sebességeset csináln? Többi lent
Tehát ez a bicóm: [link]
Ha jól tudom a hátsó agyam az kazettás ezért nem tudok rárakni egy sima 1 sebességes hátsó racsnit, érdekelne, hogy pontosan hogyan tudom megoldani, hogy 1 sebességessé alakítsam milyen alkatrészek kellenek? esetleg menetes csapágyat kéne beleraknom? de meneteset lehet nem tárcsafékesbe rakni?
Viszonylag egyszerű munka, ami nehezíti, az a felhasználói igény (hogy nézzen ki, mi lesz a konkrét hajtásrendszer, ilyesmi)
A megoldandó problémák:
1) Láncfeszítés. A vázpapucsod (ejtőpapucs) miatt a láncfeszességet nem tudod a kerékagy előre-hátra mozgatásával állítani. Tehát máshogy kell gondoskodnod a mindig kellően feszes láncról.
2) Láncvonal. A hajtóműved többsebességes, így a lánctányér nem ideális távolságra van a bringa középvonalától (3 tányéros hajtómű esetén a középső tányérod van jó helyen).
3) Megfelelő hátsó fogaskerék + hozzá való első lánctányér választása. Lehetőség szerint nagyobb fogas (tehát kifejezetten egysebis célra szánt) alkatrészekkel érdemes dolgozni, de meg lehet varázsolni egy többsebességes szettet is, csak más alkatrészekkel. (Ezek keskenyebb, kisebb fogakkal dolgoznak, hamarabb is kopik és gyengéjük lehet a láncleugrás)
4) A megfelelő lánc. Miután megvan a hajtás, egysebis vagy egy 6/7/8/9/10/11 sebis lánc fog kelleni, méretre "vágva".
A helyedben műhelyre bíznám a munkát, semmilyen tekintetben nem vagy rá felkészülve. Amit neked kell vinned, azok az igényeid, meg a bringád. Igények kapcsán gondold át:
- láncfeszítőnek megfelelő-e, ha hátul a váltód helyén van egy hasonló görgő vagy valami diszkrétebb megoldás kell (pl. első hajtóműnél is megoldható a dolog, ill. egyéb módon). Ihletet esetleg innen meríthetsz: [link]
- Kelleni fog egy új hajtómű előre (a tiéd nem bontható szét, úgy látom). Négyszögtengelyes előnyben. Van olyan, amire tesznek balra-jobbra egy-egy terelőt, hogy ne ugorhasson le a lánc. Pl: [link]
- Akarsz-e "pávázni" azzal, hogy a hátsó kazettádra általad választott szín(ek)ből álló gyűrűk kerüljenek. Lehet zebramintás is akár, vegyesen fekete-ezüst gyűrűkkel telerakva. Ha igen, akkor esélyes, hogy a gyűrűket neked kell előre megvenni vagy beszereztetni a műhellyel.
- Milyen áttételre van szükséged = hány fog legyen hátul? Ha elöl 42-es van, hátra mehet valami vékonyka, 12-14 közötti. De ezt csak tippelem, nem ismerlek (erőnlét), mint ahogy a terepet sem, ahol járni fogsz vele (mekkora dombok-mennyi fékezés).
"Csak" ennyi az egész. A hajtómű és a láncfeszítő keményebb pénz, a többi cucc nevezhető filléresnek.
Én még egy ilyet vettem: [link]
Van hozzá 16-18-fogas lánckerék és számomra bevált.
Nekem sem csúszópapucsos a vázam ezáltal a kerék mozgatásával nem tudom feszíteni a láncot viszont én itthon szét szedtem a láncot és annyi szemet ki ütöttem belőle amennyi ahhoz kellett, hogy pont elég feszes legyen. Nyílván egyszerűbb láncfeszítővel, meg ss lánccal. Ha nem értesz hozzá inkább vidd szerelőhöz.
Az nem lánc feszítés, ha a szemek számával játszotok, semmiképp nem ajánlom. Ha pont úgy adja ki a vázad, hogy x szemmel elég feszes (ami azt jelenti, hogy nem túl feszes vagy túl laza), nyúlni fog és akkor tehetetlen leszel és ugrál a lánc.
A "Single Speed átalakító kit" luxus. Egy fogaskerék kb 500 Ft, a gyűrűket meg normális műhelyben hozzad vágják, mert filléres tétel a sima gyűrű, szineseket is emlékeim szerint párszázért megveszem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!