Fiat Dobloba (benzines,1,4-es,5 személyes) az 5 sebességes váltó helyére be lehet tenni egy 6 sebességeset?
Ha igen, akkor:
ha a bontóban ott hagyom az 5-öset a 6-os helyett, akkor mennyit kell fizetnem mellé, úgy nagyságrendileg?
És menyibe kerülhet a szerelés?
Tudom, pontos értéket itt senki nem tud, de azért egy körülbelülit esetleg?
90-nél már 3000 fölött pörög a motor, néha azért jó lenne vele 100 fölött is menni úgy, hogy nem félnék, hogy szétszáll az egész.
Lehet azért pörög annyit, mert azon a fordulatszámon van akkora teljesítménye a motornak, hogy ha picit pakolsz a kocsiba, akkor is menni fog.
Bedobsz egy 6 gangos váltót, aztán akkor meg már kevés lesz a powa 6.ban és lehet orrba szájba váltogatni..
Nem véletlenül került abba olyan áttételezésű váltó.
Á, nem, ez egyszerű tervezési hiba. Kizárt, hogy egy motornak 4500-5000 fordulatnál legyen az utazósebessége, mikor már 2000-nél is van benne erő. Szörnyű hangja van már 110-nél is.
Két napja is, két fővel plusz 300 kiló teherrel avelt felfelé a emelkedőkön, és a nagy fordulat miatt meg sem érezte. Vezettem már különféle kisteherautókat, azok megpakolva azért észrevették az emelkedőt, de legalább normál körülmények között lehetett velük menni normálisan.
Inkább menj akkor kicsit lassabban vele. Ilyen 80 körül. Amúgy is baromi drága a szerelés, meg se éri.
Szétszállni nem fog, hiszen nem véletlenül gyártották azzal. Az autó kora miatt érzed úgy szerintem, de nem lesz annak baja.
és az se biztos,hogy a 6-os váltó hosszabb mint az ötös,
-mert ha egy pizzát 5 szeletre vágsz vagy 6-ra ,az mindenhogyan csak 1 pizza ,
-nálad egy hosszabb difkó lenne a jó,
"Két napja is, két fővel plusz 300 kiló teherrel avelt felfelé a emelkedőkön, és a nagy fordulat miatt meg sem érezte. Vezettem már különféle kisteherautókat, azok megpakolva azért észrevették az emelkedőt, de legalább normál körülmények között lehetett velük menni normálisan."
Itt a válasz. Ez egy kisteher. Arra való, hogy megpakolják, és szállítsanak vele, és még ekkor is használható legyen, ne kelljen állandóan visszakapcsolgatni.
Felejtsétek már el , hogy amit a gyárban megterveztek az úgy jó, ahogy van. (akár a nagyapámat hallanám )
Mindenen lehet javítani megfelelő szakértelemmel.
A végáttételt kell megnézni és ha az megfelelőbb a 6 sebességesnél akkor hajrá.
Ha teherrel nem is de terheletlenül bizonyára ki lehetne használni a nagyobb végáttételt.
Ez 1300 kilós Doblonak azzal a rettenet 1.4-es 77 lovas motorral te pakolhatsz ám hosszabb végáttételű váltót. 2500-as fordulaton motortérig kitaposott gázpedállal ad le a motor 33-35 lóerőt, ami szerintem picit kevés lesz a 100-as tempóhoz egy akkora homlokfelületű autóval.
Ezt hívják alul motorizáltságnak. Azzal a motorral az nem autópályázásra lett kitalálva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!