Hogy a fenébe lehet kiszedni a 8-ast a felniből?
Tudom, amerre üt, ott lazítsak, az ellentétes oldalon pedig feszítsem a küllőt. NA DE AKKOR nem lesznek a küllők egyen feszességűek!
Nem kell a kioktatás, nem fogom szervizbe vinni.
Tudok kereket fűzni, tojást kiszedni, csak ez a kicseszett nyolcas kiszedés nem megy.
Ha mindegyik küllőt ugyanolyan feszesre húzom bent marad a 8-as, ha pedig 8-as mentesre húzom, akkor az egyik küllő laza, a másik pedig feszes. Igazából sehol az égvilágon nem kaptam rendes választ a problémámra. Se youtube, se a facebook-os bringás csoportok, se a gyk, se a testbike...
Mivan, akkora titok ez?
Annyi sok órát beleöltem, amiből már 5 kereket tudtam volna venni, a vesémet is odaadnám egy normális tájékoztatásért.
Annyi módszert kipróbáltam, hogy semmi sem jut eszembe.
Elgondolkoztam, hogy talán nem is a küllőkkel kéne kiszedni a nyolcast, hanem valami kalapáccsal.
Lenne egy kérdésem ahhoz, aki érti a problémámat. Tehát van egy felni, amiben jó nagy nyolcas van. Miután kicentíroztad, azután a küllők ugyanolyan feszességűek? Ha igen, akkor ha kifűzöm a felnit, a nyolcas nyilván nem lesz benne. Hogy tűnt el a 8-as?
Ha a felniben benne van erősen a görbület, a küllőkkel centrírozás tényleg kevés, tényleg nagyon egyenetlen küllőfeszességet csinál és akkor be van programozva a küllőszakadás.
Ilyenkor meg lehet próbálnia felni egyengetését kifűzve és utána visszafűzni és centrírozni.
"ha kifűzöm a felnit, a nyolcas nyilván nem lesz benne"
Előfordulhat, ez a szerencsés eset. Akkor csak a küllők voltak megnyúlva az ütéstől. De ilyenkor is jobb új küllőkkel újra befűzni, mert a megnyúlt küllők ridegebbek és könnyebben törnek, illetve a menetezett résznél mikrorepedésekből szakadhatnak.
De sokkal valószínűbb, hogy az a nyolcas, ami küllőkkel értelmesen nem kihúzható, az a felniben van.
Az meg kifűtve vagy egyengethető, vagy nem.
Köszönöm szépen a válaszokat.
Az én felnimbe (sun singletrack) 1cm fölötti a görbület.
Az egyengetést próbáltam már régebben. Egy fadarabot raktam a felnire, és azt ütöttem kalapáccsal. Az illesztésnél szétnyílt a felni, de annak már mindegy volt.
Lenne még egy kérdésem, mert lehet az alapokkal sem vagyok tisztában. Ha van egy nagyobb görbület a felniben (0.5-1 cm), akkor mit csinálnak a profik? Először kiszedik a felniből a deformációt, aztán szép lassan minden küllőt ugyanolyan feszesre húznak? Hogyan tudom deformálni a felnit véglegesen csak a küllők húzogatásával (Arra gondolok, hogy kifűzött állapotban is megmaradjon az alakja)? Vagy lehet a küllők feszességével úgyis játszani, hogy a görbület is kimegy közben, és a küllők is ugyanolyan feszesek maradnak?
Tisztelt Wadmalac, ha jól értem a küllők okozta nyolcast lehet csak centírozni? Ha kifűzöm a kereket, és a felnibe görbület van, azt csak egyengetni lehet? Te hogyan csinálod?
Amit az első írt, hogy a görbület oldalán kell húzni-lazítani, azt nem egészen értem, valaki elmagyarázná? Mi értelme annak, ha egyszer meghúzom, azután pedig lazítom?
"Tisztelt Wadmalac, ha jól értem a küllők okozta nyolcast lehet csak centírozni?"
Inkább azt mondanám, csak azt érdemes. Az még nem jár olyan nagy feszesség-egyenetlenséggel.
"Ha kifűzöm a kereket, és a felnibe görbület van, azt csak egyengetni lehet? Te hogyan csinálod?"
Az az igazság, hogy amióta mindig jó minőségű duplafalú alu felni van a lovaimban, ilyen nem fordult elő. A jó felni elég jól átadja a küllőknek a rugalmasságával az ilyen gyepálást.
A nagy radiális felütés (a felni íve egy szakaszon kiegyenesedik) sajnos gyógyíthatatlan. Pontosabban ki lehetne görgőztetni, de annyiért, hogy nem éri meg.
Inkább a régi acélfelnikre volt jellemző a nyolcas felnibe gyűjtése. Azoknál kifűzve, valamivel a görbületnél alátámasztva óvatos taposó hajlítgatással valamennyire ki lehetett egyengetni a krumpli-chips formát. Én általában lefektettem egy seprűnyelet, rátámasztottam a huplit és attól jobbra-balra óvatosan rugóztatva taposással nyomkodtam helyre. Volt, hogy a felniprofil elcsavarodott, akkor durvább, nyomot hagyó satus-fogós gyilkolás jött.
De ma már az ilyen felni nem éri meg a szenvedést.
Le kell cserélni értelmes alu felnire és nem lesz többet ilyen gond.
Wadmalac köszönöm szépen a válaszodat :)
Akkor küllők segítségével semmilyen módon nem lehet kiszedni a felni deformációit? Szervizekben hogy csinálják?
Te milyen felnit ajánlanám közepesen erős igénybevételre? Sun MTX nem jó? Érdekes milyen könnyedén hajlítgatja a felni 1:40-től https://www.youtube.com/watch?v=xx-qJttZz4s . Tehát a jó felnik rugalmasak, az enyémek nem igen :D
Mielőtt egyengetjük a felnit, a küllőket mennyire kell kilazítani? A guminál kell alátámasztani, vagy a felninél, vagy tök mindegy?
Valahogy egyébként nem szeretném elhinni, hogy a felnit csak egyengetéssel lehet deformálni véglegesen. Ez a srác olyan szépen kiszedi a nyolcast https://www.youtube.com/watch?v=9YqpZg_-FIM . De itt lehet, hogy csak a küllők okozták a nyolcast, amiről fentebb is beszéltünk.
Amiket leírtál, azokban teljesen biztos vagy? Főleg a felni egyengetős részre gondolok, amikor azt írtad, hogy a felni 8-asát csak deformálással lehet eltávolítani.
Az első saját építésű bringámat 1987-ben raktam össze, már saját fűzésű kerekekkel. Azóta épült egy pár. Olyan 8-9 saját és még 4-5 havernak, ha jól emlékszem.
Eközben kb. négyszer ennyi kereket kellett fűznöm és megszámlálhatatlant centrírozni.
:D
Én már belefáradtam a sufnituningba és a xarból várépítésbe, ha egy felni olyat kap, hogy a küllőket kiszedve a felni magában is görbe, akkor kuka.
Senkinek nem hiányzik, hogy a kitaposott nyolcas egyszercsak visszaugorjon küllőket törve egy 50-60-as lejtőzés közben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!