Hány év alatt lehet megtanulni ilyen profin biciklizni a városi forgalomban?
https://www.youtube.com/watch?v=T8uAhd3vOYw
Nem semmi trükköket csinálnak és centire pontosak mindig, nagyon profik ezek a biciklis futárok.
10. Vagyok.
Elszúrtam.
Nem a 7. Válaszolót akartam írni,hanem a 8.at.
A ti logikátok szerint akkor azok az autósok profik, akik városon belül száguldoznak, piroson hajtanak át és zebrákat hagynak figyelmen kívül. Mert ugye ők sem a szabáLYokat tekintik elsődlegesnek, hanem a "forgalmi helyzetekhez alkalmazkodnak" (vagy hogy is írtad). Nagyszerű elgondolás, csak akkor ne gyertek soha a köcsögbéemvéssel.
Itt nem az a lényeg, hogy ez nem autó, hanem csak bicikli, hanem hogy ugyanúgy jármű mindkettő; csak míg ezzel kisebb az esély halálos baleset okozására (de nem 0%), addig anyagi kárt simán össze lehet hozni. Lásd a linkelt videón valahol másfél perc körül (telón vagyok, nem tudom megnézni), ahol ezeknek a profiknak az egyike letöri a tükrét egy kocsinak és meg se áll...
Amúgy biciklis vagyok.
Most bringásokról beszélünk. Az autosok szapulása máshová tartozik,de neten találszrá példát bőven,hogy milyen bravurokat hajtanak vegre közúton.
A félős gyakorlatlan bringás azért szabálykövetö mert tudja hogy a szabálytalankodás az életébe kerülhet. Aki tapasztalt bringás átlát olyan helyzeteket amikor figyelmen kívül hagyható 1-2 lámpa,zebra,hogy végre hajthat bizonyos közlekedési feladatot a többi közlekedö,és sajàtmaga akadájozasa,veszéjeztetése nélkül.
Na a futárok is ezt az elvet követik csak épp nem másodperces és több tíz méteres idő/táv ban gondolkodva henem tizedmásodperces/centis verzióban.
A tükör letörése után pedig biztos nem fog megállni mert bizonyos auto esetén az többnapi keresetébe fájna. Félre ne érts nem védeni akarom őket csak megértem. Nincs biztosítás stb,szóval adodnak problémák a károkozáskor.
"Aki tapasztalt bringás átlát olyan helyzeteket amikor figyelmen kívül hagyható 1-2 lámpa,zebra,hogy végre hajthat bizonyos közlekedési feladatot a többi közlekedö,és sajàtmaga akadájozasa,veszéjeztetése nélkül."
Na ez az, amivel a rettenetesen rutinos futárnál klasszisokkal rutinosabb mentősöknek, tűzoltó sofőröknek is szokott bajuk lenni, annak ellenére, hogy ők megkülönböztető jelzést használva hivatalosan, jogosan, legálisan megtehetik. Mégis vannak ebből balesetek.
Akkor senki ne jöjjön azzal, hogy a rutinos bringásfutárnak szinte joga van megtenni.
A balesetek 90%-a pont abból van, hogy valaki vagy emberi hibából, vagy, és ez az az eset, magát a KRESZ-nél felsőbbrendűnek tartva NEM tartja be a szabályokat.
Most nem csak a bringásokról van szó.
De senki nem áll a szabályok felett.
Addig oké, hogy valaki egy éjszakai néptelen úton, körülnézve, egyetlen közlekedőként átsunnyog egy piroson.
DE a kérdés linkjében nem ez történik.
Ez közveszélyes, többi közlekedőt veszélyeztető közlekedés (és persze kamikaze módon önveszélyes is).
Ezen nincs mit mentegetni.
Ez ne legyen példakép.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!