Fel lehet rakni egy 8-as hátsó fogaskeréksorhoz és 8 sebességes váltókarhoz egy 9 sebességes hátsó váltót?
Akkor ott valami más gebasz volt.
A Shimanonak eddig három indexes rendszere van. Az első indexes váltórendszer a 7400-as Dura-Ace volt, ez semmi mással nem kompatíbilis. Az utána következő rendszerek a SIS névre hallgattak, illetve nemrég a tízsebességes szetteknél egy új, DynaSys nevű rendszerre tértek át.
A 8-9 fokozatúak mind SIS rendszerűek. Ezek esetében a bowdenhúzás és a váltó kitérésének aránya ugyanaz. Azaz adott bowdenmennyiség esetén ugyanannyit fog kitérni oldalra akár egy Tourney, akár egy XTR vagy Dura-Ace váltó (legalábbis hátsó váltó esetén; az első váltónál az outi és MTB között van eltérés). Egy nyolcsebességes kar esetén ez megegyezik azzal, amekkora távolság a nyolcas sor lánckerekei között van. És minden más esetben is: egy adott fokozatszámú kar pontosan annyi bowdent húz, amekkora ahhoz kell, hogy a váltótest kitérése az adott fokozatszámú racsni vagy kazetta két lánckereke közötti távolság legyen, bármilyen, SIS szabványú váltó esetében.
Természetesen ez csak a Shimano rendszerére (és elméletileg a vele kompatíbilis rendszerekre) igaz, a Campagnolo és a SRAM más szabványokat használ, melyek teljesen más húzási aránnyal dolgoznak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!