Most lehet, hogy valami jó nagy hülyeséget fogok kérdezni, de lehet egy egysebességes bicikliből többsebességűt csinálni?
akkor szerintem marad egysebességes :D
Köszönöm szépen a választ :)
A 135mm -es hátsóagy valószínű befér, azzal nincs baj.Váltófület kell létrehozni valahogy,hegesztéssel , vagy utólag felszerelhető kell . Fék milyen volt kontrás? akkor fékrögzítést is kell csinálni.A fő probléma a láncvonal lesz . A hátsó agyon a nagy lánc keréken nagyon ferdén futna a lánc.
A legegyszerűbb megoldás egy kontrás agyváltós hátsókerék, bár ha agyváltót kéne venni akkor inkább egy használt váltós vázat vegyél.
Valószínűsítem, hogy acélvázas, tehát az agy berakásával nem lesz gondod. Váltóból füleset kell venni, vagy ha csavaros, akkor egy fület is.
Az előzőekkel ellentétben semmi hegesztés meg hasonló nem szükséges. És a váltó felszerelésével semmiben nem változik a geometriája.
Ha kontrás a kerék, akkor ne feledkezz meg a fékről sem...
@5: a hajtóművet nem kell triplára cserélni, ha csak hátsó váltót szeretne. A fékhez nem csonk kell, hanem a megfelelő furat, ami gyárilag rendelkezésre áll. A szükséges alkatrészeket csavarral szokás rögzíteni, nem hegesztéssel és végül de nem utolsósorban egy váltórendszer tökéletesen működik anélkül is, hogy átfestené a kerékpárt.
Ami ténylegesen kell: kerék, arra racsni vagy sor, hátsó váltó, ahhoz bowden és kar, illetve ha kontrás volt, akkor fék, fékkar a hozzávaló bowdennel. Ennyi. És egy-két órányi munka.
@7: igen, elolvastam a kérdést és arra válaszoltam -a kommenteddel ellentétben, aminek köze sincs hozzá.
Azért legalább az alapfogalmakkal és az alkatrészek szerepével illene legalább alapszinten tisztában lenni...
Tehát: igen, a többsebességes racsni tényleg kihasználatlanul maradhatna. De ehhez nem a hajtóművet kell kicserélni többtányérosra, hanem egy hátsó váltó szükséges, hogy a láncot a megfelelő lánckerékre pakolja. Egy tripla hajtómű ezt soha az életben nem fogja megtenni (de ha esetleg mégis, akkor a láncfeszítést sem hajtja végre).
Ennek semmi köze a keresztbeváltáshoz, ami egytányéros hajtás esetén amúgy is értelmezhetetlen.
Ugyanúgy a kontrát sem értem, minek hozod fel. A láncváltós rendszerekben a változó lánchossz miatt nem működik, már előzőleg is le lett írva, hogy más rendszerű fékre van szüksége. A többtányéros hajtás erre sem alkalmas...
Esetleg valami érteélmes hozzászólás?
Tehát értelmes nincs. Az általam írottak egyetlen pontját sem tudod cáfolni, helyette inkább sértegetni próbálod az embert. Mivel ez nem segít a kérdezőnek, ezért amíg valódi értelemmel rendelkező kommentet nem produkálsz, addig veled befejeztem.
Gondolom több egysebis/kontrás kerékpárból építettél többsebességest, mint én...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!