Mennyire nehéz, egyedül, kerékpárt építeni?
Egy egyszerű single speed(egysebességes) bicikliben gondolkodok.
Arra gondoltam,hogy veszek egy "roncs kerékpárt"fillérekért,amiből csak a vázat és a villát hagyom meg,majd erre építkeznék.
Néhány éve már biciklizek, a kisebb-nagyobb javításokat mindig magam végeztem,de ez lenne a "mester" a munkám.:)
Laikusként/amatőrként, mennyire lehet, nehéz egy ilyen kétkerekűt összerakni?
Illetve mi az amire majd oda kell figyelni, szerelés közben?
Szinte minden alkatrésznél ütközhetsz kompatibilitási gondokba, főleg egy régi kitudja milyen váz esetében...
+ sokkal drágább alkatrészenként megvenni egy azonos felszereltségű bringát mint egyben.
Ráfizetés lenne megépíteni, de ha téged ez nem zavar akkor ok.
Olyan nincs hogy nem kompatibilis. Mindent le lehet vágni, köszörülni, heggeszteni. Az már más kérdés, hogy jobb vagy rosszabb lesz e, mintha egy mérnök vázolná fel és építené meg. (Valszeg rosszabb)
"Olyan nincs hogy nem kompatibilis"
persze könnyű angol menetbe franciát tekerni....
de az is vicces, mikor az újonnan vásárolt nyeregcső nem megy bele a vázba...
vagy mikor a középtengelyre úgy rászorul a hajtókar, hogy nem lehet körbeforgatni mert elakad a vázban...
vagy, mikor a kerék tengelye nem fér bele a vázba...
Amikor hetekig hallgatod a boltban, hogy holnap már jön a rendelt alkatrészed.
Amikor 2 hónapig vadászol 22,2-es ahead villát az alapméretes kormánycsapis vázadhzoz, kétszer hoznak tévedésből 25,4-eset, majd mikor végre megjön, a kormánycsapágy 26-os belső átmérője kotyog a villanyak 25,4-es ülékén és állhatsz neki hézagolólemezzel bűvészkedni.
Aztán meg hajtod a 22,2-25,4 hézagolót a villanyakra, hogy a kormánystucnit fel tudd tenni.
Meg amikor hozzá kel reszelni a váltótartó alu fület az elvileg kompatibilis, de túl vastagon festett vázhoz.
Amikor a szervizben csúnyán néznek, hogy velük vágatod méretre az SP-s bowdenházat, de a lovaidat sose hozod a kontár kezük alá.
Amikor rácsodálkozol, hogy a zsírúj váz meneteit nem dugózták le fényezéskor és mindent vághatsz újra, hogy bemenjenek a csavarok.
Vannak megfizethetetlen pillanatok.
:D
Amúgy otthon építve, szerelési díj nélkül is másfélszer-kétszer annyiból raksz össze egy lovat, mint amennyiért egy olyan színvonalú ott lóg a boltban.
Viszont legalább minden alkatrésze az, amit akartál, nem az, amit vagy szájhúzva elviselsz a bolti lovon, vagy ugyanúgy jó pénzért utólag cserélgetsz.
És szerintem nagyon fontos, hogy sokkal jobban fogod szeretni azt a lovat, amit te magadnak raktál össze.
Tudom,hogy ráfizetős lesz,és nem is ma holnapra akarom,hogy kész legyen.Rá szánok 3 hónapot, bízok benne,hogy ezalatt összerakom.
Mégis, más érzés lehet, egy olyan biciklit tekerni amit az utolsó "csavarig" én raktam össze.
Az tuti.
14 éves korom óta upgrade-elem folyamatosan az oútimat.
Ez már az életre szóló szerelem.
"És szerintem nagyon fontos, hogy sokkal jobban fogod szeretni azt a lovat, amit te magadnak raktál össze."
ehhez a mondathoz hozzászólnék.
még a 2000res évek elején tapasztalatlanul építettem egy országútit teljesen az alapokról, és mire befejeztem ott ültem egy halom feleslegesen megvásárolt egymással nem kompatibilis cuccon és annyira utáltam, hogy 2* ültem rajt össz vissz...
kellett 5 év hogy újra bringára üljek... azóta mondjuk folyamatosan tolom télen nyáron, a jelenlegi bringám az elmúlt 5évben kb 110% ban kicserélődött :D de az első építettet soha nem felejtem el, annyira régen utáltam bármit :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!