Egy cyclocross és egy sima országúti bicikli között ugyanabban a minőség és árkategóriában mekkora sebességkülönbség lehet?
A sebesség különbség a lábadban van...
Ez a kerékpara meg nem tudom miből ered mindenkiél...
Nem mintha a felületen múlna, hogy bírja e a strapát...
A kérdés inkább az, hogy az azonos erőt meddig bírod tartani. A bütykös gumi akár tetszik, akár nem nagyobb gördülési ellenállással rendelkezik. Más kérdés, hogy kevésbé ráz szét a jóféle magyar utakon és folyamatosabb haladást jelenthet. Hogy ez átlagsebességben mekkora különbséget jelent az nagyban függ az út minőségétől, de ha pusztán az átlagsebességet nézzük, az országúti kerékpár szerintem még mindig tetemes előnyben van.
Arany középútként én esetleg azt ajánlom, hogy "Endurance" országútikat nézegess, komolyabb gyártóknak van külön ilyen kategóriája. Ezeket kimondottan rosszabb minőségű útviszonyokra/maratonokra tervezték (Párizs-Roubaix tipikusan ilyen), a váz kevésbé agresszív, jobban elnyeli az úthibákat, hosszú távon komfortosabb. Cannondale Synapse, Lapierre Sensium, Specialized Roubaix, hogy néhányat említsek.
igen de a cyclocross eleve rosszabb utra készült.amig a sima orsz. jó utat feltételez.
tehát ha sűrün közlekedsz kockakövön kátyuk közt akkor jobb a cyclo.nem kell lassítani.
de mondjuk egy Hősök tere-Albertfalva vasutállomás útvonlra jóbb az sima orsz. ott ki is lehet hajtani maxra.
jó de az, hogy melyiknek milyen a gumija, meg milyen a vázgeometriálya, meg meddig bírod tartani rajta azt a tempót ezek a kérdéstől, hogy melyik a gyorsabb totál mellébeszélés... az a gyorsabb, amelyiket jobban meghajtod... mivel ezek biciklik.
ha ugyan úgy hajtod őket, ugyan azon az áttételen akkor ugyan úgy fognak menni... nem tudom ezért miért kellett lepontozni...
a kérdés szempontjából, hogy melyiken fáradsz el előbb, teljesen lényegtelen...
Székesfehérváron bellül országútival 2-3km hatótávon 35-ös átlagokat megyek, persze nem a palotai úton ahol 20méterenként jelző van... meg 29essel is...
persze nagyobb távon változik ez a dolog... de az sem azért van, mert a bringa lenne a gyorsabb a másiknál, hanem a felhasználó nem bírja...
bizony számit hogy egy ballonos bütykös gumi gördülési ellenállását kel leküzdeni vagy egy semislick közel nulla ellenállását,ahogy geo is számit mert a terepre tervezett bringáknak más követelményeknek kell megfelelni mint egy orsz.nek.
Abban igazad van,hogy ez 3-5km nem fog kijönni de,ha többet teker mint 1óra ami lehet 20-35km akkor érezni fogja.A pici különbségek összeadodnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!