Hány éves korától lesz már túl régi és csere érett egy mountain bike?
Autóknál más költsége van a cserének és sokkal több alkatrésze.
A Trek pl életgaranciát vállal a vázra. Gyakorlatilag az összes többit cserélheted folyamatosan, de attól még ugyan az a bringa marad.
Ha frissíteni akarsz, eladhatod a régit alkatrésznek. Ha jó állapotú, akár bolti ár 1/3áért is elmegy. Én pl akarok majd venni egy 29+osat, de a 26ost megtartom.
A váztól függ.
Meg persz,higy milyen gari van rá.
Ha életertam akkor gyakorlatilag sosem éri meg cserélni.
Ha 3,5,10,vagy akár 30? akkor pedig csak akkor ha javithatatlanul elromlik azaz törik,reped,deformálódik. Az alaktrészemet használat függöen 5000km enkénet illik cserélni vagy amikor elekopnak.
Illetve ha túllépsz a bringa "tudásán" de ez átlag felhasználoknál nem jellemző.
Nagyjából. Illetve azt azért hozzá kell tenni, hogy amikor már nem kapsz hozzá kompatíbilis alkatrészeket, akkor megfontolandó a váz illetve az egész kerékpár cseréje. Az utóbbi időkben rengeteg minden változott: menetes fejcsapágy és ékes stucni helyett A-head, felnifékek helyett tárcsafék, gyorszárak helyett átütőtengelyek -mindez többféle méretben...
Nem árt tájékozódni, hogy az adott váz kialakításához illeszkedve van-e az igényeidnek megfelelő alkatrészválaszték és ezt is figyelembe venni a döntésnél.
való igaz,hogy sok változás volt az utobbi időben,de elég sok ideig lehet "régi" alkatrészeket kapni a bringákhoz.
pl:a felnifék még mindig jelen van a középkategória felső szegmensében is.Az ékes kormány, viszont tényleg ritka,de nem tűnt el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!