Egy átlag ember mennyi idő alatt tud lebiciklizni 30 km-t?
Egyetértek az utolsóval.én rendszeresen biciklizem, hibriddel,24 sebesség, 27es kerék, mégse tudok 30 kmt egy óra alatt megtenni (mondjum, erre nincs sok sík vidék).itt, a dombos környéken 18-20 km az átlagom, s a többieknek is, akikkel bicajozok. S mind elég sokat.
Egy barátom profibb, országúti, bicajjal jár dolgozni, meg mindenhova, ő megy 25 km/h-át 170 km-en, nagyon dombos terepen.
Szóval 30 km átlagembernek, átlagbicajjal inkább másfél, 2 óra lesz az.
Szentendréig az aszfalt bringa csíkon és onnan a panoráma út szélén és Bogdány előtt az út melletti bringaúton.
Visegrádig a 30 Km, Smart Scwable Sam gumival, elöt 3 hátul 3.5 bar nyomással, montival másfél-kettő óra.
Innen tovább mentem Pilismarótig és ott már 18 km/h körülre csökkent a korábbi 20-as átlag tempó.
A szint különbség Pmarótig kb 60méter felfelé.
Ott felmentem az indulási szinthez képest kb 430 métert a dobogókői sípály alsó fordítójáig és onnan le Sikáros-Dömörkapu-Szentendre-Békásmegyer mint végcélig.
Ez össz 80 km volt és az átlagom legjobb kondiban is lecsökkent kb 16-km/h-ra.
Ez a Schwalbe Smat Sam gumi olyan, hogy nyomástól függően aszfalton csak a közepe ér le és úgy hasonló a súrlódása mint egy singónak, csak a középső keskeny sávon ér le. Terepre viszont le kell engedni 1.8 körülire és ott akkor felfekszik minden kis kapaszkodó bütyök rajta, ami nagyobb nyomáson oldalt a levegőben futott.
A gumin és a gumi nyomáson nagyon sok múlik!
Ez amit leírtam egy nagy kör része. Ennek a felét most is megcsináltam de a másik irányból. Viszont onnan az első kilométer kivételével végig emelkedik az út.
most Békásról mentem Szentendréig és ott fel a kis szűk utcákon a Szentlászlói útra. Ennek a szentendrei szakaszáról még korábban készült videó sisak kamerával.
https://www.youtube.com/watch?v=CTIzLx95Dm4
itt egy kis kerülővel mentewm át Szentendrén mert gyönyörű ez a rész, szeretek ott menni. Az emelkedő viszont "megeszi" a sebességet. A Szentlászlói úton elmentem a Lajosforrás-Dömörkapu-Annavölgy leágazásig és ott Dömörkapu felé tovább. Onnan Sikáros felé és onnan tovább a Kiránykúti-nyereghez, ahol már elégé fáradtam felmentem a dobogókői sífelvonó alsó állomásáig. Ennek az utolsó jónéhány km-es szakasza nagyon meredek már ahhoz, hogy eléggé kifárasszon. Innen még lementem odáig ahol a Ferenczy sziklához be lehet meni, de ott már nem tudtam felmenni, mert az utolsó 30-40 méteres szakasza már annyira meredek, hogy a befékezett kerékkel is csúszik vissza a bicikli. hiába próbáltam feltolni. kicsúszott a lábam közben de nem estem nagyot csak kicsit vissza csúsztam, de utána megelégeltem a kilátástalan vállakozást, hogy oda feltoljam a biciklit, inkább vissza fordultam. Erről készült felvétel is, de még ott van nyersen vágatlanul a kamrában. :) Aztán megfordultam és vissza mentem, megint jó sokat felfelé a sí fordítóig és onnan már csak gurulás volt majdnem végig Szentendréig az út.
Na ez nagyon gyenge átlagot hozott össze. Közel 60 km alatt 12.1 km/h átlag, de ebből sok volt a tolás a végén, az utolsó néhány km-en felfelé.
Sík úton nincs is ezzel gond, de felfelé tartósan sajnos nagyon kiveszi az erőmet, pedig még a szentendrei kis meredek utcákon hogy bírtam..
Én személy szerint a legátlagabb tescos MTB-vel rendelkezem, 20km/h durván az átlagom hosszabb távon.
Ahogy mértem, egy átlagos monti max 35km/h körüli sebességet tud, ideális körülmények között, például szélcsendben/hátszéllel a Duna parton. Persze 30km-t nem a halálos iramban 150km-es síkegyenes leszállópályáján fog senki sem bringázni, akadnak olyan szar járdák, bicikliutak, hogy egyszerűen nem lehet rajta gyorsan menni mert még az MTB is majd ledobja az embert, plusz eléd jönnek, kerülni, fékezni kell, pirosat kapsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!