Miben más a csepel rapid váz a torpedó és royalhoz képest?
Látom régi a kiírás, ám, ha valaki még rákeresne, erre a témára, rapid tulajdonostól is kapjon választ!
Szóval a rapid alapvetően egy univerzális trekking váz.
Miért univerzális?!
Geometriájából és felépítéséből fakadóan A városi kerékpártól a belépő szintü orászgutiig minden építhető belőle!
Elég szélesek villák, hogy elférjen egy vastagabb gumi, ha cyclocross kerékpárt akarnánk építeni.
Minden furat megvan rajta, így csomagtartók legszélesebb spektruma szerelhető rá, hátul és elől is, így egy számunkra kényelmes kormánnyal és egy trekking kerekekkel kiváló turázó kerékpár építhető belől.
Tehát a következő bringák építhetőek rapid 3* vázra: Városi, Trekking, Túra, Cyclocross és Outi.
A váz sima HiTen acél, ami ebben a kategóriában sokkal előnyösebb, mint az alu. Mert az alu elfárad és eltörik egy idő után, míg az acél nem fárad el. Valójában, ha nem ér valami nagyobb baleset vele, örök élet ez a váz.
Egy pár sor a csepel Rapid HiTen acéljáról. Nagyon jól kiképzett, nagyon vékonyra van húzva, mintha egy chrom molibdén ötvözetű váz lenne. Ezért nagyon rugalmas, a merev villa ellenére nagyon jól elnyeli a rezgéseket, tehát egy macskaköves uton sem rázza szét az ember kezét. Egyszerűen nem is értem, hogy hogy nem!
A váz roppant kényelmes. Érdekessége, hogy az átlagos arányossággal rendelkező emberek (akiknek karjai, lábai, átlépő magassága a testéhez képest arányosak) ne ijedjen meg akár 2-3 számmal is nagyobb vázat venni, mint, ami a testmagasságához ajánlott! Akiknek a testük magasságához képest az átlépőmagassága valamivel kisebb, azok vegyék meg a testmagasságukhoz ajánlott vázat. (Ez csak személyes tapasztalat abból kiindúlva, hogy én 175cm magas vagyok és 59-es csepel Rapid 3* vázzal tekerek, ami roppant kényelmes számomra. Az én magasságomhoz táblázat szerint az 56-os max 58-as vázméret lenne jó) Van CroMoli vázas outim, ami 56-os és számomra nem olyan kényelmes mint a csepel rapid 3* 59-es váz.
A súlya: Mivel HiTen acél (sokan leírják, hogy ez a legalapabb, csak épp azt felejtik el, hogy HiTen és HiTen acél közt is van külömbség) Ez a kerékpár teljesen felszerelve 13kg körül van. Ami csak akkor gond, ha versenyezni szeretnénk. Az alu, mivel sokkal gyengébb anyag, sokkal vastagabrra kell csinálják, hogy hasonló szakítószilárdságot érjenek el, mint az acél esetén, ezért nem sokkal könnyebb, na meg könnyebben elfárad, könnyebben eltörik.
A határ ugye a 10 kg. Egy outi 10kg alatt (9.valamennyi) kell, hogy legyen felszerelve. Ehhez képest ez a bringa 3kg-al max 4-el nehezebb csupán.
Amikor a városban, vagy csomagokkal megpakolva, vagy gyerekkel... stb tekerünk, akkor ez a max 4kg (de átlagosan 3kg) többlet nem okoz gondot.
Összességében egy jó geometriájú, széles skálán kényelmes, kategóriájában kiemelkedő, rugalmas vázról beszélünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!