Csepel torpedo váz+villa alkalmas lenne fixi építésére?
elorebocsatom, erdeklodom, nem kotekszem, tanulni akarok.
a papucsokra gondolsz saruk alatt? miert kell erosebb papucs egy fixihez?
Saru=papucs. Az országúti vázak régebben ált. csúszópapucsosak voltak (ezt az állíthatóságot lehet kihasználni fixi/egysebi/agyváltó esetén a lánc feszességállítására.
A mostani ejtőpapucsos országúti vázaknál feltételezik a láncfeszítő/váltó használatát, így ezek saruja láncfeszítés szempontjából fix.
Azt én sem értem, hogy egy fixi váznak papucsilag miért kellene erősebbnek lennie egy o.útiénál.
egy fixi lassításakor sokkal nagyobb erők lépnek fel, mint egy keró gyorsításakor. mivel a hajtás minden bicajon aszimetrikus, a hátsó kereket gyorsításkor mindig egy csavaró erő éri. fixiknél a lassítás is a hajtáson keresztül történik, ez egy negatív gyorsulás, és sokkal intenzívebb is, ezért kell egy masszívabb papucs.
Ráadásul a skidelésnél gyakrabban farol az ilyen bicaj, ez is fkozza a hátsó rész terhelését.
Ez OK volt, de akkor a plusz erősség elvileg nem korlátozódhat csak a sarukra, az agy, a lánc, a lánckerék, váz stb. jó, ha masszívabb. Tény, hogy egy lemez saru kevésbé terhelhető csavarodás nélkül, mint pl. egy skidelésre méretezett öntvény, ezért van az, hogy a fixizéshez pl. a Szputnyik/Favorit váz igen kevés lehet.
A kérdés hasonló, mint a tárcsafék esetén (aszimmetrikus fékerő a vázon), csak ott még erőteljesebb, és a vázat is jobban meg tudja csavarni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!