Fékváltó kar országúti váltóhoz?
1. a Favorit váltó mozgása nem lineáris a bowdenmozgással, nem tud együtt működni a Shimano fékváltókar egyenletes pozícióival. És nem hiszem, hogy véletlenül pont úgy változna a bowdenhúzás-szükséglet, mint a Campánál.
2. az 5 gangos fogaskeréksor fogosztása nem egyezik sem a 6, sem a 7, főleg nem a 8 gangos Shimano sorokéval, a váltókar meg aszerint húz. Elvileg szétszedheted a sor és áthézagolhatod Shimano távolságra, de semmi értelme, mert:
3. a pozícionált váltóhoz szánt lánckerekek vékonyítottak és tele vannak váltást segítő bemunkálásokkal. Ez kell ahhoz, hogy a rövid pozíciólépések elegendőek legyenek a váltáshoz. A régi ötös sorok lánckerekei simán ki vannak vágva vastag lemezből, esetleg kis letöréssel a szélén. Ezeknél a váltáshoz mindig túl kell húzni a kart, aztán ha átugrott, kicsit vissza. Ez a pozícionált váltókar nem teszi olyan mértékben, hogy elég legyen.
Megoldási javaslat: lehet kapni 7 gangos Shimano menetes racsnit. Olcsón beszerezhetsz egy használt Exage 300 EX hátsó váltót. Ennyi, máris kompatibilis a rendszered a karral és VAN hét gangod.
Előre jelzem, villaszélesség, keréktengely alátétezés bővülni fog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!