Az országúti, illetve fixi kerékpárokon miért van mindig annyira felemelve a nyereg?
Minden normális kerékpárnál fel szokták emelni a nyerget még a montiknál is, és nem, nem feltétlen ér le az ember lába a nyeregben ülve, de ezzel semmi gond nincs, le lehet szállni a gyeregből, amikor le kell tenni a lábat, nem kell ülő helyzetből páros lábbal állni a földön :)
Hogy miért? Mert úgy hatékony tekerni, ha a lábad szinte teljesen kinyújtod mozgás közben, ehhez pedig az szükséges, hogy a pedált úgy érd el, hogy a nyeregben ülve szinte teljesen nyújtott állapotban legyen a legmélyebb ponton, és mivel a pedál magasabban van mint a föld, így értelem szerűen a földet már nem fogod elérni.
Ezt egyébként ki is tudod próbálni tekerj végig két egyenes szakaszt, ahol nem kell leszállnod, az egyik esetben engedd a nyerget annyira le amennyire csak tudod, a másikban pedig állítsd be normálisan. Hogy könnyebb, gyorsabb tekerni, erőt leadni? Ha úgy gubbasztasz, mint majom a köszörűn, vagy ha normálisan ülsz?
Az előbbieket kiegészítve: Nem a nyereg magas, a kormány alacsony.
Alacsony kormánypozíció pedig országúton a kis légellenállás, MTB-n ezen felül a megfelelő elsőkerék terhelés és ezáltal a jó manőverzőképesség miatt van.
Hogyha úgy ülsz a bringán, mint aki karót nyelt, akkor hamarabb megfájdul a hátad és a feneked is szerintem: [link]
Normális pozicióban könnyebb tekerni:
Nekem úgy szokott lenni amúgy hogy lábujjhegyen le tudom tenni az egyik lábam, miközben ülök, de kettőt már nem tudom lerakni, akkor eldőlök. A kormány kb egy magasságban van nekem az üléssel, így is a kezemre támaszkodom és néha fáj a csuklóm, emiatt cseréltem triatlon kormányra, az kényelmesebb szerintem.
Az a helyzet, hogy országúti bringán, ha az ember tényleg sportra használja, az ideális beállítás esetén a kormány lejjebb is van a nyeregnél.
Csak példaként az én pacim:
Az ülés magasságát megszabja a lábhosszhoz ideális beállítás, nem a talajhoz, hanem a pedálhoz, a kormány magasságát meg a kényelmes súlyelosztás az ülés és kormány közt (ezzel a súlyelosztás a két kerék közt is! Qrva lényeges, ha nem akarsz döntött kanyarban azért elszállni, mert az első kereked tehermentes), meg az sem utolsó szempont, hogy így a felsőtested közelíti a vízszintest (legalábbis jócskán előrébb dől a függőlegesnél), kisebb a légellenállás is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!