Egy 25 éve! A pincében álló pályavázas bicót szeretnék működőképessé varázsolni, ismertek valami honlapot ami a témába vág?
Elsősorban az amúgy értékes alkatrészeket szeretném megszabadítani a rászáradt, rárohadt portól, olajtól, zsírtól, rozsdától (ez ritkán, de előfordul pár alkatrészen, pl lánc). Illetve kéne egy kis segítség ezen alkatrészek tökéletes tisztítása melletti újrazsírozásához is. Az egész bicikli megvan, csupán egy rendhagyó generálra lenne szüksége. Kicsit hosszúra sikeredett ez a kérdés. Segítsetek, köszi.
Ja, ha ez segít:
ennek pl már nekiláttam, szétszerelés, majd hosszas sikálás után összerakva úgy néz ki mint a képen, de pl nem vágom, hogy mit kell belül zsírozni, és mit nem, illetve belemártható-e a fekete műanyag petróleumba.
vázváltós a kicsike, ráadásul a váz is ramaty állapotban van. Anno valami őrült ötlettől vezérelve az előző tulajdonos lemázolta fehérre, homokszórással szeretném megszabadítani a rozsdás részektől, illetve a fehér máztól, és az eredeti színére szeretném majd színtereztetni:
tudom, ez bonyolult lesz, de ez most részletkérdés. Azt szeretném, hogy egyenlőre az alkatrészei tiszták, és működőképesek legyenek. Utána jöhet a váz.
Tudod, ki foglalkozna vele!
De nagyon jó, hogy ilyenekkel el tudsz bíbelődni.
Mosóbenzinben kell mindent kimosni. Ha tiszták az alkatrészek, ne zsírozd őket. Lehet kapni bringához való láncolajozó spray-t, azt használd. A WD40 is hasznos a kenéshez.
A festéket ne homok-fúvasd, mert ahhoz vékonyak azok a csövek, ha ez valóban pályagép. Festékoldóval lemosod, majd denaturált szesszel közömbösítesz, végül kis csiszolás és lehet festeni/színterezni.
Honnan veszed, hogy ez pályagép?
Ez, egy "Favorit", csehszlovák gyártmányú, országúti bicikli, kb. 40-50 évvel ezelőtt, a KGST-n belül a csehek árasztották el, evvel a típussal a szocialista országok piacait.
A váltója, (ami a pályagépeknek nem volt) az olasz márkájú, és abban az időben a legjobb "Champagnolo" utánzata volt, persze nem olyan minőségű.
Ha rendbe is rakod a gépet, az csak Számodra jelent érdekes elfoglaltságot, inkább erkölcsi, mint anyagi értéke lesz.
A vázat csiszolóvászonnal, fémtisztára pucold meg, és javaslom, hogy fényezővel fújasd le. (az agy menetei közé ne kerüljön festék!)
Az összes mozgó alkatrészt, csapágyakat, láncot, pedálokat, agyat, kormánycsapágyat, stb. mosóbenzinben áztasd ki, majd pucold meg, ügyelve a golyók meglétére!
Ezek összerakása, a szétszedés fordított művelete, azaz, ha Te szedted szét, akkor tudni fogod összerakni is! A csapágygolyók helyét, golyókosarakat tiszta gépzsírral töltsd ki!
A króm részekhez, (kormány, hajtókar, kerékráfok, küllők, stb) használj, barkács-,festékes-, autósboltokban kapható krómtisztítót, használd az utasítás szerint, türelemmel.
Gumikat, kerékre, fékre, valószínű venni kell hozzá.
A váltókat, fékeket beállítani nem nagy kunszt, minden, értelemszerűen megmutatja magát. A bowdeneket feltétlen olajozd meg!
Elfoglaltságnak jó, nem biztos, hogy anyagilag megéri. Ezt Neked kell eldönteni!
Nem kapsz egy minőségi bringát, (ráadásul ezek a típusok, híresek voltak arról is, hogy az első villájuk könnyen törött.)
És az újrafestés miatt, már nem is lesz eredeti!
De,ha felújítod, sok sikert hozzá!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!