Még teljesen új shimano sora szett van az országútimon és az első lánctányér kb fél mm t jobbra-balra mozog, ezért amikor a legkisebb fogaskeréken van hátul a lánc minden fordulatnál egyszer kicsit hozzáér az első váltóhoz. (? )
Fél mm belefér.
Az első váltón van 2 határolócsavar, először azt nézd meg, hogy ha a terelőkeret jobb szélső helyzetéhez tartozón (amelyiken megakad) engedsz, kijjebb megy-e magától a terelőkeretet. Ha nem, akkor még a bowden útját is növelni kell (ezzel nagyobb lesz a bowdenhúzás), általában ott lehet csavargatni, ahol a bowdenházból kilép a bowden az alsócső oldalán.
Attól függ, hogy most mitől is van ez a mozgás??
Ha kézzel megtekerve nincs, de lábbal taposva igen, az a középrész miatt van, a tengely is hajlik ekkora erők hatására, de olyan is van, aminek műanyag csavar rögzíti a középrész a váznál, az is nyúlhat egy kicsit.
Nem tudom, a Sora tudja-e azt, amit az Ultegrám, de ott a fékváltókar felső és alsó pozíciójában is van még egy-egy pici fokozat, éppen a lánckereszt miatti plusz állításra.
Azzal a fél mm nem lenne gond.
Amúgy melyik Sora ez, még négyzetkúpos, octalinkes vagy integrált?
A hajtókar felrakással is lehet játszani, hogy ne nyolcasozzon. Legalábbis négyzetkúpnál a hajtókar felhúzása közben lehet kis kocogtatással pontosítani a futássíkot.
Ilyen problémám utoljára 300EX hajtókarral volt, ott a lánckerekek hajtókar-felfogatásának kialátétezésével oldottam meg. Mind az 5 ujj alá más vastagságú alátétezést tettem, míg beállt síkba.
A lánckerék óvatos hajlítgatásával is ki lehet ennyit korrigálni, de én nem ajánlanám.
Előző
Nem keresztben futásról volt szó, hanem hogy az elöl nagyon, hátul legkisebben kombóban hozzáér.
Tekintve, hogy még a legmerevebb hajtás is enged valamennyit, mindenképpen a váltót kell beállítani. A nem folytonos hozzáérés oka a legtöbb esetben az, hogy a nagy erőkifejtésre meghajlik a kb 3 órás hajtókarállásnál.
Nagyon vékony alátétekkel is lehet játszani, ez a nyolcast kiveheti, de ha közel van a láncterelőkalitka, beletaposásnál megint hozzáfog érni, ha 0 terheléssel pörgetve egyébként tökéletes is.
A Sora meg talán nem is integrált középcsapágyas ráadásul(ez a legmerevebb).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!