Valójában mi a különbség egy claris egy 105 és egy ultegra között?
Pár másodperc 150km-en már sok perc is lehet...
Egyébként, minőség, teljesítmény különbségek vannak... No meg többet is bír általában a jobb.
Én csak Altus és Deore XT váltó közötti tapasztalatról tudok nyilatkozni, outiból eddig csak Tiagrát próbáltam. Egyrészt az Altus még pöpecre állítva is rettentő hangosan váltott. Ez a legkisebb baj, nyilván főleg esztétikai probléma. DE zavaró tud lenni.
Másik, lassabb. Ha nem akarsz versenyezni ez sem fontos szempont, de az XT váltómnál szinte csak megpöccintem a váltókart és máris a helyén van a lánc, míg ez az Altusnál jó 1-2 másodperces művelet volt.
Akkor amik szerintem tényleg mindenkinek szempontok:
Terhelés alatti váltást az Altus nagyon nem szerette. Az egy dolog, hogy hangos, de hajította már le a láncot mert merészeltem emelkedőnek fölfelé finomhangolni. Az XT csak valamivel hangosabb ilyenkor, de ugyanolyan gyors és stabil.
Tartósság: Nem is konkrétan arról van szó, hogy mennyit bír, mert ha nekirepülsz vele a fának, akármelyik ripityára törhet. Viszont az XT-t az elmúlt 4000 km alatt nullaszor kellett utánaállítani, míg az Altusnál ez olyan havi művelet volt.
Hogy mennyire fontos a fékerő, az már kicsit többtényezős dolog. Ha főleg sík terepen tekersz vagy/és könnyű vagy nyilván elég lehet egy Claris fék is, de ha lejtőn lefelé 70-nel száguldasz, szerintem nagyon nem mindegy, hogy mennyire jól adagolható és erős a fékrendszered.
Ami felett sokan elsiklanak, pedig nem kéne az a hajtókar. Szinte folyamatos terhelés alatt van tartva és neadjisten ez egy kiállva sprintelés folyamán hatványozottan igaz. Ilyenkor nagyon nem mindegy, hogy mennyire merev és ellenálló a hajtókarod , ha eldeformálódik hamar cserés lehet. Ez az az alkatrészt amire szerintem nagyon igaz "az olcsóbb a drágább" koncepció.
A felhasznalt anyagokban es az egyre precizebb kivitelezesben vannak kulonbsegek.
A dragabbak mindig egy picivel jobbak mint az elozo konstrukciok. Konnyebb, tartosabb es finomabban mukodik.
Mi a különbség egy Dacia Logan 1.9d meg egy BMW 320d között?
Mindkettő tud 130 khm/h-val menni, aminél gyorsabban nálunk nem szabad. Mindkettőbe ugyanannyian tudnak ülni, kb. ugyanannyi raktere van, kb. ugyanannyit fogyaszt.
És a bömöt ötször annyiba kerül.
Miért is?
Órákig lehetne róla áradozni, hogy mi minden miatt.
A Shimano is gyárt sokféle alkatrész szettet, amiből a legalapabb is ellátja a minimális elvárásokat. De ahogy alkatrész-kategóriákban lépkedsz felfelé, mindezt egyre jobban, könnyebben, kényelmesebben és egyre extrémebb terhelésviszonyok közt is színvonalasan kapod.
Tudom, hogy ez nem vételi, de azért eléggé jelentős marketing szempont, csak példaként, a '99-es Dura-Ace széria dizájn tervezését ékszerészekre bízták.
Csinálhatták volna tökéletesen praktikus bűn randára is, mert a touron akkor is azt használnák, ha egyszer ez a legjobb. Mégis, beletették ezt a pluszt, mert innentől akármennyire elég neked egy alacsonyabb kategória, megveszed, mert meglátod és beleszeretsz. :)
Természetesen a magasabb ár jelentős része a magasabb technikai színvonal anyagokban, gyártási pontosságban, de azért ez is része az ártartalomnak.
Aki azt mondja, hogy egy Shimano Tourney hátsó váltó szép, annak az ízlésével ÉN legalábbis nem érzem magam egy bolygón élőnek. :D
De aki a Dura-Ace vagy XTR szetteket csúnyának találja, azt sem igazán értem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!