Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mit érdemes állítani a kormány...

Mit érdemes állítani a kormányon ha úgy érzem hogy a karomra kézfejemre esik a testsúlyom? Állandó fekvőtámasz esete.

Figyelt kérdés

Ezen két dologgal lehet segíteni:

a) a nyereg horizontális és vertikális állítása. Megtörtént, nincs jó pozíció csak rossz és rosszabb. Akárhogy állítom, az érzés marad.

b) a kormányon mit lehetne állítani? Emelés? Meredekebb stucni? Hosszabb stucni?


Sajnos a kormány mostani formában semmi módon nem állítható, emelőgyűrű nincs.


2015. júl. 22. 16:27
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Rövidebb stucni, magasabb kormányállás. Tegnap tekertem először balcsi kört, a kezemben nagyobb az izomláz mint a lábamban. :D De amúgy egyik sem vészes.
2015. júl. 22. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
Mivel semmi információt nem adsz (csak hogy szar) általánosságban a stucnicsere (fix vagy állítható) nyilván játszik, de kormányt is cserélhetsz valami hajlított formára, azzal is lehet játszani le-fel, előre-hátra. De ha nem cserélsz semmit, akkor így marad és kész :)
2015. júl. 22. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

De milyen infót adjak még azon kívül hogy szar? A kézfejemnek olyan érzés a kormány mintha letenném a földre és fekvőtámaszt csinálnék.

4 markolatot próbáltam ki, köztük az etalon Ergon GP3-at. Egyik se változtatott.

2015. júl. 22. 17:44
 4/16 anonim ***** válasza:
Nem kell a kormanyra ratehenkedni, nem tamaszkodasra van. Tartsd magad jobban derekbol. Egyebekben kicserelheted a kormanyodat (mint korabban is javasoltak) es a stucnicsere is javithat egy keveset. Ha zsibbadna a tenyered, azt a markolat es a kesztyu tudna megoldani.
2015. júl. 22. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 Alex Fly ***** válasza:
Ha a kezeden támaszkodsz, az azt is jelenti, hogy kevés súly esik a nyeregre. Én első körben azt lőném be -magasság, vízszintes pozíció, dőlés. Aztán a kormánymagasságot. Ez után lehet kísérletezni a nyereg-kormány távolsággal (stucnihossz), illetve esetleg a kormány szélességével (ha nem egyenes, akkor a hajlásszöggel). Nem biztos, hogy pár perces meló, nekem volt, hogy hetekbe telt megtalálni a minden szempontból ideális pozícióját minden mozgatható alkatrésznek...
2015. júl. 22. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:

Amint írtam a nyereg összes létező pozícióját kipróbáltam függőlegesen és vízszintesen is, már szarrá kopott az állítóskála annyit állítottam.

A kormányon meg nincs mit állítani. Semmi.


De az hogy a túróba lehet hogy eg ymásik régi bringámon soha semmit nem állítottam be egyszer se, és mégis halál kényelmes? Bárhogy. Utcai ruhában is.

A másik bringa meg betétes gatyában kesztűyben Ergon markolattal és Selle Royal nyereggel is kínzóeszköz???

2015. júl. 23. 08:17
 7/16 Wadmalac ***** válasza:

tényleg két fő szempont van, a nyereg-kormány távolság meg a nyereg tetejének szöge a vízszinteshez, annak konkrétan nulla körül kellene lennie, mert ha kicsit is előre dől, rátol a kormányra.

A kormánymagasság szerintem csak extrém esetben szól bele, nekem pl. az országútimon a kormány vagy 6 cm-rel alacsonyabban van a nyeregnél, mégsem kell a tenyeremmel tartani a súlyomat.

Azt mondod, minden nyeregpozíciót kipróbáltál már. Egyszerre mindent állítgatva vagy tényleg szabatosan, külön próbálva a magasságokat, majd a szögeket? És mennyi ideig teszteltél egy pozíciót? Mert ha szétnyomott tenyérrel tíz percre felülsz átállított nyereggel, akkor állatira nem fogod érezni ,hogy jobb lett.

2015. júl. 23. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 Wadmalac ***** válasza:

"A kormányon meg nincs mit állítani. Semmi."

Na ez tutira nem igaz, max ha egy seprűnyél van bedugva a stucniba.

Totál egyenes kormány nincs, vagyis Q ritka és akkor biztos, hogy rossz.

A stucni bilincsében forgatva is kell próbálkozni, hogy a kormánynak az enyhe ívelése merre állva kényelmes neked. Persze ha ezt forgatod, akkor hozzá a fék- és váltókart is kell.

Ja és hoppá, a nagyon lényeges pont, kormányszélesség? Mert ha az rossz, a büdös életben észre nem veszed, mivel van a bajod, csak azt, hogy curva kényelmetlen.

2015. júl. 23. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

kormányszélesség?


Erre nem tudok mit mondani nem tudom mi alapján lehet kiszámolni az optimális szélességet.

2015. júl. 23. 19:06
 10/16 Wadmalac ***** válasza:

Ökölszabályként, ha MTB, vagyis nem koskormányról beszélünk, a vállad szélessége kell, hogy a két karod ne "terpeszben" álljon, ahogy támaszkodsz, akkor a tenyeredben a hüvelykujjad tövénél terheled túl a csuklódat.

Ha túl szűk, akkor meg a tenyér külső éle kap sokat, illetve a tenyered nem áll merőlegesen a karodra, oldalterhelést kap és az fárasztja.

Az ideális az, ha a kormányt fogva pont kényelmesen merőleges az alkarodra a markolat. Persze egyénenként ez is némiképp eltér.

Egyébként ugyanilyen hatást válthat ki még egy rosszul, nem egyenletesen párnázott kesztyű is. Vagy egy rosszul választott kormánymarkolat, pl. a vastag gumiszivacs markolatok, amin gyakorlatilag billentgetni tudod a tenyered, annyira rugalmas.

A két markolat egymással bezárt szöge, ennek a szögnek a síkja (vízszintes, emelkedő vagy előre dőlő) is mind beleszól a kézterhelésbe.

Fifikás játék ez.

Van olyan összetevője is, amit csak megszokni tudsz, mert nem azért kényelmetlen, mert rossz a beállítás, hanem azért, mert máshoz vagy szokva és az izmaidnak át kell szokniuk.

2015. júl. 24. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!