Mit érdemes állítani a kormányon ha úgy érzem hogy a karomra kézfejemre esik a testsúlyom? Állandó fekvőtámasz esete.
Ezen két dologgal lehet segíteni:
a) a nyereg horizontális és vertikális állítása. Megtörtént, nincs jó pozíció csak rossz és rosszabb. Akárhogy állítom, az érzés marad.
b) a kormányon mit lehetne állítani? Emelés? Meredekebb stucni? Hosszabb stucni?
Sajnos a kormány mostani formában semmi módon nem állítható, emelőgyűrű nincs.
De milyen infót adjak még azon kívül hogy szar? A kézfejemnek olyan érzés a kormány mintha letenném a földre és fekvőtámaszt csinálnék.
4 markolatot próbáltam ki, köztük az etalon Ergon GP3-at. Egyik se változtatott.
Amint írtam a nyereg összes létező pozícióját kipróbáltam függőlegesen és vízszintesen is, már szarrá kopott az állítóskála annyit állítottam.
A kormányon meg nincs mit állítani. Semmi.
De az hogy a túróba lehet hogy eg ymásik régi bringámon soha semmit nem állítottam be egyszer se, és mégis halál kényelmes? Bárhogy. Utcai ruhában is.
A másik bringa meg betétes gatyában kesztűyben Ergon markolattal és Selle Royal nyereggel is kínzóeszköz???
tényleg két fő szempont van, a nyereg-kormány távolság meg a nyereg tetejének szöge a vízszinteshez, annak konkrétan nulla körül kellene lennie, mert ha kicsit is előre dől, rátol a kormányra.
A kormánymagasság szerintem csak extrém esetben szól bele, nekem pl. az országútimon a kormány vagy 6 cm-rel alacsonyabban van a nyeregnél, mégsem kell a tenyeremmel tartani a súlyomat.
Azt mondod, minden nyeregpozíciót kipróbáltál már. Egyszerre mindent állítgatva vagy tényleg szabatosan, külön próbálva a magasságokat, majd a szögeket? És mennyi ideig teszteltél egy pozíciót? Mert ha szétnyomott tenyérrel tíz percre felülsz átállított nyereggel, akkor állatira nem fogod érezni ,hogy jobb lett.
"A kormányon meg nincs mit állítani. Semmi."
Na ez tutira nem igaz, max ha egy seprűnyél van bedugva a stucniba.
Totál egyenes kormány nincs, vagyis Q ritka és akkor biztos, hogy rossz.
A stucni bilincsében forgatva is kell próbálkozni, hogy a kormánynak az enyhe ívelése merre állva kényelmes neked. Persze ha ezt forgatod, akkor hozzá a fék- és váltókart is kell.
Ja és hoppá, a nagyon lényeges pont, kormányszélesség? Mert ha az rossz, a büdös életben észre nem veszed, mivel van a bajod, csak azt, hogy curva kényelmetlen.
kormányszélesség?
Erre nem tudok mit mondani nem tudom mi alapján lehet kiszámolni az optimális szélességet.
Ökölszabályként, ha MTB, vagyis nem koskormányról beszélünk, a vállad szélessége kell, hogy a két karod ne "terpeszben" álljon, ahogy támaszkodsz, akkor a tenyeredben a hüvelykujjad tövénél terheled túl a csuklódat.
Ha túl szűk, akkor meg a tenyér külső éle kap sokat, illetve a tenyered nem áll merőlegesen a karodra, oldalterhelést kap és az fárasztja.
Az ideális az, ha a kormányt fogva pont kényelmesen merőleges az alkarodra a markolat. Persze egyénenként ez is némiképp eltér.
Egyébként ugyanilyen hatást válthat ki még egy rosszul, nem egyenletesen párnázott kesztyű is. Vagy egy rosszul választott kormánymarkolat, pl. a vastag gumiszivacs markolatok, amin gyakorlatilag billentgetni tudod a tenyered, annyira rugalmas.
A két markolat egymással bezárt szöge, ennek a szögnek a síkja (vízszintes, emelkedő vagy előre dőlő) is mind beleszól a kézterhelésbe.
Fifikás játék ez.
Van olyan összetevője is, amit csak megszokni tudsz, mert nem azért kényelmetlen, mert rossz a beállítás, hanem azért, mert máshoz vagy szokva és az izmaidnak át kell szokniuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!