Hátsó kerék befűzése?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A lánckeréksor oldalon 4-5 mm-rel rövidebb küllők kellenek. A hátsó kereket "tányérra" kell fűzni, vagyis a lánkeréksor oldalt gyakorlatilag síkra előfeszíteni és utána kezdeni húzni az ellenoldalt.
A centrírozást már a küllők felfeszítésekor el kell kezdeni, villában, ahol pontosan be tudod lőni a felni futásvonalát a két papucs közt pont középre. Itt nem tudzs a szimmetrikus kétoldali feszítésből kiindulni, mint az első keréknél, mert a hátsó az eltolás miatt asszimetrikus, a felnivonal sokkal közelebb van a lánkeréksor oldali küllőperemhez az agyon, majdnem fölötte fut.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Háát.. ez most olyan volt mint a viccben.
Doktor úr, ha meggyógyul a kezem akkor fogok tudni zongorázni vele? Igen, persze, mondja az orvos.
Az nagyszerű, mert eddig nem tudtam.
Ha eddig úgy volt, akkor most miért fűznéd másképp? Mi változott ahhoz képest?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Hatos? Akkor gondolom, nem kazettás, hanem menetes. Annak a küllőperemekhez képest kisebb a felni eltolása, mint egy kazettás agyasnak. A kazettásnak a menetirány szerinti jobb oldali csapágya bent fut a racsni közepében, a menetesnek meg kb. a küllőperem alatt, szóval más az agytest elhelyezkedése a két villapapucs közt.
De egyébként a menetes racsnisnál is min. 2 mm-re rövidebb küllőt szoktak (és szoktam) használni lánckerék oldalon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Amúgy duplafalú felni?
Mert ha nem, akkor a küllőanyákból kiálló küllővégeket le kell majd reszelni, csiszolni, hogy ne álljon a belsőbe.
Bár ha fűztél már, akkor ezt valószínűleg tudod, csak ha mondjuk a hátsót egyformával fűzöd mindkét oldalon, akkor a lánckerék oldali küllők kiállhatnak, míg a másik oldali esetleg nem. Ha egyformával fűzöl, akkor lehet, hogy kiálló 3-4 mm-eket kell majd eltávolítani, ami roppant kényelmetlen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
erre ezt az oldalt szoktam használni:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ja, tudom. Ez is tulajdonképpen az, amit én csinálok, csak az enyémbe be lehet ütni a teljes lánckeréksor összes fokozatát meg a 3 első tárcsát és minden áttétel-kombinációt kiad.
Átdobhatnád azért a megfelelő kérdésbe is, hogy ott reagáljak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!