28-as csepel bicikli vázba 24-es kerék?
Sziasztok. Most ismerkedek jobban a kerékpár szereléssel, így aki benne van már régebb óta tud segíteni biztosan.
Van egy csepel 28-as vázam 28-as kerekekkel komplett bicikli.
Beleszeretnék tenni egy vékonyabb, 24-es kereket.A kérdésem az lenne, hogy beletudom tenni simán ha veszek egy 24-es kereket, vagy vennem kell hozzá egy 24-es villát is?
És ha kell, a 24-es villa passzolni fog e a 28-as vázba?
Hát én nem tudom ezeket, ezért kérdezem, hogy belemenne e.Akkor a kerék túl kicsi lenne bele.
Utólag megnéztem a kerékméreteket. a 28-as a magassága. Én vékonyabb kereket szeretnék bele, hogy gördülékenyebb legyen a járgány. Olyanra gondoltam mint a Road bike bicókon van. Olyan megoldható egy ilyen váznál?
Úgy olvastam, hogy 28 az a magasság, és 28xcy az pedig a szélessége.
Tehát ha ugyanilyen 28-ast veszek csak vékonyabbat, az belemegy, vagy kell villa is? :)
én már találkoztam és fél Budapest bringaboltjait végigjártam, mire találtam egy noname patkóféket, ami elérte a felnit.
Akkor fogadtam meg, hogy soha többet nem újítok olyan bringát, amiről lövésem nincs :)
Ha valaki rátalál majd a jövőben erre a kérdésre mert ő is hasonlóan kezdő bringaérdeklődő lesz mint én voltam ennél a kérdésnél annak leírom egy kis összefoglalóba amit idáig megszereztem.
Szóval én a kereket vékonyítani szerettem volna, mert akkor kevesebb erőkifejtéssel tudom ugyanazt a sebességet elérni amit most sokkal többel.
A kerekek első száma az a kerék mérete colban, nem a vastagsága.
24xgsds
26xsdsda
28xblabla bla és a többi. minél kisebb méret az első szám, annál kisebb magasságú lesz a bicikli is.
Az én csepel biciklimben 28x635-ös abroncs van.A biciklis boltban azt mondták hogy ebben a méretben csak egyetlen fajta gumi van, nincs vékonyabb.
Ha vékonyabb gumit szeretnék rá , akkor vennem kell kettő darab abroncsot, ami 28x622-es méretű
Erre már rátudok tenni vékonyabb gumikat is, amivel jobban suhan a bringa, erre is megvannak a méretek : )
Sokminden van, amivel még lehet könnyíteni a bringa tekerésén a gyorsabb sebesség elérésért
Pl ha a hajtóműrendszert acélról aluminiumra lecseréled, a pedálokat is, és a láncot is, már is sokkal könyebb a bringa tekerése, na meg ha alu vázas a bicikli, az már jobb, mint az acélvázas.
Persze, azért számolni kell egy vékonyabb abroncsnál azzal, hogy kb 8 ezer forint egy 28x622-es abroncs + rá a gumi szintén 8-10 külső belső egyben.
Tehát ha csak a kerekeket akarja az ember lecserélni, az egy 20 ezer forint alsóhangon.
A hajtóműrendszer is minimum 30 , tehát nem úszod meg annyiból mint amennyire én gondoltam eleinte.. ( kb 10 ezer a két abroncs gumikkal :D )
Össz vissz ha kiszámolom hogy lehetne jobbá tenni a dolgokat akkor veszek egy kocsit mert még lehet olcsóbban is kijövök : )
De aki imád biciklizni annak ez éri meg jobban persze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!