24-es Kerékpárgumit meddig lehet felpumpálni (bar)?
A ráírt érték mindig egy max értéket jelent.
Aszfaltra általában 3 - 3.5-re szokták felfújni.
Terepre lehet 2 körül is de 2.5 is. Ez gumi fajtától is függ.
Van olyan vegyes használatú gumi, amit terepre és aszfaltra egyaránt jónak mondanak (azóta kipróbáltam és tényleg). Annál terepen 1.8 az ajánlott, annyival jobban kapaszkodik a köves, gyökeres részeken, és aszfalton 3 bar ajánlott, de a könnyebb gördülés érdekében aszfalton 3.5-el megyek vele.
Mindig a külsőn jelzett érték az irányadó! Az a maximum. Terepviszonyoktól függően engedhetsz bele kevesebbet is, aszfalton közel a maximumhoz, murvás terepen kicsit kevesebbet, 1-1,5 barral.
Ha túl kevés, akkor lejöhet a külső vagy kígyóharapásos defektet kaphatsz.
Az alsó nyomás értékre pontosan igaz, viszont a legnagyobb nyomás azért jó ha nem éri el a ráírt értéket, mert az csak annyit jelent, hogy az fölött már nem vállalnak rá garanciát, hogy nem megy szét.
Érdekességképpen nagyon sokáig olcsó gumikkal jártam ami legfeljebb 1000-1500, -Ftba került. Előfordult amikor lement 2-2.5 barra a nyomása és alig tudtam hajtani akkora energiát kellett belefektetni.
Nemrég, tavasszal vettem egy nagyon komoly gumiköpenyt amit vegyes használatra ajánlottak és az ára darabonként 10.000,-Ftba került. Ennél lehet a nyomás aszfalton is akár 1.8 bar de lehet 3 fölött is, az ellenállása nem vehető ésre, hogy nagyobb lenne aszfalton, viszont terepen jóval könnyebben helyezkedik a köves hegyi utakon is.
Itt esik róla szó:
Ilyen gumim volt (jobb oldalon), és ilyent vettem (baloldalon). Ég és föld a különbség!
A liken taláható fórumon lehet még sokat tanulni nálunk tapasztaltabb bringásoktól is, szóval érdemes olvasgatni!
..ja, hogy meddig lehet felpumpálni..
Azt nem tudom, hogy aszfaltra vetted vagy terepre, esetleg vegyes használatra. A gumi külsejére rá szokták írni a minimálisan szükséges nyomást éa a maxot is amire egyáltalán fel szabad fújni.
Terepen használva mindig kisebb nyomáson érdemes használni, mert akkor jobban tapad és könnyebben alkalmazkodik a talaj egyenlőtlenségeihez, de nehezebb hajtani.
Aszfalton viszont fel lehet fújni 3-3,5 barra esetleg 4-re is, úgy könnyebben gurul.
A láncot és a lánc görgőit is érdemes megkenni a mosás után amikor megszáradt, az nagyon sokat jelent a hajtás könnyűségében.
Ha kicsit be van sűrűsödve a láncon a kenőanyag, esetleg beporosodott, akkor érdemes a port lenyomatni önkiszolgáló kültéri autómosó automatában nagynyomású vízsugárral. Az már 1-200 Ft bedobása után elég vizet ad időben (percben) ahhoz hogy gyorsan lenyomasd róla a szmötyit, sarat és minden felrakódott dolgot. Gyorsan kell csinálni mert időre adja a vizet és nem literre, vagyis ha nem nyomod, miután bedobtad a pénzt akkor lejár az idő anélkül, hogy vizet adna a mosó. Ne nagyon tarts szünetet mert lejár az idő.
A lényeg, amikor megszáradt ottnon, akkor érdemes a láncot és az útján a görgőket átkenni lánc kenő olajjal. Sokkal könnyebb lesz hajtani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!