Országútira kormányt mi alapján válasszunk?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Most a valódi országúti kormányról beszélsz, a "kosszarvról"?
Alapvetően a vállszélességedhez kell igazodni szélességben.
Ha nagyon szűk, vagy széles, kényelmetlen lesz. Én 47 cm széleset használok, szerintem átlagos alkatnál az jó, az általánosan kaphatóak 44-45 centisek, szerintem az csak a nagyon touros alkatúaknak kényelmes :).
Jó, ha a lefelé ívelő rész nem teljesen rádiuszos, hanem az "alsó fogásnál" egyenes, vagy akár visszafelé íves.
Én előnyben részesítem azokat, amelyiknél középen dupla cső van, hogy a kormánystucni befogás tövénél ne tudjon elnyíródni. Persze a modernebb stucniknál ez a veszély nem jellemző, inkább csak akkor lényeges, ha a régi fajtát használsz.
Ha rejtett bowdenes fékkarjaid vannak, mindenképpen olyan kormányt érdemes venni, amin a bowdenháznak megvan a süllyesztés, így a bowdenházzal együtt bebandázsolva is megmarad a kör keresztmetszet:
Ha Campagnolo fékváltókarod van, az bandázs alatt vezeti a váltóbowdent is, ahhoz olyat érdemes nézni ami a kormány hátulján is süllyesztett, elöl fut a fék, hátul a váltóbowden.
Ha majd bandázst veszel, én javaslom a parafás bandázst, rövidebb élettartamú, de nem csúszik.
A beállításokról meg itt egy elég jó leírás, a kormány beállítását is írja:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!