Régi kerékpár javítása, mit kell javítani, milyen szerszámok kellenek?
Van egy régi mtb, amit szeretnék én megcsinálni, nem kell tökéletesnek lennie (hazsnálható, biztonságos legyen, de nem kell, hogy 100%-os teljesítménye legyen).
Normál szerszámaim vannak, csavarkulcs(csillag, villás), torxkulcs, csavarhúzók, dugókulcs.
- Mit csináljak, ha rozsdás kicsit, de szinte használatlan a racsni? Ha csere, akkor csak racsnileszedő kell?
- Az agy közepén (felülnézetből) van egy kis rozsda, ha cserélni kell, csak kónuszkulcs kell?
- Bowdeneket is cserélni kellene, vennék olcsó 1700mm-est, ez gondolom csak egyhez elég, és ha vágni kell, kell a végére cucc, ezt meg csak összenyomom fogóval?
- Láncot is veszek (a fogaskerekek nem kopottak), ehhez egy láncszemkinyomó kell csak a mérethez igazításhoz?
- Új féket is teszek, ezt torx-al lehetne szerelni? Ha rozsdás és szétmegyegetett, akkor óvatosan flex?
- A kormány kicsit kotyog, a csapágyak mehettek tönkre?
- Küllőcsere is lesz, kell hozzá küllőkulcs. A küllőméreteket kalkulátorral kiszámolom, simán lemérem a kért távolságokat, de az abroncs falvastagságot hogyan?
küllőcseréhez le kell szedni valami mást a gumin kívül? Ha igen, milyen speciális szerszámok kellenek, racsnileszedő, kónuszkulcs?
1. A racsni leszedéséhez racsnileszedő kell, ami az adott típushoz passzol és kelleni fog még egy láncdarab vagy egy láncos kulcs ,hogy meg tudd "fogni" a racsnit a leszedésnél. Tehát ,hogy valamivel meggátold az elracsnizást a leszedés közben.
2.Mivel nem kell ,hogy 100-as legyen ez még beleférhet.
3. Így van. A vágáshoz valami elég éles csípőfogó kellene ,hogy ne bomoljon majd szét neked a bowden. Én valami jobb köszörült bowdent vennék és hozzá jagwire teflonos bowdenházat, esetleg új fékkart hozzá, ami alu (avidnak van jó, fr meg a speed dial) és esetleg egy flexibilis fékpipa, így ki lesz hozva a maximum a v-fékedből.
4. Igen csak az kell, de jellemzően kazettával együtt kell cserélni ha nagyon régóta van rajta mert együtt kopnak el és az új lánc a régi kazettán ugrálni fog (én is így jártam).
5. Na ezt nem teljesen értem.
6. Kezdetnek próbáld meghúzni, nézd meg a hézagolást az stimmel -e stb. Ha ez mind oké akkor csapágy lehet csak.
7. A felniszalagot is ki kell szedni, de én a küllőket nem állítgattam soha, pepecs munka és szar a küllőkulcsom is....
Remélem segítettem valamit.
2015.05.05. 00:07 : Qutya itt járt.
Köszi, sokat segítettél!
5. már sikerült, rozsdás volt a féktestet rögzítő csavar, és torx kulcssal próbáltam leszedni, ami nem hozzá való, és azt hittem, teljesen szétment a menet. Találtam hozzávaló szerszámot, simán le tudtam szedni.
6. Jobban megnézve látszódott, hogy -még ha kicsit lazán is volt meghúzva- az alsó része teljesen lötyögött. Megpróbáltam szétszedni, közben ki is potyogtak a csapágy darabkák. És bele van ragadva a kormányszár :(
#2 én még nem vagyok olyan profi, nekem kell a leszedő :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!