150ezer forint korul az alabbi cross trekking kerekpar markak kozul melyik lenne a legpraktikusabb egy nonek? Merida, gepida, focus, ctm, genezis, kelly's?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amelyiken női nyereg van és női vázas, esetleg rövidebb a kormányfeje. Tökmindegy milyen márka, amelyiknek tetszik a színe, mintája.
Új bicikli esetén Shimano Alivio vagy netán Deore feliratokat keresd az alkatrészeken. Használtan ennyiért olyat veszel, ami kis túlzással akárhol megállja a helyét Európán belül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A márka alapvetően mindegy, a festésen kívül nem sok mindent befolyásol. Gepidánál vagy CTM-nél kevésbé kell megfizetni a nevet.
Amúgy van itt egy Cube, jó márka, így akciózva tuti vétel, veri a legtöbb 150k-s bicajt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A női váznak annyi előnye van, hogy elegánsabban tudsz róla leszállni szoknyában, ill. nem rúgod meg a csemetédet, ha van hátul gyerekülés :)
Ha úgyis sportosabb felhasználást tervezel, akkor érdemesebb férfi vázasat venned, mert annak a kialakítása miatt merevebb a szerkezete.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Pontosan, a női váz egyetlen előnye akkor jön ki, ha miniszoknyában akarsz tekerni. Illetve van egy ismerősöm, aki csípőficam miatt használ női vázasat, könnyebb vele a fel-le szállás (az illető férfi).
Nem egy férfivázas bringától lesz szőrös a mellkasod.
Igen, igazatok van a vazzal kapcsolatban. :) De valami szep kis csajos bringat szeretnek. De azert vagany is legyen, mert nem "mamasan" szeretnem hasznalni. Sot egesz komoly terepre is keszulok vele az osztrak hegyekben. 😀De most konkretan a kovetkezo bicajokon gondolkodtam. Szerintetek melyik a legjobb:
Devron cross lady lk 2.8 2015
Vagy
Kellys phutura 10 2015
Vagy
gepida alboin 300 crs
Vagy
Kellys clea 50 2015
Koszonom, ha barmit tanacsoltok, irtok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ezek közül a Phutura, de annyival nem jobb, mint amennyivel lényegesen drágább.
Amúgy ha nő lennék én ezért tutira megvesznék:
Acera hátsó váltó ezen az áron már megteszi, ráadásul hidraulikus tárcsafékkel szerelt, ami ennyiért ritkaság. Nem utolsó sorban szerintem szép. Legalábbis én biztos utána fordulnék.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Amúgy ebben az árkategóriában, ha újat vásárolsz, nyugodtan hagyatkozhatsz az ízlésedre, a bicajok között műszakilag nagy eltérés úgysem lesz, kivéve pár nagy márkát: Trek, KTM, Cannondale, Giant stb. ahol a név rátesz még egy jó 30-40ezer forintot, az amúgy ratyi full Tourney felszerelésű bicajra. A felszereltségnél (váltó, váltókar) ez nagyjából a sorrend: Tourney<Altus<Acera<Alivio<Deore (ez utóbbi ennyiért már nem jellemző). A három "A" betűs nagyjából egykutya, ezeket érdemes nézegetni.
A villa majdhogynem mindegy, alap Suntour vagy nagyritkán RST van mindegyiken, úthibákat elnyeli, földutakra jó még, őrültködni terepen nyilván nem érdemes vele. Ahol a villa ténylegesen számít az a 200+-os MTB kategória.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az a baj, hogy az új biciklik árképzése kb. 300-ig a kompromisszumokról szól... Te meg egy belépő szintű balcsikörös bringát vinnél az Alpokba.
Továbbá nem tudom, hogy szükséged van-e tárcsafékre. Akarod használni esős, saras körülmények között? Mert ha nem feltétlen, akkor inkább egy jó v-fékes. Ezenkívül mászni meg erőlködni minél merevebb hajtómű a jó, nem az alapszintű négyszögtengelyesek. Én az Alivio kategóriát kicsit komolyabban venném a fentebbi hozzászólásban felsoroltaktól, mert pl. idéntől kezdve van integrált hajtóműve is. Így, ha szerinted nincs szükséged tárcsafékra, akkor azt a 170valahányezres Kelly's-t javasolnám a neked tetsző színben a hajtókart (és nyilván a csapágyat) kicserélni egy Hollowtech II rendszerűre (ez az integrált hajtás márkaneve a Shimano-nál). Nem tudom, hogy bolt megcsinálja-e, de azt a hajtóművet, ami jelenleg rajta van + a csapágyat 8-10-12 ezerért el lehet adni használatlan állapotban, míg egy 2015-ös Alivio hajtómű 20ezer körül van + 4000 a csapágy. Ezek új, kisker árak. Most 15ezer plusz költségen lenne egy jóval magasabb kategóriájú biciklid, mert rendes hajtóműveket csak 250-300 környékén kapsz a felszerelésként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!