Muffolt, acél vázas országúti kerékpárnál normális, hogy 13 kg?
Hát az acél súlyosabb az aluminiumnál, de sokkal jobb is, mint az aluminimum, és megmerem kockáztatni hogy még a carbonnál is (ami 90%-ban műanyag, a többi szén szál).. Minél drágább annál könnyebb, és annál silányabb is, egyedűl csak egy váz nem, a Titán alapú vázak, jó drága de pár 100 évig is váz lesz :)
Na most az ACÉL, abból is van több változat a Hi-Ten könnyű, hamar rozsdásodik gyenge, és olcsó. A sima acél vázak azoknak a 13 kg okés, DE SOK mindentől függhet, a többi alkatrésze, a lánc, a pedál, a váltók, kos, stb.
A másik a Cro-Mo. Nagyon könyű, jobb minőségű acél, kevésbé rozsdásodik de drágább. Nekem Koga-Miyata Grand Race-m van 58-as, és 10 kg alatt van 16 éves. És többet ér mint amit a boltból kihozol 200-ért vásárolt bringát, mert ahogy kitolod már csak 120-at ér :P mint egy használt Cro-Mo acél vázas, ami jobb is minőségben, de ez csak az én véleményem...
Amúgy a muffolt acél vázasnál lehet reális értékben 13-kg, de mondom sok alkatrésztől is függ és nem feltétlen hogy a váz miatt nagyon súlyos...
Én legközelebb majd titánt fogok venni, a Cro-Mo után (bár kezdennek visszatérni végre a Cro-Mo vázak, kezdennek rájönni a gyártók hogy az aluminium, meg a Carbon mégsem jobb mint egy olcso Cro-Mo)..
Lehet hogy egy Van Nicholas-t meglessek :P
Haat a 26os montim cr-mo vazzal es villaval 8.8kg:)
Na jo mondjuk 1600g-os crossmax sl kerekszett, full xtr, es titan moots es roox kiegeszitokkel de akkor is megiscsak acel vaz-villa:)
Szoval az a 13kg kegyetlen sok
Az acélnak 3-or erőssebb a hibatűrése, ha nekem jön egy carbonos, szilánk darabokra törik, az aluminium megtörik, talán én meghajlok, de azt vissza állítják...
Amugy az outiknál jön vissza... de én mégis csak ahogy összegyülik rá a pénz akkor már titán, kb carbonnal egysúlyú, és a gyermekeim gyermekeinek is használhatják..
Törés teszt (carbon - aluminium - és az acél):
Feltételezem, hogy az az országúti nem csak simán acélvázas, hanem acél hajtókar, vagy legalább a lánctárcsák acélból, acél felnik, kerékagyak, kormánystucni, kormány, nyeregcső....
Úgy bizony összejön az a plusz súly.
Egy békebeli Csepel Sas vagy Sirály nyom is vagy 16-17 kilót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!