Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Tárcsaféket utólag beépíteni...

Tárcsaféket utólag beépíteni hová van értelme-előre vagy hátra?

Figyelt kérdés

V-fékes gépről van szó, ahol a váz lehetővé teszi a tárcsa beépítését. De nem futja (meg nem is látom értelmét) két tárcsának, elég egy. A v-fék is elég lenne nekem de kell egy esőben hóban is fogó fék.


Hova tegyek tárcsát?

A kérdés azért kérdés mert többen mondták, hogy előre, hova máshova, ez nem kérdés.

Csakhogy én 99%-ban a hátsó féket használom, és nem is értem, miért lenne jó első tárcsa.ű

Ha a hátsó kerék blokkol, semmi se történik, de ha az első blokkol, fejreállok.


2014. márc. 27. 12:13
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
Ha rendesen van beállítva nem blokkol. Nekem V-fék van, mindkettőt használom egyszerre. Kitűnően megállok pár pillanat alatt blokkolás nélkül. Amúgy nyugodtan tedd hátra a tárcsaféket.
2014. márc. 27. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:

hát épp ez az!

egy kis rossz idő és nem blokkol.

épp emiatt kell tárcsafék.


Ha rendesen van beállítva nem blokkol.

2014. márc. 27. 12:50
 3/20 anonim ***** válasza:
100%

Érdemes volna megtanulnod elsővel is fékezni, nem hiába van kitalálva. Ha rosszul van beállítva, vagy nem tudod jól használni, akkor minden blokkol, de ennyi erővel mondhattad volna, hogy a hátsó meg azért baj, mert az is blokkol, kicsúszol és baromi nagy lesz a fékút. Sokkal hamarabb, és biztosabban meg tudsz állni, ha mindkettőt használod, ami azért elég fontos tud lenni néhány helyzetben, mert a hátsó fék önmagában nem elég erre. Főleg ha blokkolod, és húzol vele egy 8 méteres csíkot. Már ha kitelik tőle a 8 méter, és nem mész bele előtte valamibe, valakibe...


És igen, ha csak egy tárcsafékrendszer van, azt előre kell tenni. Gyárilag is így szokott lenni az ilyen bicajokon. Csak házilag barkácsolton láttam eddig olyat, hogy hátul volt a tárcsa, elöl meg V-fék, vagy esetleg hogy elöl egyáltalán nem volt, de ez ugye általában egészen más célt szolgál ilyenkor.


Ha megnézed, autón, motoron is, amelyiken nem egységes az első és a hátsó fékrendszer, ott az első a komolyabb mindig (pl. egyes autóknak hátul dobfék elöl pedig már rendesen tárcsafék van, vagy hátsó sima tárcsa első pedig lyukacsos). Az első fék sokkal nagyobb terhelést kap, általában hamarabb is kopik el, amennyiben rendesen, egyszerre van használva.


És igen, még egyszer mondom: használd! Nem dísznek van.

2014. márc. 27. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:

Nos, a 3. már mindent elmondott és pontosan. (küldtem is egy zöld kezet neki) A tárcsafék jobban adagolható, üzembiztosabb, fékezéskor a súlypont előre tolódik ezért az első fék nagyobb terhelést kap. Én pl. motornál szinte csak az elsővel fékezem, de persze a kettő együtt a legjobb. Egy motor azért más de az elv ugyanaz.

Csak előre tenném én is. Ha megtanulsz normálisan fékezni, élvezni fogod, az biztos. Jobb döntés előre :)

2014. márc. 27. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 A kérdező kommentje:

na időközben eldőlt a dolog és a gyártó döntötte el nem én (és érdekes módon eszerint a gyártó is arra hajlik amerre én)

uis a hátsó villa alkalmas tárcsa beépítésre, megvannak a helyek, de az első telós villa nem, oda lehetetlen beépíteni, csak komplett villa cserével.


és még 1x: ezt a gyártó szabta ilyenre, nem én. és nem is akármelyik gyártó: Specialized

2014. márc. 27. 19:59
 6/20 A kérdező kommentje:

ezt viszont most se értem, lehet én nem fogalmazok jó/érthetően: naná, hogy blokkol! el is várom! ha nem blokkolna a fék, akkor helyből kuka, és csere.


a blokkolás KELL. egyébként tudom használni az első féket is, csak tizenév kerékpáros múlttal a hátam mögött se bírom felfogni, mikor és mire kéne használjam.

egyszerűen nem értem.

meg se próbálom felfogni (már nem, régebben próbáltam) én már így halok meg, hogy nem értem.



Ha rosszul van beállítva, vagy nem tudod jól használni, >>>akkor minden blokkol

2014. márc. 27. 20:02
 7/20 anonim ***** válasza:

Egy jó v fék sokkal jobb, mint egy olcsó tárcsafék.

Nem látom értelmét az átépítésnek.

2014. márc. 27. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 A kérdező kommentje:

nem mondtam hogy olcsó tárcsa lesz.

éppenséggel egy Cannondale Helix 6 lesz.


a v-fékkel mint írtam alapból semmi bajom.

egészen addig míg nincs hó nedvesség.

akkor leszerepel, pedig nem akármilyen V-fék van(Tektro tri-stop betétekkel-mondjon vki jobb v-féket)


>>>egy olcsó tárcsafék.

2014. márc. 27. 20:25
 9/20 anonim ***** válasza:
100%

Ne haragudj, de hogy-hogy nem érted mire kell az első fék?

Én tényleg szeretném ezt elmagyarázni Neked.

Amikor fékezünk a súly és súlypont előrebillen, elől nagyobb lesz a tapadás hátul kisebb.

Motorozok és biciklizek is, mindkettőnél egyszerre használom a fékeket(kivéve lassításkor, adagolva a hátsót). Se motorral se bringával nem estem még fejre, pedig volt már rá példa, hogy egyszerre blokkolnom kellett mindkét féket. Persze az első kerék kicsúszhat ilyenkor vagy eleshetsz, de azért az mégis más, mint fejre állni.

2014. márc. 27. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 A kérdező kommentje:

ne erőlködj. más is ezt a szöveget nyomta. sose értettem most se értem.

amit mondasz azt értem, és logikus csak egész egyszerűen nálam ez nem így megy. nem érzem hogy ez így lenne.

totál másodrangú kiegészítőnek tartom az első féket akkor nyúlok oda (vagy akkor se) ha épp csak gurulok.

sose használom szinte.


és nincs igazad: olyan gyönyörűt estem már az első fék miatt kétszer is fejre hogy ha nincs sisak és puha föld, most halott lennék.

és JÓL VOLT beállítva a fék.

nem, nem kell érteni és elmagyarázni.

én se értem. nem is akarom.

ez van és kész.


>>>Amikor fékezünk a súly és súlypont előrebillen, elől nagyobb lesz a tapadás hátul kisebb.

2014. márc. 27. 22:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!