Annak mi értelme, hogy egymás mellett van az úttesten átvezető zebra + kerékpáros átkelő saját lámpákkal, amik nem szinkronban váltanak? Mikor szabályos az átkelésem?
Tehát: úttest, rajta átvezető zebra, gyalogos lámpával, és átvezető kerépáros átkelő, közvetlenül mellette, szintén saját lámpával.
A gyalogos lámpa zöldre vált, a gyalogosok elkezdenek átözönleni. Majd kb, 30 mp múlva vált a kerékpáros lámpa zöldre. Elvileg én akkor mehetek?
De miért csak akkor mikor az autók már állnak, a gyalogosok meg özönlenek rég?
Szabályos-e ha a gyalogos zöldre átmegyek, még ha a kerékpáros pirosat is mutat?
én annyi logikát találok benne hogy ha a gyalogos zebra van balra és a biciklis jobbra akkor ha egy időben mennének a gyalogosoknak nem lenne valami jó jobbra elmenni mikor át ért az út másik oldalára mert a bicajos elütné.
hogy átérjenek a gyalogosok és ott át keljenek a bicajosok útvonalán arra elég e ez a 30másodperc az viszont már kérdéses.
vagy esetleg még az jut az eszembe hogy itt muszáj eddig feltartani az autósokat ahhoz hogy a későbbi útszakaszon zöldhullámuk legyen.
más nem jut az eszembe.
Ha nem lenne kulon gyalogos es kerekparos sav, akkor le kellene szallnod a kerekparrol, hiszen a kresz szabalyai szerint a zebran, csak tolhatod a kerekpart.
Orulj neki, hogy van kulon savod es orulj, hogy lampaval is biztositjak a biztonsagos atkelesed.
Kesleltetett lampaknak annyi az ertelme, hogy mas-mas sebesseggel teszi meg egyik-masik resztvevoje a forgalomnak az a tavot, amig atkel az uton ... a kesleltetett lampa is a biztos athaladast szolgalja (olyan is letezik, ahol az autouttal parhuzamosan a biciklisavnak kulon lampaja van es a bicos hamarabb indulhat el - lasd. XIII.Gogol utca Vaci ut keresztezodes).
Vicces ez a spekuláció, hogy a gyalogosokra akarnak vigyázni. Ha annyira féltenék a gyalogosokat, akkor eleve hanyagolnák a közös gyalog- és bringautakat.
Kérdező: egyértelműen nem szabályos, kivéve, ha tolod a bringát (amikor ugyanis gyalogosnak minősülsz).
Általában akkor van ilyen, ha egymás után több bringaút-átvezetés is van, közte járdaszigettel (pl. Kőbányai-Hungária #), ahol a kerékpárosok nem tudnak megállni (vagyis egy-kettő igen, több nem), és ugye ilyenkor legrosszabb esetre tervezik a lámpákat, azaz csak akkor van bringazöld, ha mindkét átvezetés szabad, nem kell középen megállni. Vagy egy másik lámpához igazítják a bringalámpát, pl. Kőbányai végén van egy ilyen, ahol ha a bringazöldre indulok, akkor pont az utána kb. 50 méterre levő másik lámpa zöldjéhez érkezek.
Ha ennyire nem erted a kornyezeted jelzeseit, ha ennyire nem vagy tisztaban a dolgok miertjevel, akkor ugy is azt fogsz csinalsz amit akarsz.
Ha kerekparozol es kulon savban haladsz, raadasul meg kulon lampad is van, akkor minek foglalkozol a gyalogosok lampajaval? Az autok lampajaval sem kell! Figyeld a jasat es rad vonatkozo jelzolampat es ha az annak zold jelzesere haladsz at, akkor leszel szabalyos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!