Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Tárcsaféket utólag beépíteni...

Tárcsaféket utólag beépíteni hová van értelme-előre vagy hátra?

Figyelt kérdés

V-fékes gépről van szó, ahol a váz lehetővé teszi a tárcsa beépítését. De nem futja (meg nem is látom értelmét) két tárcsának, elég egy. A v-fék is elég lenne nekem de kell egy esőben hóban is fogó fék.


Hova tegyek tárcsát?

A kérdés azért kérdés mert többen mondták, hogy előre, hova máshova, ez nem kérdés.

Csakhogy én 99%-ban a hátsó féket használom, és nem is értem, miért lenne jó első tárcsa.ű

Ha a hátsó kerék blokkol, semmi se történik, de ha az első blokkol, fejreállok.


2014. márc. 27. 12:13
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Ha fejre álltál nem volt jól beállítva. Ha jól van beállítva, akkor csak akkor emelkedhetne meg a bringa hátulja, ha te azt akarod. Én kedvemre tudok első kerékre, ha én azt AKAROM. És nem akkor ha berántom a féket hirtelen. De ez is beállítás és tudás kérdése. És előttem szépen leírták, hogy miért van nagy szerepe az első féknek. Másfelől meg, ha esős időben nem száguldozol, akkor nem jelenthet gondot a megnőtt fékút, bár jobb féle fékpofákkal valamelyest ez is kiküszöbölhető.
2014. márc. 27. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
*kedvemre tudok első kerékre megállni.
2014. márc. 27. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
100%

Ha fejre álltál, akkor rosszul volt beállítva/ nem tudod használni. Nem volt vele tapasztalatod, hogy mennyi kell ahhoz, hogy fejreállj vele, hirtelen kaptál oda és túl erősen húzhattad meg.


Egyébként meg egyszer próbáld ki, hogy jó nagy sebességgel, lehetőleg lejtőn lefelé mekkora különbség van csak hátsó illetve mindkét fék használatával tett fékútban.

2014. márc. 28. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:

igen ez történt. egyik kezemben a mobil, kutya ki elém, fékkar megránt csak épp a rossz fékkar.

na most ha első tárcsa lett volna-akkor ugyanez történt volna, csak dupla gyorsasággal állok fejre.



>>>>

hirtelen kaptál oda és túl erősen húzhattad meg.

2014. márc. 28. 12:50
 15/20 anonim ***** válasza:
Na, de ez nem az első fék hibája és haszontalansága volt.
2014. márc. 28. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:

ez így van. de hát meg is írtam már az elején alapvetően semmi bajom a v-fékkel. csak épp eső-hó és annyi neki.

és míg azt hittem duál tárcsa lehet ment a dilemma hogy előre vagy hátra. sajnos vagy nem sajnos a váz kialakítása döntött helyettem.

2014. márc. 28. 13:03
 17/20 anonim ***** válasza:
Én 1500-2000 km tekerek egy évben. Ez elég sok idő. Ám nem emlékszem, hogy mikor mentem utoljára esőben, vagy hóban.
2014. ápr. 5. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:

én meg kb 1000-et egy átlag hónapban

nyári hónapokban ennek többszörösét, tavaly nyáron júliusban egy hó alatt megvolt az 5000 km


>>>>

1500-2000 km tekerek egy évben

2014. ápr. 5. 12:48
 19/20 drpn válasza:

Csak még egy dolog: ha szórakozni akarsz, értem, hogy szereted ezt a blokkolás dolgot. Azonban ha a minél rövidebb fékút a cél, akkor a hátsó kerék blokkolóra fékezése a legostobább dolgo, amit tehetsz. Legrövidebb fékút a csúszáshatáron jelentkezik, amikor még éppen nem csúszik meg a kerék. Mint előttem is leírták már, puszta fizika, hogy fékezéskor az első kerékre jut a terhelés jelentős része, ergo a csúszáshatár sokkal-sokkal később következik be. Majd kipróbálom, lemérem, de pl 20kmh-s sebességről cask hátső fékkel blokkolva megállni kb 3x-os távon lehet, mint két fékkel ésszel fékezve.

Ha Te mindezekből továbbra sem érted a lényeget, hogy miért hasznos az első fék, akkor az nem a fék és nem a válaszolók hibája... IQ király.

2015. szept. 15. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim válasza:
5000 Km 1 hónap alatt. Júliust írtál, az 30 napos. Ha minden nap tekersz (vasárnap is), akkor napi 166,6 Km. Az kemény. Napi 8-10 óra? Másra nem nagyon marad időd. Mondjuk fizikára sem. Pedig... Attól, hogy nem vagy hajlandó foglalkozni vele, a tapadás fele (álló helyzetben) az első keréken jelentkezik. Mivel a féket inkább menet közben használjuk, ezért ez módosul, hiszen fékezéskor a gravitációs erő, ami a talajhoz nyom, és a sebességed vektora is bejátszik (az első kerék erősebben nyomódik a földnek). A tapadás meg az összenyomódástól (is) függ nagy mértékben. Ezért úgy szokták mondani, hogy az elérhető max. fékerő kb. kétharmada-háromnegyede az első keréken "foganatosítható". Na mármost! Két dologról beszélünk. A gumi úthoz tapadásáról, ami az első kerék esetében tényleg nagyobb, ha hiszed, ha nem. A másik, a fékbetét és a fékező felület (V-féknél felni, tárcsaféknél a tárcsa) közti súrlódás. Ez utóbbi mindkét keréknél egyforma. A gondod az, hogy vizes időben a felni nedves (esetleg a tócsákból olajos, koszos) lesz, és emiatt romlik a fékhatás jelentősen. Erre lenne a megoldás a tárcsafék. Nehezebben koszolódik, nedvesedik (és egy nyolcas sem okoz problémát). Ebben az esetben tényleg az a megoldás, hogy arra a kerékre raksz tárcsát, amelyikkel fékezni szoktál. De ahogy előttem írták, csak a hátsó féket használva a maximálisan elérhető fékhatás negyedét-harmadát tudod kihasználni, ami egy éles krízishelyzetben nagyon fontos lehet! Ezért esetedben, figyelembe véve a leírt szokásaidat, minden egyébtől függetlenül elől egy jó v-fék (vagy tárcsa, de ez ugye nem lehetséges), hátul pedig egyértelműen tárcsa. A blokkolás pedig még megint egy másik téma. A fékhatás akkor a legjobb, ha a kerék még épp nem csúszik. Ezt csinálja pl. az autókban az ABS. Ezt pedig egy gyakorlott jó bicajos tudja, érzi, mikor fog igazán a féke. Jó tekerést!
2017. júl. 27. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!