Tárcsaféket utólag beépíteni hová van értelme-előre vagy hátra?
V-fékes gépről van szó, ahol a váz lehetővé teszi a tárcsa beépítését. De nem futja (meg nem is látom értelmét) két tárcsának, elég egy. A v-fék is elég lenne nekem de kell egy esőben hóban is fogó fék.
Hova tegyek tárcsát?
A kérdés azért kérdés mert többen mondták, hogy előre, hova máshova, ez nem kérdés.
Csakhogy én 99%-ban a hátsó féket használom, és nem is értem, miért lenne jó első tárcsa.ű
Ha a hátsó kerék blokkol, semmi se történik, de ha az első blokkol, fejreállok.
Ha fejre álltál, akkor rosszul volt beállítva/ nem tudod használni. Nem volt vele tapasztalatod, hogy mennyi kell ahhoz, hogy fejreállj vele, hirtelen kaptál oda és túl erősen húzhattad meg.
Egyébként meg egyszer próbáld ki, hogy jó nagy sebességgel, lehetőleg lejtőn lefelé mekkora különbség van csak hátsó illetve mindkét fék használatával tett fékútban.
igen ez történt. egyik kezemben a mobil, kutya ki elém, fékkar megránt csak épp a rossz fékkar.
na most ha első tárcsa lett volna-akkor ugyanez történt volna, csak dupla gyorsasággal állok fejre.
>>>>
hirtelen kaptál oda és túl erősen húzhattad meg.
ez így van. de hát meg is írtam már az elején alapvetően semmi bajom a v-fékkel. csak épp eső-hó és annyi neki.
és míg azt hittem duál tárcsa lehet ment a dilemma hogy előre vagy hátra. sajnos vagy nem sajnos a váz kialakítása döntött helyettem.
én meg kb 1000-et egy átlag hónapban
nyári hónapokban ennek többszörösét, tavaly nyáron júliusban egy hó alatt megvolt az 5000 km
>>>>
1500-2000 km tekerek egy évben
Csak még egy dolog: ha szórakozni akarsz, értem, hogy szereted ezt a blokkolás dolgot. Azonban ha a minél rövidebb fékút a cél, akkor a hátsó kerék blokkolóra fékezése a legostobább dolgo, amit tehetsz. Legrövidebb fékút a csúszáshatáron jelentkezik, amikor még éppen nem csúszik meg a kerék. Mint előttem is leírták már, puszta fizika, hogy fékezéskor az első kerékre jut a terhelés jelentős része, ergo a csúszáshatár sokkal-sokkal később következik be. Majd kipróbálom, lemérem, de pl 20kmh-s sebességről cask hátső fékkel blokkolva megállni kb 3x-os távon lehet, mint két fékkel ésszel fékezve.
Ha Te mindezekből továbbra sem érted a lényeget, hogy miért hasznos az első fék, akkor az nem a fék és nem a válaszolók hibája... IQ király.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!