Mennyire lehet alkalmas városi használatra egy downhill bringa?
Erre gondoltál?:)
Nem urban dh. Hanem mondhatom úgy is hogy egyszerü aszfalt úton menni. Lépcsö nélkül csak olya. Városiasan. Mert kicsit messze van tölem do
Osabb terület és mondjuk addig is el kell tekerni valahogy :D
Cső haver!
Szerintem hanyagold a DH gépet, kinézted a világ egyik legnehezebb DH gépét, mellesleg jól el lehetsz eresztve, mert ez a bicó, milla felett van árba. Ezt egyáltalán nem városi használatra találták ki, mint említettem, rohadt nagy a súlya, jó széles bütykös gumikkal, azaz nagy gördülési ellenállással. Ezt a gépet kifejezetten a legdurvább DH pályákra tervezték, tervezésénél a strapa bírás és a lejtmenet volt a fő szempont. A fejcső szöge is e szerint lett kialakítva, ezért felfelé menet ellened dolgozik. Rugó útjai akkorák, hogy Magyarországon nem hinném, hogy lenne olyan pálya, ami indokolná ennek használatát. Egyetlen előnye van egy ilyen bicó városi használatának ez pedig az edzés, marha nehéz lesz vele tekeregni a városba. Szerintem inkább válassz városi bicót. De ha nagyon ragaszkodsz hasonló gépekhez, akkor inkább felső kategóriás All mountain bicót javaslok. Ez szinte minden terepen jó, alkalmasabb városi közlekedésre mint a demo.
szóval a válaszom:
a Demo 8 teljesen alkalmatlan városi közlekedésre.
a legtöbben el fognak tántorítani tőle, de ha neked jó, akkor vegyél olyat.
én évek óta 2.5ös köpennyel járok, ha maga a bringa nem is nehéz, a táskám és egyéb cuccaim biztosan. napi 30-40 km is belefér simán jó állapotban.
nekem simán megéri, hogy télen ne csúszkáljak a kamion alá, meg bármilyen terepen át tudjak csapni, illetve kényelmesebb is, mint a merevfarúak. ha van rá pénz, vegyél. csak számolj azzal, hogy iszonyat sok a fenntartása. vagy fizeted a szervizelést, amit eleve nehéz lesz megtalálni, ha nem egy nagy városban élsz, vagy megtanulod szerelni és veszel hozzá szerszámot. olajakat évente kb cserélni kellene, egy fékfolyadékcserélő szett nem olcsó. sem a villába, sem a rugóstagba, és akkor nem besézltünk a forgó kopó alkatrészekről.
+ ha valahol leparkolsz vele, lehet rajta 2 lánc is, biztos ellopják idővel. tehát a drága bringa hátránya, hogy tolvajmágnes.
én azt ajánlom, először kezdj egy használt enduro géppel, ha még enm volt össztelós bringád. majdnem ugyanazt tudja, dombra az is elég, könnyebb, jobb áttétel, ugyanúgy széles kerék. csak fele, negyedannyiba kerül. + vegyél rá egy kryptonite 10-12 mm láncszemvastagságú láncos lakatot, ha valahol le akarod kötni. + ügyelj a kerekekre is.
nem tudom hol laksz de londonban virágzik a bringatolvajlás.
és az se biztosíték ha munkába mész vele és őrzött hely, az őrök szoktak lopni.
Cső haver!
Ítélkezni egyáltalán nem ítélkezek, ha úgy érezted ez a te bajod, egy DH gépet akarsz városi használatra és még hozzá nem is akár milyet. Ha megnézed az eddigi hozzá szólásokat, az én egyetlen előnyömön kívül szinte csak hátrányokat írtak. Régebben én is DH-ztam, UMF Duncan bicóval, de hogyha valahova mennem kellett, akkor a merev farú UMF Hardy-t kaptam elő, erőléti edzéshez is ezt használtam, de felfelé mászásnál ennek is előnytelen a fej csőszöge.
Szerintem Magyar viszonylatban a Demo 8 kicsit sok, igaz te nem Magyarországon élsz, de mivel városi használatra akarod használni, ezért neked még úgyse indokolt ez a gép. De hajrá, ha ilyen jól megy, akkor vegyél. Aztán majd rájössz, hogy csak a baj van vele városba.
Továbbra is ajánlom az All Mountain gépeket.
#4 Kösz az infót. Szerintem Magyar viszonylatban, az én Duncan-m vagy egy Specialized Bighit elég is, volt hogy merev farúval mentem DH pályán nem is olyan rossz idővel, persze ezt sem a váz, sem az ízületeim nem tolerálták valami jól. :)
Kérdezőnek:
Ez kb. olyan, mintha Hummer-el mennél gokart pályára. :D
Hát én vajdasági vagyok, és Németországba találtam munkát, szakács vagyok, könnyen kikerültem egy otthoni konyhafőnököm segítségével. Nyelvtudás ilyen helyeken abszoludt nem kell, köszönni tudok németül semmi mást nem.
A cső havernek üzenem kötözködni nem akarok. All monuntain jó ötlet és márkát szeretnék hallani :D Ja és egyébként használtat gondoltam venni nem újat DH-ban de jobb lesz enduro, all mountain ebben egyezem veletek, ja és az eddigi montuntainom sem hagytam seghol csak ahol láttam. pedig az csak 200 auró, persze ráköltöttem még 400at de megérte a tuning. városi használtatra mekkora első rugó lenne ideális bármilyen útszegély leküzdésére? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!