Hogyan állítsam be a kerékpár sebességmérőbe a kerék méretét?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én pedig táblakrétával teszek rá egy jelet, megyek annyit, hogy körbeforduljon, eközben a jelek nyomot hagynak az aszfalton, és ezek távolságát mérem le.
De amúgy ilyen kis különbségeken (2080 mm vagy 2100 mm) már nincs értelme bigyózni. A keréknyomás változása is jelentős kerületváltozást okoz, és főleg ebből jön a pontatlanság. Szóval lehet, hogy 6 bar-on 2050 mm a kerület, 10 bar-on meg 2120 mm.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
""De amúgy ilyen kis különbségeken (2080 mm vagy 2100 mm) már nincs értelme bigyózni.""
De van ugyanis hosszú távon jelentős eltérést is okozhat a megtett út vonatkozásában.
Én semmilyen táblázat szerint (még a sebességmérőhöz mellékeltel sem) nem írom be a kerékátmérőt a sebességmérőbe. Teljesen sík helyen (az előszobában szoktam) a kereket a megfelelő nyomásra fújom, majd egy helyen (a szelepnél ott könnyebb figyelni) vékony alkoholos tollal megjelölöm. a padlóra is teszek egy jelölést majd a kettőt össze illesztem. A kerékpárt elkezdem tolni míg a kerék egyszer körbe nem ér és a padlón ezt a helyet úgyszintén megjelölöm. A két jelölés közti távolságot mérőszalaggal megmérem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"De van ugyanis hosszú távon jelentős eltérést is okozhat a megtett út vonatkozásában."
A 2080 és a 2100 között kevesebb, mint 1% a különbség. Ha nem állítod be minden alkalommal a nyomást arra, amivel a kerületetet mérted, az okoz 3-6% hibát is akár.
Értem én, hogy 200 km-en az 1% hiba már 2 km-t jelent, de ehhez úgyis hozzájön az a 3-6%, ami 6-12 km. Ehhez képest az a 2 km már mindegy.
Szóval, ha 1%-nál kisebb hibát akarsz a mérésben, akkor fontos, hogy pontos üzemi nyomáson mérd a kerék kerületét, és úgy, hogy rajta ülsz közben, mert a kerék belapulása is okoz egy kis hibát. Továbbá indulás előtt fújd fel ugyanarra a nyomásra (ami persze országútinál amúgy is célszerű). De ha nem így teszel, akkor fölösleges azon az 1%-on bigyózni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nálam 2080 van.
Beírsz valamit, mész pár km-t településen kívül, figyeled, hogy a km-tábláknál (km-enként van, zöld színű) mi a helyzet, aztán kicsit még polírozol rajta km-enként, 5 km után kielégítő eredményt fogsz már kapni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!