Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért nem vált az első váltóm?

Miért nem vált az első váltóm?

Figyelt kérdés
Pénteken neki álltam egy nagy bicikli karbantartásnak, Szombaton reggel 10-től este 18-ig, ugyanígy tegnap és tegnap előtt is. Ma korábban abbahagytam ,mert felcseszte az agyamat az egész,a fékek se úgy működnek ahogy kellene,akkor is fognak mikor nem húzom a féket,de ha csak egy kicsit is lazítom már alig fognak. A hátsó váltó az én nekem perfekt, de az első váltó okozza a legnagyobb bosszúságot. Olyan qrva nehéz tekerni hogy vízhólyagos a kezem, és nem tudom jól beállítani. Mit csináljak. Ahova felteszem a láncot az ott is marad, hiába tekerem bármerre fullig a váltót,az ott marad. Mit csináljak,hogy állítsam be az egészet?

2014. febr. 18. 19:17
 1/8 anonim ***** válasza:

Én szívesen segítek.

Gondolom az a probléma a váltóddal, hogy valahol szorul. Szép sorban mindent le kell ellenőrizni, hogy mozog-e, forog-e minden alkatrésze?

Tudom milyen idegességgel jár, én elég sűrűn szerelek ilyeneket. Nálam is most van ilyen tavaszi nagy karbantartás, fel kell készíteni arra a több ezer km-re, amit az őszig tervezek.


Először vedd ki a bowdent a váltóból, nézd meg, hogy tudod-e mozgatni a csak a váltót magában? Ahol a bowden csatlakozott a váltóba, ott elég nehéz kézzel mozgatni, úgyhogy az alját megfoghatod a láncvezetőnél, csak vigyázz, mert hajlik.

Ha rendben van, nézd meg a váltóKARt a bowdennel együtt, tudod-e húzni/tolni? Ha esetleg itt szorulna, nézd meg egyesével a bowdenházakat, mindegyikben mozog-e szépen a bowden? Ezt ne úgy ellenőrizd, hogy egyszerűen áthúzod rajta a bowdent, hanem befelé tolással. Ha nem tudod könnyen betolni, az a hiba!

Ha simán tolod befelé a házba, de amikor a másik végén ki akar jönni, és ott akad meg, akkor nyomj bele egy 30-as szöget, hogy kitágítsa.

A bowdenházakkal sok problémám van, nekem vagy megtörnek belülről, vagy rozsdásodnak. A rozsda ellen kipróbálhatod a WD-40-et, de csak akkor válik be, ha még nem ette szét a rozsda.

A házakat mindig vágd a lehető legrövidebbekre (véső + kalapács), DE ne legyen annyira rövid, hogy meg legyen törve.


És még egy hibalehetőség: nézd meg a váltó határoló csavarjait, hátha.



A fékekről nem tudok semmit sem mondani, mert semmi infóm nincs róla, de segíthetek ebben is.

2014. febr. 18. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm,jó tudni ,akadnak még emberek kik segíteni AKARNAK.Az az igazság hogy elég smucig egy ember vagyok ha saját magamról van szó, mikor a hátsó váltó bowdent kellet cserélni arra is sajnáltam azt az 500 forintot,de az már kellet,mert ugye a legelső az elszakadt,egy régi bicikliből kiszedtem,de annak rojtos volt a vége, nem tudtam áttolni a házaláson, ezért vettem egy új szálat. Nem akartam,de szerintem az lesz a vége hogy az első váltóba meg mind a két fékbe új bowdent veszek, mert fékek esetében másra már nem tudok gondolni,viszont első váltót hogy kell jól beállítani?
2014. febr. 18. 23:21
 3/8 anonim ***** válasza:

A bowdenházakba semmilyen kenőanyagot nem ajánlott tenni. Legalábbis a normálisabbakba. Mivel az olaj hatására a műanyag bevonat megduzzad és pont az miatt fog szorulni.

Az olcsó gagyikat meg ugye eleve el kell felejteni.


A smucigságról meg annyit, hogy ezek szerint neked semmit sem ér a testi épséged?

Komolyan min spórolsz?? Az egész bowdenezést 2000-2500Ft-ból ki lehet cserélni, és ez nem a legrosszabb minőség.

Aztán ott vannak a fékek. Nyilvánvalóan nem tudod őket beállítani. Ez a szakértelem hiánya. A bicikli szerelés nem annyiból áll, hogy tekergetünk csavarokat. Aztán ha meg elszúrod, utána viszed a szervizbe, mert már nem tudod megcsinálni és nincs más választásod, vagy inkább újat veszel és úgy döntesz, hogy te szereled fel. De mivel nincs meg hozzá a szaktudásod így valószínűleg rosszul fogod beállítani, felszerelni és rövid úton az is tönkre megy.

Most komolyan ér az egész annyit, hogy ha kell megállj és ne menj egy busz vagy kamion alá??


De ha neked nem ér ennyit az életed, akkor nem szóltam.

2014. febr. 19. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Tisztába vagyok azzal hogy a bicikli szerelés az nem annyiból áll hogy csavarokat tekergetünk...ha jobban bele gondlunk még is,de nem találomra,a nélkül hogy tudnánk minek mi a feladata. Szakértelmet szerintem lehet kompenzálni tapasztalattal, apámék meg nagyapáméknak sincs semmi köze a szakértelemhez,nekük is csak tapasztalat van, és még is,egyszer sem baxtak el egy biciklit sem,és nem voltak méhlg szerintem életükben bicikli szervízben. Smucigságról meg csak annyit hogy kinek CSAK 2000-2500ft meg kinek PFUUU 2000-2500ft.
2014. febr. 19. 11:55
 5/8 anonim ***** válasza:

Első válaszoló vagyok. Kicsit hozzászólok a második válaszolóhoz ha nem probléma.


Évente körülbelül 500 Ft-ot költök bowdenezésre, ha teljes felújításáról van szó, akkor maximum 1000-1500-ból kijön nálam. 2500-öt nem adnék ki rá, mégsem ütöttek még el fék hiánya miatt. Kisboltból szerzem be a dolgokat, nem a legjobb minőségűek, de karbantartás mellett nagyon sokáig működik.

Nagyjából havonta ellenőrzök le mindent, de van amit sűrűbben kell elvégezni, mint például az olajozás, fékek beállítása, stb.


Bowdenházakba első használatkor olajat szoktam, utána kenősprayt, és nem akadályozza a mozgásban. Nekem legalább is ez a tapasztalatom.



Az első váltó beállítását csak próbálgatással tudod, nekem sosem megy elsőre.

Feltétele, hogy tiszta legyen a rendszer, ne legyen szorulás, mert így nem lehet normálisan beállítani. Részletesen leírom.


Ha minden alkatrész rendben van, akkor fűzd be a váltóba a bowdent, de még ne rögzítsd. A külső (jobb) oldaltól csavard körbe a bowdent a csavar alján keresztül a bicikli belső oldala felé. Ha fordítva tekered rá, akkor nem fogod bírni felnyomni a váltókart.

Nagyjából így néz ki: [link]


Mielőtt még a bowdent rögzítenéd a váltóba, keresd meg a bowden feszesség állító (finomhangoló) csavart, én több megoldást is láttam már:

vagy a váltón van, ahol a bowdenháznak vége van (műanyag borítású csavart keress),

vagy a váltón egy sima, egyszerű, mezei csavar,

vagy pedig a váltókaron (a bowdenház végén).

Az enyém a váltón van, kézzel is tekerhető, tekerés közben negyed fordulatonként "bekattan a helyére", hogy ne lazuljon meg. Na ezt a finomhangoló csavart keresd meg, teljesen csavard be, így lazább lesz a bowden.


A váltón van kettő csavar egymás mellett, egyikhez H, másikhoz L betű van írva. H a legnagyobb fogaskerék felőli határt, L pedig a legkisebb fogaskerék felőli határt változtatja.

Ha meglazítod a H-t, akkor felfelé (jobbra) tovább fogja engedni a láncot, ha meghúzod, akkor lehet hogy nem fogja felengedni a váltó a láncot a legnagyobbra. Még nem kell rajta állítani, csak leírom hogy mire való.

Az L csavar ugyanígy működik, csak ugye fordítva, ha meglazítod, akkor lehet hogy le fog esni a lánc a bal oldalon, de ha nagyon meghúzod, lehet hogy nem fog 1-be váltani.

Az L csavart állítsd be úgy, hogy a legkisebb fogaskerék felett legyen.


Ha a váltókar is a leglazább pozícióban van (első váltóknál az 1-es sebesség), akkor most már rögzítheted a váltóba a bowdent, próbáld meg minél feszesebbre húzni.


Azért kellett a bowdent így álítani, mert ilyenkor még mindig laza szokott lenni (legalább is nekem), kezd el kicsavarni a bowden feszesség állítót, és ha már elég stabilan feszül a bowden, akkor már gyakorlatilag kész a váltó, csak a H csavart állítsd be. Ha nem bírod felváltani, akkor lazíts rajta.


Így szoktam én beállítani, saját tapasztalataimból jöttem rá. Lehetséges, hogy valamelyik alkatrész más típusú, mint ahogy leírtam, és máshogy működik.

2014. febr. 19. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

ma 18:48

Nem is neked írtam, hogy nem tudod beállítani a fékeket.

A full bowdenezés azért 2000Ft alatt nem nagyon jön ki ha nem a leggagyibb cuccokat veszi az ember. A fék lehet, hogy meg van 1000Ft-ból. De sosem lehet tudni, hogy valamelyik gagyi cucc miatt milyen bajom lesz. Ezért nem veszek semmiből sem olcsót. A jobb helyeken nem is tartanak ilyen cuccokat.


De ahogy látod a kérdezőnél nem is erről van szó, neki nem ér ennyit az élete, hogy beállítassa normálisan a fékjeit meg normális minőségű alkatrészeket vegyen hozzá.

Használt bowdenekkel meg bowdenházakkal bohóckodik.


A teflonos házakba, akkor sem ajánlott kenőanyagot tenni. Főleg nem a váltóknál. Sosem teszek és mégis működik rendesen.

2014. febr. 19. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Olajozni én sem szoktam, de ahány ház annyi szokás. Ki mondta hogy nem akarom,lusta vagyok,baxok beállítani a féket? Már meg van a probléma,vettem új bowdeneket(márkántlant(ami szerintem nem biztos hogy a minőséget tükrözi),de nem kínait) és az meg volt már belül is rojtosodva és szorult,de elől van egy nyolcas is,de az annyira engem nem zavar,nem olyan nagy. Házalást is vettem mindenhova,(és nem a szakértelmemnek köszönhetően,igen tudtam hogy fék és váltó bowden ház között van különbség).


Hátsó fékkel nem volt probléma,de azt is kicseréltem.


Az első váltót már csak-csak sikerült valahogy megcsinálni, de valami hihetetlen nehéz felváltani(a marokváltót tekerni). Nem tudom miért, a házalást is kicseréltem,a bowdent szakszerűen befűztem,mindent úgy ahogy kell, holnap meg nézem alaposan hogy mi lehet a hiba forrás. A fékek behúzva semmi forgást nem hagynak, nem behúzva meg az elsőbe beleér időnként(a nyolcas) meg a farpofákat is holnap beállítom,amennyire tudom.


A márkáról meg annyit hogy az csak javít a minőségen,nem megadja, nem az tesz egy dolgot tökéletessé, csak jobbá,elvégre kínai xarra is rálehet nyomni hogy Nike.

Meg nagyapáinknak sem volt márka,lehet még minőség se.Amúgy meg márka ide márka oda, szerintem egy erős madzagot nem nehéz összeállítani,nem igazán kell és lehet rajta spórolni a gyárak részéről,és szerintem egy márka túl sok különbséget nem ad(javíts ki,nem tudom,még nem volt a kezembe spéci bowden,nem tudom milyen funkciói vannak).Én logikus,józan paraszt ésszel ezt gondolom


Amúgy meg szerintem senki nincs olyan hülye hogy sebesség korlátozásnak ellent mondva,fény sebességgel betont olvasztva, fogas kerekeket sorba törve repeszt biciklivel,egyenesen egy kereszteződésnek, egy péntek délután,mikor minden melós tart hazafele, és az utolsó 2 méteren pattan ki annak a gondolatnak a szikrája agya fogas kerekei között ,hogy behúzza a féket...meg amúgy is az első öt méteren ahogy elhagyom a házat nekem nekem fékeznem kell ,mert kanyar van,tehát ha nem is csekkolom le,már akkor is tudom hogy milyen adottságaim van fék ügyben,és olyan sebességgel közlekedek kereszteződés közelben...ahogy azok is akiknek egyáltalán nincs fékük,és még mindig élnek,mert nem úgy mennek mint az állat.

2014. febr. 19. 20:24
 8/8 anonim ***** válasza:

"ma 18:48

Nem is neked írtam, hogy nem tudod beállítani a fékeket. "


Nem vettem magamra, ezt csak példának írtam.

2014. febr. 20. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!